Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Nå er en DS lite på veg til meg gjennom posten. Det samme er også final fantasy 3. Det samme er også en DS-xtreme, så nå skal det bli final fantasy-fest! gleder meg til å emulere de gode gamle FF.

7587407[/snapback]

så kult :D Final Fantasy III er et veldig bra spill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Swoofah: Så da er vi sånn noenlunde enig virker det som? Men hvor har de som har skrevet wikipedia artikkelen fått tak i denne informasjonen?

Har de analysert hele filmen og funnet noe skjult informasjon? Eller er det hentet fra et intervju med skaperne av filmen?

Men filmen har vel vært en salgssuksess og de har jo vunnet minst én pris. Håper de fortsetter å lage FF filmer. Men neste gang vil jeg ha en 3 timers film.

Angående kortspillet mistet jeg også nesten helt lysten etter at Random regelen ble innført. Skulle gått an å velge hvilke regler man ville bruke. Menmen. Var jo morro så lenge det varte!

Noen her som har testet FFXII eller FFIII og som kan si noe om spillene i forhold til FF-spillene som er på PS og PS2?

Lenke til kommentar

DSen kom inn på molde postkontor i dag tidlig, så etter alt å dømme så har jeg den i hånden i morgen! :D Final fantasy ligger i brevpost, så den er vanskeligere å spore. Er vel forhåpentligvis rett rundt hjørnet! :D

YAY!

Forresten, når jeg får FF3 så må noen være behjelpelig med å sende og motta mail, slik at jeg kan unlocke onion knight job. :D

Endret av slash
Lenke til kommentar
DSen kom inn på molde postkontor i dag tidlig, så etter alt å dømme så har jeg den i hånden i morgen! :D Final fantasy ligger i brevpost, så den er vanskeligere å spore. Er vel forhåpentligvis rett rundt hjørnet! :D

YAY!

Forresten, når jeg får FF3 så må noen være behjelpelig med å sende og motta mail, slik at jeg kan unlocke onion knight job. :D

7596331[/snapback]

det kan jeg :D

hva må man egentlig gjøre da?

Endret av Leahlinn
Lenke til kommentar

Har aldri sett denne tråden før, og har lenge lurt på om jeg er den eneste av nerdene her inne som spiller Final Fantasy. Spiller nå på 7'en, som er min personlige favoritt. FF8,9 og 10 er konge,men jeg syntes at alt etter FFX er dårlig, mistet liksom litt interessen når FFX2 kom ut og FFXI. Noen som er enige?

Lenke til kommentar
når kommer final fantasy 12 ut til ps2 i norge??

7596132[/snapback]

Det står 1.Kvartal 2007 her på Gamer, mer vet ikke jeg, bare at det er på tide at det kommer hit...:hrm:

Har aldri sett denne tråden før, og har lenge lurt på om jeg er den eneste av nerdene her inne som spiller Final Fantasy. Spiller nå på 7'en, som er min personlige favoritt. FF8,9 og 10 er konge,men jeg syntes at alt etter FFX er dårlig, mistet liksom litt interessen når FFX2 kom ut og FFXI. Noen som er enige?

7596761[/snapback]

Jeg har Final Fantasy 7, 8, 9, 10.

Jeg får bare spilt FF10 siden det er på PS2.

Final Fantasy 10 er ---> :love: <--- Sånn er det bare. (Gah..Auron..:cry:)

Jeg håper på å få spilt de andre fra gamle PlayStation en gang i fremtiden. For meg er de spillene som jeg har nevnt ovenfor, klenodiumer.

Final Fantasy er de beste spillene som noensinne er laget. Jeg har ikke prøv FF11 eller FF12 (og seff ikke FF13..), men jeg har litt lyst på FF12 da. Jeg synes det ser litt bra ut, men det er nå meg. FF12 er liksom det spillet som "følger opp" FF10 synes jeg, hvis du skjønner hva jeg mener. FFX-2 virker ikke helt som helt ordentlig Final Fantasy spill. :hmm: Og FF11 er jo..ehh? Online? Som etter min mening ikke er helt i takt med Final Fantasy spillrekka.

:innocent:

Endret av Trouble
Lenke til kommentar
FF online er en liten perle synes jeg. Svært pent å se på, og det ser gøy ut å spille som et MMORPG, samt at det er et svært vanskelig spill å bli god i.

