Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Takk for svar djrabbit88!

Bra at man fortsatt kan få tak i disse godbitene.

 

For de som ikke er kjent med FF-serien, synes jeg det er best å begynne med FFIX eller FFX, siden de er enklere å sette seg inn i enn de andre spillene. VIl nok anbefale å starte med FFIX og ikke FFX, ettersom jeg liker FFIX mye bedre enn FFX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mange venner som ikke har vært interesserte i FF, men så har de sett Advent Children og blitt helt hektet. De skjønte jo selvsagt ingenting av storyen da ( :p ), men de likte det de så.

 

Så nå har jeg en kompis som låner X av meg, og han er helt frelst og har nesten rundet det (lånte det av meg 18 des), en annen kompis som kjøpte FF VII samtidig med meg for noen uker siden (mitt eksemplar var det kommet så mange riper i, og dessuten så er ikke 179,- for tidenes beste spill noe å grine over) og en tredje venn som har begynt på både VII, VIII, X og sendt mail til Square om at de må få utgitt XII i Europa asap ;)

 

Så min erfaring er at Advent Children er en fin måte å få folk inn i FF-universet på.

Lenke til kommentar

hvor fikk du spillet til 179 kr?

Mange som synes AC er en tøff film, men jeg synes egentlig ikke den viser så mye om hva FF serien handler om, i likhet med den første filmen, selv om de har mange flere ff elementer med i AC.

Magi og Summoning er jo en ganske stor del av spillene, men i filmene så er jo ikke det tatt så mye i bruk. Heller ikke Chocobos og moogles. Selv om det er mindre detaljer.

Lenke til kommentar

Kjøpte FF VII fra playx.no , men de har ikke flere igjen. Fikk faktisk tipset her på forumet. Men var dårlig side. Bestilte i begynnelsen av november, og fikk den 19 des. Unnskyldningen var at de måtte bestille flere, men syns jeg kunne fått beskjed litt tidligere enn 15-16 des...

 

_________

Chocobos er (nesten) med i AC - når Cloud kjører til Rufus, så kan du lese på skiltet "Chocobo Farm".

 

Moogles syns jeg at dukker opp som en dukke til Marlene (?) hvis jeg husker rett.

 

Summoning er også med - summoningen av Bahamut.

 

Magi er også med hvis jeg husker rett (husker ikke akkurat nå eksempler).

 

_________

Historien er ikke så mye å rope hurra for, men det ser jo feet ut da :p

Lenke til kommentar

Dunedain: Var ikke klar over chocobofarmen og moogledukken. Du har øynene med deg!

Er også klar over at Bahamut blir tilkalt. Det blir jo også brukt magi i filmen. Det jeg whiner over er at det ikke er så stort fokus på dette i filmen. Men selvfølgelig, filmen varer jo ikke så lenge, så det er jo begrenset hva de kan putte inn i filmen. Men etter å ha sett filmen sitter jeg igjen med en skuffet følelse. Mest på grunn av storyen.

Synes hele måten de har lagt tingene opp på ikke funker så bra.

Kadaj & co f.eks. I filmen virker det som om de blir beskrevet som en liten tenåringsbande som har det morro med å herje rundt. De blir liksom ikke beskrevet som en ganske alvorlig trussel. Men de er jo ute etter å bringe tilbake Jenova!(hvis jeg har fått det rett med meg). Og det er jo omtrent det verste som kan skje. Scenen der hvor Kadaj får barne til å drikke fra elven, synes jeg heller ikke funker så godt. Klarer ikke helt å beskrive det, men Kadaj passer ikke inn i den rollen han tar på seg der som en leder. Ihvertfall klarer mestrer han den rollen ikke noe særlig bra. I mine øyne, vel og merke. Når Kadaj & co prøver å fjerne det monumentet som er i sentrum av byen, synes jeg også at de blir fremstilt som en tenåringsbande. Sephiroths ankomst er også ganske merkelig. I det kampen nesten er over dukker plutselig Sephiroth opp fra ingen plass. Joda, jeg er jo klar over at det var på grunn av Jenova sitt hode og at det ble ett med Kadaj eller noe lignende. Men jeg er sikker på at Sephiroths ankomst kunne vært gjort på en mye bedre måte. Men, når Sephiroth først var kommet, så var jo det ganske tøft. Sephiroth er jo tidenes tøffeste skurk!

