Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

hvorfor skulle det være en spøk?

 

Fordi folk kan faktisk være fan av både Final Fantasy og Zelda. :p

7534582[/snapback]

ja det er greit nok, men poenget er at dette er jo en tråd spesielt for Final fantasy,

men hvis man liker zelda så greit for meg, jeg like rogså zelda. men finnes det ikke en egen zelda tråd der man kan smykke seg med bildet av link?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link.

Jump Fiesta - Square-Enix har kommet med nyheter.

 

Bla at det kommer et nytt Final Fantasy Tactics til PSP.

 

Men det er ikke alt:

 

Secret Plans for 2007:

 

An onimous message at the end of the presentation reveals something intriqueing.

 

"New Project Starting 2007"

 

Rumours abound as to what they could entail, but this reporter's money is on it having something to do with Final Fantasy VII...

 

Kan det være at Square endelig har bestemt seg for å høre på fansen og kommer med en remake av, det mange mener, er tidenes beste spill, nemmelig Final Fantasy VII?

 

Ellers så kan det være noe helt annet..

Lenke til kommentar
Link.

Jump Fiesta - Square-Enix har kommet med nyheter.

 

Bla at det kommer et nytt Final Fantasy Tactics til PSP.

 

Men det er ikke alt:

 

Secret Plans for 2007:

 

An onimous message at the end of the presentation reveals something intriqueing.

 

"New Project Starting 2007"

 

Rumours abound as to what they could entail, but this reporter's money is on it having something to do with Final Fantasy VII...

 

Kan det være at Square endelig har bestemt seg for å høre på fansen og kommer med en remake av, det mange mener, er tidenes beste spill, nemmelig Final Fantasy VII?

 

Ellers så kan det være noe helt annet..

7544300[/snapback]

 

På en måte håper jeg de ikke gjør det, mens en annen del av meg lengter etter det. Flere som har de samme følelsene rundt dette emnet?

Lenke til kommentar
På en måte håper jeg de ikke gjør det, mens en annen del av meg lengter etter det. Flere som har de samme følelsene rundt dette emnet?

7544373[/snapback]

 

Skjønner hva du mener.

 

Var veldig hypp på en remake for en stund sia, men nå som jeg har begynt på nytt igjen, så er det en skikkelig sjarm med "den dårlige grafikken og tekst-snakkingen".

 

Hvis de hadde klart å beholde stemningen fra orginalen, og få tak i gode stemmeskuespillere, så er mesteparten av jobben gjort.

Lenke til kommentar
Jeg håper egentlig de ikke gjør det jeg. Lag heller noe nytt. Hva skal vi med en remake egentlig? Grafikken i FFVII er jo nydelig...

7544415[/snapback]

 

Det kan være du har rett. Link.

 

After the tantalising trailer shown in Jump Festa 2007 and the "New Project Coming 2007" blurb shown right after the Kingdom Hearts 2 Final Mix trailer, rumours have been rife that another Kingdom Hearts title is on the way- whether itll be KH3 or a spinoff who knows?

 

However according to Spiras Destiny, via the Dengeki and Famitsu magazines, Tetsuya Nomura has confirmed that during mid 2007, Square Enix plan to announce a new Kingdom Hearts title.

 

Kanskje det blir KH3 istedet som blir annosert?

Lenke til kommentar
På en måte håper jeg de ikke gjør det, mens en annen del av meg lengter etter det. Flere som har de samme følelsene rundt dette emnet?

7544373[/snapback]

 

Er et dilemma akkurat dette, er ikke helt sikker selv. Men eg veit at hvis det kommer FFVII remake så ser eg om det er noe bra, hvis ikke så lar eg det stå i hylla og glømmer at det noen gang har eksistert og drar fram orginal FFVII og koser meg halvt i hel =)

Lenke til kommentar

Vi skal iallefall ikke se bort i fra at vi får noe som har med FF VII å gjøre på PS3.