7596922[/snapback]

Jeg hadde nok likt det om jeg hadde studert det mer enn det jeg har gjort til nå.

Sikkert en perle ja, men ikke for en som har modem*... :thumbdown:

*som er grunnen til at jeg ikke har studert det..

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

7596132[/snapback]

Februar 2007.

For de av dere som er interessert i å spille de eldre FF-spillene, så vil jeg anbefale dere å spille de på GBA i stedet for på Playstation. Grunnen er at PSOne-utgavene har mye mer lastetid - til og med hver gang du skal inn på menyen er det et par sekunder lastetid. I tillegg har GBA-utgavene en del ekstra goder som nye huler, nye historiesekvenser og en del nye gjenstander.

Endret av Egle
Lenke til kommentar

7596132[/snapback]

Februar 2007.

For de av dere som er interessert i å spille de eldre FF-spillene, så vil jeg anbefale dere å spille de på GBA i stedet for på Playstation. Grunnen er at PSOne-utgavene har mye mer lastetid - til og med hver gang du skal inn på menyen er det et par sekunder lastetid. I tillegg har GBA-utgavene en del ekstra goder som nye huler, nye historiesekvenser og en del nye gjenstander.

7597156[/snapback]

Yay! Februar er ikke lenge til (1.kvartal som det stod på Gamer).

Jeg er bare redd litt av spillopplevelsen blir borte ved å sitte med en GBA enn med de "orginale" Final Fantasy PS spillene.

Lenke til kommentar
Yay! Februar er ikke lenge til (1.kvartal som det stod på Gamer).

Jeg er bare redd litt av spillopplevelsen blir borte ved å sitte med en GBA enn med de "orginale" Final Fantasy PS spillene.

Ja, man skulle kanskje tro det, men for min del i hvert fall ga det en mer old school-følelse. Men selvfølgelig, hvis du ikke liker å spille på en mindre skjerm, så er det jo helt greit å spille dem på PSOne. PSOne-utgavene har forresten FMV-sekvenser som ingen andre versjoner har. Eneste ulempen er at de varer i 3-5 minutter til sammen, og er egentlig bare en liten intro/ending. Med andre ord de tilfører egentlig ingenting. Uansett, det viktigste er bare å få testet ut de eldre FF-spillene, for du kommer garantert til å like dem når du liker de nyere FF-spillene så godt. :)

Og angående Final Fantasy Tactics: The Lion War til PSP så vil det være en oppdatert versjon av Final Fantasy Tactics til PSOne, som kun ble utgitt i USA og Japan. Det vil blant annet være widescreen-støtte, bedre grafikk, FMVer i cel-shading og nye jobber.

Endret av Egle
Lenke til kommentar
Noen som har testet Chrono Cross og Chrono Trigger?

Har hørt at det er gode spill, men har ikke testet noen av dem.

7598956[/snapback]

Har selv testet Chrono Trigger og det er verdt å spille, desverre for meg så har eg bare spillt halve spillet før harddisken min kræsja som gjorde at eg mista spillet. Må nok skaffe meg det igjen ja.

Lenke til kommentar
Noen som har testet Chrono Cross og Chrono Trigger?

Har hørt at det er gode spill, men har ikke testet noen av dem.

7598956[/snapback]

Jeg synes nå Chrono Trigger er det beste Square har kommet med som ikke er et Final Fantasy. Har spilt det siden det kom i '95 og jeg var 12 år da, er 23 nå og spiller det fremdeles, riktignok på Playstation og ikke SNES lengre :) Kort og godt et meget bra spill med flere kule karakterer, kampsystemet med kombogreier mellom karakterene og sånt er helfett. Bør kunne ha ganske brukbar holdbarhet siden det er ca 10-12 forskjellige endinger også :)

Chrono Cross er et greit spill, men synes storyen som liksom skal henge sammen med Chrono Trigger bare er teit, ikke mye som binder disse spillene sammen.

Kan på det varmeste anbefale Chrono Trigger, om du lett kan skaffe Chrono Cross også så prøv det om ikke annet.

Håper dette var til litt hjelp, selv om det bare er mine meninger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...