En ting jeg aldri har skjønt er: Hvorfor Marlene kaster en materia kule på Loz. De lette jo ikke etter materia i det hele tatt. Humoren i filmen er heller ikke den beste. Humoren er ganske overfladisk. Vet ikke om det er korrekt å kalle det for dårlig amerikansk humor.

Når det gjelder kampene har jeg ikke helt bestemt meg enda. Kampscenene er jo ganske tøffe, men også ganske rare. Det hele er så kunstig og mekanisk. F.eks. i Ancient city, kampen mellom Cloud og Kadaj & co. Tenker spesielt på det hvor Yazoo får pistolen av en av de andre. Clouds utvikling i storyen er heller ikke det helt store.

På grunn av det jeg har nevnt er jeg ganske skuffet over filmen.

Jeg lengter etter en film som gjenspeiler det man finner i FF-spillene.

Det var jo totalt fraværende i det første filmen. Så hadde derfor håpet at det ble tatt med i denne filmen, den var jo tross alt en del av FFVII kompilasjonen. Det er heller ikke så mye fokus på de andre hovedpersonene fra orginalspillet. Men det kunne man vel heller ikke forvente fra en så kort film.

Jeg har ikke noe imot at de lager flere produkter utifra FFVII, så lenge de lager gode produkter. Er det i det hele tatt noen andre produkter i kompilasjonen som er på samme nivå som orginalspillet?

Vel, det var mine tanker om AC. Men jeg må si at den var litt bedre andre gang jeg så den. Har dere forresten sett den med norske subs? Hehe, måtte le litt da.

 

Det jeg savner mest i filmen er FF-stemningen som man finner i spillene VII tom. FFIX. Har ikke spilt VI enda så kan ikke uttale meg om det.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Du er skuffet over story'n men whiner over lite bruk av materia? ;) Jeg skal ikke gi meg ut på en lang forklaringsrunde her, men jeg kan prøve med på Kadaj -> Sephiroth -> Kadaj.

 

Hvordan Sephiroth opptrer i spillet er faktisk ikke helt avklart. Hvordan han kan fly, gå igjennom vegger osv har fort og (imo) gæli blitt avfeid som jenova-celler osv. Og ja det kunne hvert det. Men jeg leste en litt dypere analyse av dette, hvor de kom til at Sephiroth, i hele spillet, aldri opptrer som en fysisk person, men er innkapslet i en.. ehh.. Materia-puppe.. (i mangel av et bedre ord) i North Crater. All interaksjon med våre venner skjer via en form for astral-prosjeksjon som da gir han litt andre krefter (fly, gå igjennom vegger, yada yada)osv. De mente at dette var mulig pga sephiroth's enorme mentale kapasitet. Som ultimate bevis peker de på den siste kampen mellom Sephiroth og Cloud når du har slått de andre inkarnasjonene. Dette er Sephiroths siste desperate forsøk på å overta Cloud mentalt, og det er rett og slett en kamp mellom psyken til Cloud og Sephiroth. Dette går som vi vet dårlig da Cloud har fått sterkere kontroll over seg selv etter han og Tifa's tur igjennom Lifestream'n.. Transformasjonen Kadaj -> Sephiroth er da nettopp Sephiroth som mentalt tar over Kadaj sin form (når kadaj tar imot boksen, mind vi vet faktisk aldri HVA som er i den, selvom den blir betegnet som "jenova's hode"), og manifiserer sin Masamune ut av løse luften ( igjen mentalt ).

 

Og Marlene sitt kast av materia tror jeg bare var et barns måte å prøve å sloss på, da evt beskytte Tifa.. Jeg tror ikke hun vet hva materia egentlig er eller hva det skal brukes til, eller viktigere HVORDAN det brukes :)

 

Det eneste jeg kan si meg enig med deg i er at jeg heller ikke liker Kadaj som sjefs-skurk.. Han er alt for feminin og "rar" i mangel av et bedre ord. Jeg ville faktisk likt han 3 bror'n.. ( Ikke Loz men han andre ) isteden..

