Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Historiene var dårlig, rollefigurene var uinteressante, verdenene var kjedelige og dårlig lagt opp, kampsystemet var dårlig... Skrekkelige spill.

 

Merkelig at kvaliteten varierer såpass mellom spillene, men sånn er det vel når det er genier bak rattet. Genialt mesterverk den ene dagen, skandaløst makkverk den andre.

Lenke til kommentar
Historiene var dårlig, rollefigurene var uinteressante, verdenene var kjedelige og dårlig lagt opp, kampsystemet var dårlig... Skrekkelige spill.

 

Merkelig at kvaliteten varierer såpass mellom spillene, men sånn er det vel når det er genier bak rattet. Genialt mesterverk den ene dagen, skandaløst makkverk den andre.

7496854[/snapback]

Selvfølgelig er det lov å mene hva man vil om noe, men det å mene at FF VIII og FF X er "skandaløse makkverk" er for meg ganske idiotisk. Men deg om det.. ;)

Lenke til kommentar

Var FFX dårli??

 

Skjer da?

 

 

"Historiene var dårlig, rollefigurene var uinteressante, verdenene var kjedelige og dårlig lagt opp, kampsystemet var dårlig... Skrekkelige spill."

 

var tidus,wakka,seymour,yuna,auron uinteressante??...nei neå må du gi deg da....verdenen var da ikke kjedeli....maaaaasse å ta seg til viss du gidder...og historien var vertfall ingeting å klage over....litt irritert over sånne meninger eg da men..kanskje fordi eg liker FF så godt.

Lenke til kommentar

Ranking av serien ja. Har hatt mang en lang diskusjon rundt den der. Selv har jeg spilt og fulført de åtte første spillene i serien (bortsett fra 3'ern, klarte aldri dark cloud :/), og kommet et eller annet sted på IX, men grunnet at jeg spiller IX på emulator, fordi jeg har spillet men ikke maskinen lenger, så er det litt buggy. Kom så langt som til slutten på X, men gadd ikke grindingen for siste boss før jeg solgte maskina.

 

Min rangering går etter spillglede; hvor morsomt, og hvor mye tid brukte jeg på spillet.

 

1. FF VII

2. FF VI

3. FF IV

4. FF III*

5. FF V

6. FF IX*

7. FF X

8. FF VIII

9. FF I

10. FF II

 

 

Som så mange andre topper FF VII listen min. Men det er bare såvidt, og bare fordi jeg brukte en del mer tid på det en VI. I mine øyne har VI absolutt den beste storyen, og jeg elsker at det er flere alternative slutter (har selvfølgelig spilt meg til alle ;)). Fire'ern med Cecil var faktisk det første spillet i serien jeg spilte. En klassiker.

 

FF III kommer så, selvom dette ikke var et spill jeg har fulført, så er det veldig god atmosfære, og må vel kanskje sies å være det vanskeligste Final Fantasy-spillet jeg har vært borti. I FF V kommer man borti forskjellige jobs, men historien er en av de svakeste i spillet. IX og X har vært veldig like for min del; alright historie, ikke helt det beste magi- og kampsystem, men får godkjent fordet ;)

 

Til slutt kommer FF VIII, I og II. FF VIII var altfor lett, hadde en direkte dum story, og selv ikke flotte mellomsekvenser kunne få meg til å spille spillet mer enn to ganger (spiller de fleste ff-spill ca til døden før jeg er lei). FF I var også veldig simpelt, og hadde en kort, men litt artig story. Her var det ikke massevis av HP og MP nei, måtte klare seg med maks 999/99. Til slutt kommer FF II. Ærlig talt Square (som de het da); dette kunne dere spart oss for. Eller i det minste latt de samme gutta som jobba på eneren få komme til?

Lenke til kommentar

Enig med rangeringen til cun her. For min del så sugde XII hardt også... Så ut i fra den lista til cun så håper jeg at XIII blir bra igjen :p (XI kan jeg ikke uttale meg mye om, bare prøvd beta av den på 360)

 

Edit: En av de tingene som forresten ødela mest for meg i X var de helt grusomt, forferdelige stemmene... noe av det mest tragiske jeg noensinne har hørt, spesielt Tidus.

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar
var tidus,wakka,seymour,yuna,auron uinteressante??

7496970[/snapback]

Edit: En av de tingene som forresten ødela mest for meg i X var de helt grusomt, forferdelige stemmene... noe av det mest tragiske jeg noensinne har hørt, spesielt Tidus.

7497278[/snapback]

Må si meg ganske enig med Kadaju der. Tidus er en av de værste hovedpersonene gjennom FF historien. Utroligt irriterende å plassere en teit sportsfreak av en 17 åring som hovedperson. Og resten av karakterene var ganske mye ripoff. Men det er den negative siden!

 

Uansett føler jeg det sånn med FF XII også. Hvor er den morsome og artige personen i spillet? Hvor er de små morsome komentarene? Alle i FF XII er så dønn seriøse, og kampsystemet er så.. Ikke Final Fantasy :thumbdown:

 

Men jeg fikk lyst til å lage en rating selv :) Legger FF X høyt oppe pga stemmningen. Har ikke fått lyst til å runde et spill fler ganger en FF X. Og det er nesten det eneste FF spillet jeg bare har runna en gang.

 

1. FF VII

2. FF X/ FF IX

3. FF VII/ FF VI

4. FF IV

5. FF XII

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg likte FF XII, og jeg likte kampsystemet. Jeg var en av dem som var skeptisk til at ATB-systemet forsvant, men savner det ikke. Jeg synes det ble mer flyt i spillet ved det ikke ble en avbrytelse foran og etter hver kamp.

 

Har rundet det nå, men skal spille igjennom det en gang grundigere og prøve å få med meg de fleste hemmeligheter. Jeg synes historien var bra, selv om den var kortere enn det vi er vant med fra FF serien. Likte at det var mer fokus på krig mellom nasjoner og stormaktspill.

 

Har rundet FF I - XII (minus XI som jeg ikke har spilt) og tenkte å lage min egen topp 5 liste. Har ikke tatt med XII på denne listen, venter til jeg har spilt det en gang til før jeg sammenligner. Men jeg tror at XII vil snike seg inn på dennelisten et sted.

 

1. FF VI

 

2. FF VIII

 

3. FF VII

 

4. FF X

 

5. FF IX

Lenke til kommentar
Tror det har mye å gjøre med at traskinga på verdenskartet ble borte, stemmeskuespillerne var så dårlige og karakterene ikke var så overbevisende (mye på grunn av stemmeskuespillerne). Bare fikk ikke den samme følelsen som før...

7503229[/snapback]

Enig der. Final Fantasy ble litt borte når X kom ut. Levler var borte, ikke noe world map, stemmer osv. Men alikevel fikk jeg Final Fantasy stemmningen av det spillet. Husk, det var en stor forandring for folk når Squaresoft sluttet med Job systemet i FF IV. Og når FF7 kom ut, og grafikken ble noe helt annet.

Lenke til kommentar

En ting folk må lære seg, er at man kan ikke forvente det samme, når et nytt FF-spill kommer. Da er man dømt til å bli skuffet. Folk må slutte å være så konservative.

 

Om jeg skulle latt nostalgi styre valget for en liste over beste FF-spill, så ville FF7 vunnet, men det gjør jeg ikke. En liste er tåpelig uansett, om man elsker alle spillene. Alle Final Fantasy spillene er gode på hver sin måte og jeg kan trekke ut ulike svakheter fra hvert spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...