Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har Wii kommet, men det er ikke det eneste:

Square har nemlig bestemt seg for å lette på trykket angående fansens lengsel etter Final Fantasy Versus XIII trailer.

Her kan du se traileren for Final Fantasy Versus XIII!

Må nesten si at jeg gleder meg mer til dette enn Final Fantasy XIII.

7457296[/snapback]

dæven nice, men eg trenger først å skaffe meg FFXII c.c

7461001[/snapback]

venter meg final fantasy 11 i jula av dama:-)

final fantasy er dee råeste spillene som er laget til playstation.. men hvordan er FF11 på pc?

hva betaler man i mnd for og spille?

Lenke til kommentar

Men jeg tror jeg skal ta meg en tur ned i Kilinka(?) for å skaffe forskjellige sources. Men først en tur til butikken :p (irl)

7457956[/snapback]

Kilinka? :!: ...Gelnika ja..hehe..sources har eg aldri giddet å bry meg med..du tar Weapons uten for mye stress uten å kaste bort mye tid med å source opp personene dine egentli...bare ha noen mime..KOTR med ett par stjerner..Hades med noen stjerner..final attack...Phoenix..W summon..så skal du nok klare deg fint

Lenke til kommentar

Men jeg tror jeg skal ta meg en tur ned i Kilinka(?) for å skaffe forskjellige sources. Men først en tur til butikken :p (irl)

7457956[/snapback]

Kilinka? :!: ...Gelnika ja..hehe..sources har eg aldri giddet å bry meg med..du tar Weapons uten for mye stress uten å kaste bort mye tid med å source opp personene dine egentli...bare ha noen mime..KOTR med ett par stjerner..Hades med noen stjerner..final attack...Phoenix..W summon..så skal du nok klare deg fint

7461073[/snapback]

Gelnika var det, ja! Kilinka er vel fort fra FFX, det :p

Tror egentlig jeg ligger et stykke over minstekravet til å ta en av weaponfolka, men er ikke sikker.. Mangler den underwater materian for å stoppe klokka..

Levels:

Cloud: lvl99

Yuffie: lvl83

Vincent: lvl84

Materia:

KOTR med 4 stjerner (snart master)

Phoenix: 1 master og 1 som har 2 stjerner

Quadra Magic: 1 master og en med 3 stjerner

Mime: 2 master (snart 3)

W-summon: 1 master (snart 2)

Hades: Helt ubrukt i dette gamet her...

Conuter attack: Har vel en 10 stykker nå, en del av de i master. (Yuffie er farlig om noen treffer henne fysisk :D )

Annet stash:

2 * Ribbon og en Touph Ring. Burde kanskje kjøre 3 * Ribbon?

Ellers har jeg beste våpenet til de 3.

Har også brukt kanskje mellom 100 - 200 forskjellige sources på de av ulike slag (:

Burde jeg få KOTR i master og

Endret av clvn
Lenke til kommentar

ikke Kilinka nei..Kilika heter det i FFX

Underwater materia får du viss du morpher ghost ship i underwater tunnel til en Guide book.og tar den med til Kalm Traveler...han er i 2dre etasje i en av husene.

Som sagt trenger du ikke ha alle på level 99 og ha source på fullt på alle...men du trenger ribbon på den du vil skal være den som starter kampen mot Ruby..og ett tips er å ta Underwater Weapon først....premien du får er

great.. :D

Endret av Diesel1
Lenke til kommentar
Nå har Wii kommet, men det er ikke det eneste:

Square har nemlig bestemt seg for å lette på trykket angående fansens lengsel etter Final Fantasy Versus XIII trailer.

Her kan du se traileren for Final Fantasy Versus XIII!

Må nesten si at jeg gleder meg mer til dette enn Final Fantasy XIII.

7457296[/snapback]

dæven nice, men eg trenger først å skaffe meg FFXII c.c

7461001[/snapback]

venter meg final fantasy 11 i jula av dama:-)

final fantasy er dee råeste spillene som er laget til playstation.. men hvordan er FF11 på pc?

hva betaler man i mnd for og spille?

7461035[/snapback]

Det er rått (om du har en bra PC).

Du betaler rundt 90 spenn i mnd. Første måned gratis, andre halv pris og fra og med tredje full pris.

Jeg har spilt og betalt siden EU release (18. sept. 2004) og angrer ikke et sekund. Digger det spillet :)

Spillet koster under 100 spenn å kjøpe til PC, så det er ikke akkurat dyrt.

Lenke til kommentar
Det er rått (om du har en bra PC).

krever det mye altså??

har desverre ikke den nyeste pc`en på markede.. er vel snart 3 år gammel..

men WOW går ivertfall flytene(ikke på full grafikk vel og merke)

krever det mer en wow?

Endret av mEhE`
Lenke til kommentar

Final Fantasy XI (PC):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Minimum System Requirements

* Operating System - Microsoft Windows 98 / 98SE / Me / 2000 / XP.

* CPU / Processor - Intel Pentium III 800Mhz or faster processor.

* Memory (RAM) - 128 MB RAM.

* Graphics Card - NVIDIA GeForce series graphics processing unit with 32MB or ATI RADEON 9000 series graphics card.

* Sound Card - DirectX 8.1 compatible sound card.

* Hard Disk Space - 6 GB free hard disk space.