Lenke til kommentar

Oi, du har gjort hjemmeleksen din ser jeg. Må innrømme at jeg faktisk ikke hadde tenkt på det, at vi aldri møter Sephiroth i fysisk form utenom i den puppen som du kalte det. Men uansett hva Kadaj transformasjon er, så virker det bare rart. Det dukker liksom opp fra ingenting. Og ja! Jeg vil ha mer bruk av Materia. Vet ikke hvordan du spilte FFVII, men hos meg var det ihvertfall utstrakt bruk magi. Du har sikkert rett angående Marlene. Og jeg er også enig i at Yazoo hadde passet bedre som skurk.

Men jeg savner fortsatt stemningen fra FF-spillene.

Lenke til kommentar
Oi, du har gjort hjemmeleksen din ser jeg. Må innrømme at jeg faktisk ikke hadde tenkt på det, at vi aldri møter Sephiroth i fysisk form utenom i den puppen som du kalte det. Men uansett hva Kadaj transformasjon er, så virker det bare rart. Det dukker liksom opp fra ingenting. Og ja! Jeg vil ha mer bruk av Materia. Vet ikke hvordan du spilte FFVII, men hos meg var det ihvertfall utstrakt bruk magi. Du har sikkert rett angående Marlene. Og jeg er også enig i at Yazoo hadde passet bedre som skurk.

Men jeg savner fortsatt stemningen fra FF-spillene.

7590110[/snapback]

Den siste skikkelige fighten.. 'Safer-Sephiroth' er sephirot i fysisk skikkelse :) Etter å ha lest litt rundt nå, så skal disse tre brødrene være deler av sephiroth, som nå har hvert igjennom lifestream og er da mer eller mindre inntakt :) Så når du sier de er en ungdomsgjeng, så er du faktisk ikke så langt unna.. Jeg tror de er 16-17 ca. ( Sephiroth var vel rundt 30 da han tok kvelden. Dette er dog iflølge wikipedia.

 

Når det er kommer til materia'n så ble/blir den jo selvfølgelig hyppig brukt, og den kunne fullt mulig blitt brukt mer i filmen, men det hadde for meg ikke noe å si på historien som utspant seg rundt.. Det blir som om de skulle ha kjørt på med VIII film og gjort et stort nummer av draw-abillity, som imo sugde maks og IHVERTFALL ikke hadde noe med story å gjøre.. ( Selvom magi hadde det, og det mer enn i VII ;) )

Lenke til kommentar
Etter WoW er det nok Final Fantasy jeg har brukt mest tid på. Personlig elsker jeg alle spillene jeg har (FFVI, VII, VIII, IX og X) men ut av dem synes jeg VIII er best (ikke drep meg).

Samme her. Har brukt ca 50 dager på wow, og rundt 50 timer på hver av FF spilene jeg har runna. Det blir ca.. 300 timer..

Tror jeg har brukt rundt 250 timer totalt på VIII alene :)

7590615[/snapback]

Ouch? Hvordan greier du å bruke så lang tid på VIII? Runnna det 4 ganger + tatt Omega weapon alle gangene da eller? :)

Lenke til kommentar

Swoofah:

Men det kommer jo ikke frem i filmen i det hele tatt at de har vært gjennom Lifestram og er deler av Sephiroth. Informasjonen du kommer med hjelper selvfølgelig til å fylle ut hullene i filmen, men jeg synes at de godt kunne gjort det mer tydelig i filmen hva som har foregått. Det skulle ikke vært nødvendig å gå på wikipedia for å finne det ut. Men hvis alle tre er deler av Sephiroth, skulle det da ikke vært nødvendig at alle tre transformerte til én Sephiroth?

 

Joda, vet at materia-bruk ikke har så mye å si for storyen, men magi og summons har noe å si for stemningen, hvis du skjønner hva jeg mener.

I VIII brukte jeg egentlig ikke så mye magi. Magien i VIII var jo ganske svak i forhold til limitbreaks og GF'ene. Da det ble mulig brukte jeg nesten alltid Meltdown -> Aura -> Limitbreak(Renzokuken, og forhåpentligvis Lionheart). Av magi brukte jeg vel mest Esuna, life/Full-life Cure/Cura/Curaga og de jeg nevnte ovenfor.

