Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Men har hørt mange ff-fans som mener at FFVI er det beste spillet i serien. Hva mener dere?

7552171[/snapback]

 

Selv så mener eg at FFVII er det beste, men den største grunnen til det er at det var det første Final Fantasy spillet eg spillte. Ingen andre FF's har gitt meg akkurat den samme følelsen som når eg spillte igjennom VII og eg er ikke sikker på om de nye kommer til å gi meg det eller.

 

 

noe nytt om trailerne fra Jump Festa?

 

Ikke som eg veit om i alle fall men så er ikke eg så veldig flink til å finne nyheter :>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På en måte håper jeg de ikke gjør det, mens en annen del av meg lengter etter det. Flere som har de samme følelsene rundt dette emnet?

7544373[/snapback]

Ja, men en ting er sikker, og det er at dersom Square-Enix lager en remake av FF VII skal jeg ikke klage om det ikke er slik jeg ønsker det. Nå har vi mast i så mange år om det spillet uten å få noe bekreftet at om vi får noe bør vi nesten være takknemlige og heller si "greit forsøk" og håpe de ikke gjør for mye skade. Men får vi FF VII i HD med flotte scores, ATB, worldmap, samme materiasystem, samme historie og plasser og fantastiske videosekvenser vil jeg juble fra taket i undertøyet. :)

Lenke til kommentar
Ja, men en ting er sikker, og det er at dersom Square-Enix lager en remake av FF VII skal jeg ikke klage om det ikke er slik jeg ønsker det. Nå har vi mast i så mange år om det spillet uten å få noe bekreftet at om vi får noe bør vi nesten være takknemlige og heller si "greit forsøk" og håpe de ikke gjør for mye skade. Men får vi FF VII i HD med flotte scores, ATB, worldmap, samme materiasystem, samme historie og plasser og fantastiske videosekvenser vil jeg juble fra taket i undertøyet. :)

7553446[/snapback]

 

og hvis stemmene er helt feil, så håper eg det kommer subtitles for da tar eg bare på mute og setter på Final Fantasy VII sound track på i bakgrunnen istede :p

Lenke til kommentar
Har heller ikke lest gjennom alle sidene. Må si meg enig i at Advent children skuffet. Selve storyen var enormt skuffende, men det var vel kanskje vanskelig å overgå storyen til FFVII. Jeg har bare spilt FFVII tom. FFX. Må si at FFVII er det beste av de jeg har spilt. Men har hørt mange ff-fans som mener at FFVI er det beste spillet i serien. Hva mener dere?

7552171[/snapback]

Vel, jeg er uenig, men du må jo se på det store bildet her.. det er ikke 2 forskjellige historier, det er en stor en.. VII, AC, CC, BC og DoC må jo sees i sammenheng.. Jeg skal si meg enig at AC som standalone historie, ikke er spesielt bra, og det er vel derfor mange som ikke har spilt spillet ikke synes den er annet en eye-candy.. Men så lenge jeg ser på det som en og samme historie, så vil jeg si den leverer absolutt.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Har heller ikke lest gjennom alle sidene. Må si meg enig i at Advent children skuffet. Selve storyen var enormt skuffende, men det var vel kanskje vanskelig å overgå storyen til FFVII. Jeg har bare spilt FFVII tom. FFX. Må si at FFVII er det beste av de jeg har spilt. Men har hørt mange ff-fans som mener at FFVI er det beste spillet i serien. Hva mener dere?

7552171[/snapback]

Vel, jeg er uenig, men du må jo se på det store bildet her.. det er ikke 2 forskjellige historier, det er en stor en.. VII, AC, CC, BC og DoC må jo sees i sammenheng.. Jeg skal si meg enig at AC som standalone historie, ikke er spesielt bra, og det er vel derfor mange som ikke har spilt spillet ikke synes den er annet en eye-candy.. Men så lenge jeg ser på det som en og samme historie, så vil jeg si den leverer absolutt.

7556322[/snapback]

Sier meg enig i den.

Lenke til kommentar
Vel, jeg er uenig, men du må jo se på det store bildet her.. det er ikke 2 forskjellige historier, det er en stor en.. VII, AC, CC, BC og DoC må jo sees i sammenheng.. Jeg skal si meg enig at AC som standalone historie, ikke er spesielt bra, og det er vel derfor mange som ikke har spilt spillet ikke synes den er annet en eye-candy.. Men så lenge jeg ser på det som en og samme historie, så vil jeg si den leverer absolutt.

7556322[/snapback]

Tviler på det var en stor historie fra børjan men. Syns dette bare er hardhendt melking av den kua FFVII har blitt. :roll:

 

Må nesten si meg enig med Raijin når det gjelder historien i AC. Syns ikke det hjalp å se den i helhet med originalspillet heller, og mye av de andre spinoffene har jo ikke kommet ut engang!

Lenke til kommentar

Det er jo soleklart at en film på drøye 90 min, ikke kan ha like god historie som et spill på 60+ timer. Personlig så likte jeg Advent Children. Historien var ikke så mye å rope hurra ( :w00t: ) for, men syns de klarte å holde stemningen fra spillet, og det var viktigst for meg. Og for alt jeg vet, så kan Dirge of Cerberus bygge videre på AC-historien, siden det foregår 2 (?) år etter AC.