* CD-ROM Speed - 4x CD-ROM Drive (installation only).

* Others - Keyboard, Mouse.

Recommended System Requirements

* Operating System - Microsoft Windows XP.

* CPU / Processor - Intel Pentium 4 processor.

* Memory (RAM) - 256 MB RAM.

* Graphics Card - NVIDIA GeForceFX series graphics processing unit (AGP)

with 64MB of VRAM.

* Sound Card - DirectX 8.1 compatible sound card.

* Hard Disk Space - 6 GB free hard disk space.

* CD-ROM Speed - 32x CD-ROM Drive (installation only).

* Internet Connection - Cable / DSL Broadband.

* Others - Keyboard w/ 10-key numeric pad, Mouse w/ Wheel.

til sammenligning:

World of Warcraft (PC):

Minimum System Requirements

* Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz

* 512 MB or more of RAM

* 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ 2 class card or above

* DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers

* 6.0 GB available HD space

* 4x CD-ROM drive

* A 56k or better Internet connection

Recommended Specifications

* Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz

* 1024 MB RAM

* 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ FX 5700 class card or above

* Broadband Internet connection

* Two-button scroll-wheel mouse

:)

Ser jo for eksempel at Final Fantasy XI stiller mye mindre krav til minne.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Litt info om FF Versus XIII:

Nomura further said that, in Versus, he aims to create "tricky" battle scenes, reminiscent of those seen in Final Fantasy VII: Advent Children. He also confirmed that in addition to the male character seen in the trailers (seen if you were lucky enough to attend the events at which they were screened, that is) Versus would also have a heroine.

The male protagonist of Versus is the heir to the throne of his country, the last place in the world to control one of the mythical Crystals. As it turns out, his homeland has recently come under attack. Nomura also revealed that this mysterious royal's eyes turn red when wielding his sword.

On the FFXIII front, Toriyama dropped a few hints that a new trailer is in the making (probably for Jump Festa next month), and that it will feature as-yet-unseen characters.

According to interviews with the developers, the world of Final Fantasy Versus XIII that exists within the last city to control the Crystal, as well as it's culture, is directly equatable to ours. The world outside the city, on the other hand, is much more medieval, and outsiders wage an ongoing war against the city and its residents. Their goal? To take control of the Crystals, and thus control magic.

Final Fantasy Versus XIII has been described by the developers as the 'shadow' to Final Fantasy XIII's 'light'. In essence, Versus could not exist without XIII's story, even though it has been specifically stated that the two games do not take place in the same world or society, and even though both stories share the same creation mythology based around the Crystals. In fact, the trailer for the game opens with a line from Hamlet, Act II, Scene II: "There is nothing either good or bad, but thinking makes it so."

The themes of the game have been stated to be "bonding", "friendship", and "sleep". Character designer and director Tetsuya Nomura has stated that Versus is perhaps the darkest, most tragic Final Fantasy ever, because it is simply the only way the story can be told.

Vet at det mangler linker, for fant ut her om dagen at det ikke er lov å linke til sider med scans..

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Jeg mener FF XI på maks krever mer enn WoW på maks. Men uansett; du skal nok fint klare å spille FF XI uten problemer høres det ut som. Og de kravene noen linker til her er vel ikke akkurat noe å basere seg på. Det vet jeg etter å ha installert og spilt FF XI på 4 forskjellige maskiner. Det krever mye, sykt mye til å være beta i 2001 og final i 2002. Men selvfølgelig; det skal ikke mye til å få et spill bare til å funke. Men jeg personlig synes det er mye kosligere når man kan kjøre det på bortimot maks eller maks. Hva andre synes er opp til dem.

Lenke til kommentar
Jeg mener FF XI på maks krever mer enn WoW på maks. Men uansett; du skal nok fint klare å spille FF XI uten problemer høres det ut som. Og de kravene noen linker til her er vel ikke akkurat noe å basere seg på. Det vet jeg etter å ha installert og spilt FF XI på 4 forskjellige maskiner. Det krever mye, sykt mye til å være beta i 2001 og final i 2002. Men selvfølgelig; det skal ikke mye til å få et spill bare til å funke. Men jeg personlig synes det er mye kosligere når man kan kjøre det på bortimot maks eller maks. Hva andre synes er opp til dem.

7482146[/snapback]

enig at det er mye gøyere og spille med flytene bra grafikk,så er spent og se hvordan pc`en min takler det..

etter kravene som ble vist lengre oppe i tråden skal pc`en egentlig klare det på fullt uten problemer...men det stemmer aldri i praksis!!

Endret av mEhE`
Lenke til kommentar

Gleder meg ikke noe til Final Fantasy XIII og Versus. Syntes FFXII var en nedtur, og har derfor lave forventninger til XII og Versus.

Ingen som får like stor lyst til å spille FFX som meg når dere ser introen igjen? Å kan ikke bare noen komme hit å spille FFX med meg, seriøst som jeg elsker stemmningen i det spillet. Eneste spill jeg faktisk har lyst til å gi en stor kos til :cry:

EDIT: Aah, jeg blir gal. Sitter og hører på FFX musikk. Absolut ikke noe annet spill har greid å lage stemmningen i det spillet. Hør på intro sangen og "The wandering" så skjønner dere hva jeg mener.

Endret av Vorpal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...