 

Bruktbilen: Joda, er klar over at det ville vært vanskelig å lage en kort film som kunne måle seg med orginalspillet. Men hvorfor i det hele tatt lage filmen så kort? Finnes jo filmer som varer i 3 timer.

FF-spillene i seg selv er jo egentlig ganske "filmatiske" hvis dere skjønner hva jeg mener. De kunne godt blitt gjort om til en film, en lang en da, vel og merke. Men en slik film skulle jeg gjerne sett. Var vel kanskje det jeg håpet på at AC skulle være da jeg først fikk høre om den.

Lenke til kommentar
Swoofah:

Men det kommer jo ikke frem i filmen i det hele tatt at de har vært gjennom Lifestram og er deler av Sephiroth. Informasjonen du kommer med hjelper selvfølgelig til å fylle ut hullene i filmen, men jeg synes at de godt kunne gjort det mer tydelig i filmen hva som har foregått. Det skulle ikke vært nødvendig å gå på wikipedia for å finne det ut. Men hvis alle tre er deler av Sephiroth, skulle det da ikke vært nødvendig at alle tre transformerte til én Sephiroth?

 

Joda, vet at materia-bruk ikke har så mye å si for storyen, men magi og summons har noe å si for stemningen, hvis du skjønner hva jeg mener.

7592304[/snapback]

 

Selvfølgelig er jeg enig med deg i det. Det kunne fort blitt forklart bedre hva som skjedde rundt de forskjellige personene osv. Men jeg synes at så fort jeg ser faktisk ser hensikten bak div. så blir faktisk filmen litt bedre :) Og når det kommer til guttegjengen så vet jeg faktisk ikke. Mulig Kadaj hadde større del av han i seg en resten. Who knows. Men som Vincent sier: "That guy's a spirit of sephiroth" "you could say he's kind of a Larva". Når er ikke dette fra den offesielle sub'n så 100% skal jeg ikke si at den er, men tror du skjønner greia.. Så utifra hva jeg kan forstå så hadde alle 3 brødrene muligheten til å transformere til sephiroth med det samme jenova-jumpstart'n ;)

 

Vel jeg er litt enig og uenig. Det har hjelper selvfølgelig på stemninga osv, men kan fort blir for mye. Vi får en summond, mer enn det tror jeg bare hadde være showoff. Og Kadaj bruker jo magi 2-3 ganger, så ikke noe problem der. Mer viktig var det faktisk at de fikk med div Limit Breaks ;) Og vi får jo se opptil flere ;)

Lenke til kommentar
Etter WoW er det nok Final Fantasy jeg har brukt mest tid på. Personlig elsker jeg alle spillene jeg har (FFVI, VII, VIII, IX og X) men ut av dem synes jeg VIII er best (ikke drep meg).

Samme her. Har brukt ca 50 dager på wow, og rundt 50 timer på hver av FF spilene jeg har runna. Det blir ca.. 300 timer..

Tror jeg har brukt rundt 250 timer totalt på VIII alene :)

7590615[/snapback]

Ouch? Hvordan greier du å bruke så lang tid på VIII? Runnna det 4 ganger + tatt Omega weapon alle gangene da eller? :)

7590649[/snapback]

 

Heh, litt værre hos meg, - klarte å sløse bort hele 110 dager på WoW alene. Men ulikt WoW så var/er Final Fantasy mer som en hobby enn en avhengighet, som WoW var.

 

Og ja, jeg har nok runna VIII bort i mot 4 ganger, men man kan aldri være sikker på om man har fått med seg alt på Final Fantasy spillene ;) . Husker jeg ble så sur første gang jeg runna det fordi jeg glemte å få tak i alle kortene til det kort-spillet eller hva det nå enn var igjen, så jeg endte med å bruke de fire neste ukene på å runne det igjen :!:

Lenke til kommentar
Husker jeg ble så sur første gang jeg runna det fordi jeg glemte å få tak i alle kortene til det kort-spillet eller hva det nå enn var igjen, så jeg endte med å bruke de fire neste ukene på å runne det igjen  :!:

7593922[/snapback]

Baaaah kortspillet var kongemoro, HELT til jeg ble påtvunget random-regelen.. DA varre ikke så moro lenger.. Og blei jo faen ikke kvitt den igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...