 

Som jeg har sagt før, så holder jeg på med VII for tiden. Når jeg har spilt igjennom det, så er det AC og til slutt DoC. Blir en fin jul :D

 

 

Men jeg lurer på hvordan man hadde opplevd hele FF VII historien (BC, CC, VII, AC og til slutt DoC) hvis man hadde spilt igjenom spillene kronologisk (og ikke kunne historien fra før)...

Lenke til kommentar
Og for alt jeg vet, så kan Dirge of Cerberus bygge videre på AC-historien, siden det foregår 2 (?) år etter AC.

7556537[/snapback]

Runna DoC for ca 6 månder siden elns. Og historien der bygger ikke så veldig på AC egentlig. Historien i DoC var heller ikke noe særligt å rope hurra for. Et nokså greit spill egentlig.

Lenke til kommentar
Tror nok ikke målet her er å utdype historien til FFVII nei.. desverre..

7556630[/snapback]

Ikke VII-historien nei, for den blir som kjent avsluttet i "suprise-suprise" VII.. Men det er en utdypelse av VII-verden sin historie.

 

Vi har AC, som gir oss innblikk i hva som skjedde etter hendelsene i VII, hva folk har drevet med osv.. Og vi har DoC som går mer inn på historien til Vincent både før og etter VII.. CC tar for seg den mest myte-omspunnende karakteren, nemlig Zack, hvor vi sikkert ( uten helt å vite plottet ) får bakrunnshistorien hans, men også litt av Sephiroth sin. BC går vel mer i liminga på The Turks, og får vite mer om Reno, Rude og Reeve med fler..

 

Jeg gjentar: Se det store bildet, ikke del det opp.

 

Dunedain: DoC er et år ett AC, og da 3 etter VII

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Jeg liker faktisk ikke at de snakker om hva som skjer før og etter FFVII. Syns det bare fjerner mystikken rundt originalen. Jeg vil ikke se det store bildet egentlig, syns historien blir svekket av det. Minner meg veldig om en viss ny trilogi av en viss stjernesaga. Det eneste den oppnådde var å ødelegge mye av mystikken rundt den gamle trilogien.

 

I bunn og grunn syns jeg egentlig alle disse spin-offene er unødvendige. Skulle ønske de heller brukte alle krefter på å lage noe spennende og nytt, så kanskje vi ser noe like bra som FFVII en dag. Men men, man må jo tjene litt penger og. Vi får bare se, hvem vet kanskje de nye spillene har en helt fantastisk historie, men etter å ha sett AC tviler jeg litt.

Lenke til kommentar

Velvel, deg om det ;) Siden vi har to forskjellige mentaliteter hengende om oppfølgere og prequels, så tror jeg vi ikke blir enige på dette området .. Jeg vil nemlig gjerne ha en del forklaringer osv på hva som har skjedd før osv og hva som har skjedd senere, og alle disse spinoff'ene fyller dette voidet hos meg ,)

Lenke til kommentar
Synes FF-serien mistet sin sjarm etter 9, vet ikke helt hvorfor. Var nok et fan av de tidligere spillene. Prøvde FF-online når det kom, svært gøy, men var litt for dyrt for den gleden.

7562813[/snapback]

 

jeg syns at sjarmen som de mistet i ff x var at det ble for lineaert alle ff spillene fremm til ff x saa kunne du lope rundt kloden(Gaia terra hva enn du vil kalle det)

og det at du ikke kunne styre fly skipet var jo bare no tull, ujeg likte det i alle ff spillene tidligere (ja det er urealistisk a kunne lope rundt jorda pa bare fottene, men jeg likte det jeg)

Lenke til kommentar
jeg syns at sjarmen som de mistet i ff x var at det ble for lineaert alle ff spillene fremm til ff x saa kunne du lope rundt kloden(Gaia terra hva enn du vil kalle det)

og det at du ikke kunne styre fly skipet var jo bare no tull, ujeg likte det i alle ff spillene tidligere (ja det er urealistisk a kunne lope rundt jorda pa bare fottene, men jeg likte det jeg)

7578882[/snapback]

Helt enig. Nettopp en av hovedårsakene til at jeg syns FFX var et langt skritt ned.

Lenke til kommentar

Fikk lyst til å spille FF IX nå, eneste jeg ikke har fulført.. har aldri eid det -_- så må få kjøpt meg det..

 

OG klarer ikke bestemme meg om jeg skal spille FF VII, FF X eller FF XII =/

 

Tatt pause i wow for å game litt final fantasy

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar
Fikk lyst til å spille FF IX nå, eneste jeg ikke har fulført.. har aldri eid det -_- så må få kjøpt meg det..

 

OG klarer ikke bestemme meg om jeg skal spille FF VII, FF X eller FF XII =/

 

Tatt pause i wow for å game litt final fantasy

7580467[/snapback]

 

Send FFXII til meg i posten mens du spiller FF VII :p

Lenke til kommentar
Fikk lyst til å spille FF IX nå, eneste jeg ikke har fulført.. har aldri eid det -_- så må få kjøpt meg det..

 

OG klarer ikke bestemme meg om jeg skal spille FF VII, FF X eller FF XII =/

 

Tatt pause i wow for å game litt final fantasy

7580467[/snapback]

 

Send FFXII til meg i posten mens du spiller FF VII :p

7580472[/snapback]

hehe, du skulle vel ønske det =) tror det blie VII, men vanligvis så slutter jeg pågrunn av grafikken =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...