 

Nå har jo Square lagd Before Crisis: FF VII til mobil, Crisis Core: FF VII til PSP, FF VII på PSX, FF VII Advent Children på DVD/Blu-ray og FF VII: Dirge of Cerberus på PS2. Og siden Square har uttalt av FF VII vil ha være med i spillbilde i 20 år fremover (noe sånt) så skal vi ikke se bort ifra om det kommer remake eller oppfølgere til PS3.

Lenke til kommentar

Link

 

In Itadaki Street Special (released exclusively in Japan), Cloud is one of the playable Final Fantasy VII characters, along with Aerith, Sephiroth, and Tifa. He and the rest of the FFVII crew (including newcomer to the series, Yuffie) also make an appearance in the upcoming Itadaki Street Portable for the PSP. In this series, there are one or two brief mentions of Cloud's brother, Rain Strife, though this is not considered canon.

 

Jeg skal innrømme at jeg aldri hadde hørt om han før jeg nettopp fikk en link av en kompis. Men Square må vel hatt en grunn til å nevne han.

 

Rain Strife - kan det være han som skal være hovedpersonen i fremtidige nye spill om FF VII?

Lenke til kommentar
Håper de klarer å lage noe med samme stemning som det spillet hadde. Advent Children klarte ikke det (var så langt unna som de klarte å komme, omtrent).

7544584[/snapback]

Jeg er faktisk så uenig med deg som det går ann å komme.. Jeg følte stemning all the way når jeg så den, og gjør det fremdeles.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Orket ikke å sjekke alle 46 sidene for å se om det har blitt nevnt før, men ifølge IGN kommer det både FFVII og FFVIII remakes til PS3! Combat-systemet i FFXII er real-time. Hva syns dere oldskool FF-spillere om dette? Personlig synes jeg at det kan bli negativt. Elsker standard FF combat-systemet.

Lenke til kommentar
Orket ikke å sjekke alle 46 sidene for å se om det har blitt nevnt før, men ifølge IGN kommer det både FFVII og FFVIII remakes til PS3! Combat-systemet i FFXII er real-time. Hva syns dere oldskool FF-spillere om dette? Personlig synes jeg at det kan bli negativt. Elsker standard FF combat-systemet.

7549592[/snapback]

Bring en kilde på det fra IGN.

 

Om XII-systemet så har folk delte meninger, men jeg vil si de positive er i flertall. Alle elsker det gamle, men de fleste er åpne for noe nytt :)

Lenke til kommentar
Orket ikke å sjekke alle 46 sidene for å se om det har blitt nevnt før, men ifølge IGN kommer det både FFVII og FFVIII remakes til PS3! Combat-systemet i FFXII er real-time. Hva syns dere oldskool FF-spillere om dette? Personlig synes jeg at det kan bli negativt. Elsker standard FF combat-systemet.

7549592[/snapback]

Bring en kilde på det fra IGN.

 

Om XII-systemet så har folk delte meninger, men jeg vil si de positive er i flertall. Alle elsker det gamle, men de fleste er åpne for noe nytt :)

7549692[/snapback]

 

Finner ikke kilde. Står bare navnet på spillet, plattform og release date: TBA.

Lenke til kommentar

Det har de ikke på XII hvertfall. Jeg var veldig skeptisk til det i starten, men fy så deilig det er! Jeg tror jeg digger det mest pga jeg slepper alle de forferdelige "loadingene"...

Level-up systemet er ganske greit syns jeg. Musikken derimot...

 

Jeg syns AC klarte det meget godt å levere varene når det kommer til stemning o.l.

Lenke til kommentar

Har heller ikke lest gjennom alle sidene. Må si meg enig i at Advent children skuffet. Selve storyen var enormt skuffende, men det var vel kanskje vanskelig å overgå storyen til FFVII. Jeg har bare spilt FFVII tom. FFX. Må si at FFVII er det beste av de jeg har spilt. Men har hørt mange ff-fans som mener at FFVI er det beste spillet i serien. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...