Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Det kommer en sang etterhvert, skal ikke si noe mer.

Jeg regner med at du mener Thief's Cuff, det er ikke en tecknik, men en accessory som du får kjøpt etter en stund. Du må equipe den.

Jeg bruker gambits hele tiden. Har også gambits on på party-leader, sånn at hvis han er i nærheten av en fiende så går han til angrep automatisk. Stort sett så bruker jeg heal (cura/curaja), attack og steal som kommandoer. Når det gjelder attack og steal så har jeg taget: same as leader eller nearest foe visible. På heal så har jeg if ally< 50% hp.

Magic potency gjør at du caster strekere magi.

Du har nok misforstått quickenings (Q) litte gran. Når du starter en Q, så kommer det opp en X, trekant, sirkel eller firkant ved siden av stats'ene til figurene nederst i høyre hjørne. Når du har trykket, la oss si X i dette tilfellet, så går det en liten stund og så kommer det opp enten X, firkant etc på nytt. Da må du trykke den knappen som det vises innenfor en kort tidsfrist. På denne måten chainer du Q'ene. Hvis det ikke kommer opp noen X, trekant etc, så kan du trykke R2 for å få opp nye symboler foran statsene.

Skjønte ikke helt Q i begynnelsen jeg heller, først trodde jeg at du skulle trykke R2 så mange ganger du klarte :blush: . Sjekket det opp få et annet forum og der ble det forklart. På det forumet så har det folk som hadde chainet 18 Q på en gang. Har skjønt det nå, men bruker det ikke så mye likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mente Thief's Cuff, ja =)

fant akkurat en som ga meg 2x licence points=)

Jeg bruker akkurat samme gambits som deg tydeligvis, unntaksvis cure/cura.. fikk akkurat curaga!

Jo, jeg har skjønt greia med Q, men når det ikke kommer f.eks X eller O, da trykker man R2 helt til det kommer nytt symbol. Greia er jo at det noen ganger aldri kommer ?!

Så si jeg trykker X, venter 2 sekunder, det kommer ikke noe nytt. skal jeg trykke R2 én gang, eller som en gal helt til det kommer nye symboler?

Jeg får teste ut litt. takk for info :w00t:

Lenke til kommentar

Den som gir 2X LP heter Golden etellerannet. Denne er dritnyttig. Alle chars får LP, selv om de ikke er involvert i slåssingen. Men hvis de som ikke er med i partyet equiper Golden (var det armlet?), så får de også 2X LP. :D

Har du kommet til Eryut village da?

Tror jeg misforsto deg med Quickenings ja. D'oh! Tror jeg har en forklaring, men har ikke brukt Q så mye selv, så jeg er ikke sikker. Men Q tar mye av MP og det er mulig du har brukt opp all MP. Når figuren kun kan bruke en Q, så bruker han/hun opp alle MP. Lærte dette i en boss-kamp og det gikk dårlig. Etterhvert som du lærer flere Q, så får du mer MP og da kan du begynne å chaine Q.

Lenke til kommentar

dæven. jeg skal akkurat til å forlate eryut village. akkurat tatt den dinosauren da jeg møtte mjrn. så nå skal jeg igjennom den skogen forbi de "blå dørene". så det blir nok bra

Sjekka akkurat, den heter Golden Amulet, og den skal jeg faders meg kjøpe :D Så hvordan burde jeg equippe den sa du? til en som er med i partyet, eller en som ikke er der? burde vel egentlig bli det samme hvis alle (?) får 2X LP.

Men hva er greia med bestiaries? Hvis jeg slakter alle som det står 'need' på. får jeg noe hvis jeg tar alle i en village?

Lenke til kommentar

FFVII..

Er level 52(Cloud), 51(RedXVII), og 49(Cid)..

Og er hos Sephiroth.. Men etter super duper mega spell'n blir jeg konfu og folkene dreper hverandre.. det har skjedd 3 ganger nå :thumbdown:

Jeg skal klare å ta Sephiroth i denne levelen.. Har nokk av elixiers, men hvordan materia anbefaler dere?

PS. har ikke KOtR og quadra magic på denne saven siden jeg ønsker spillet så vanskeli så mulig.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Nå er det altfor lenge siden jeg har spillt FFVII, men har du ikke ribbon? (protection againts all status-attacks)

Har du reddet phoenix fjellet fra angrepet for å få Phoenix som redder deg ved KO?

En liten binote: Jeg har brukt elexir tre-fire ganger totalt i alle mine gjennomganger av FF7... de er bare så gode at jeg "sparer de til når jeg trenger de" og vips så er spillet ferdig og jeg sitter igjen med en haug ether og elexirs.

EDIT: Et lite tips, ha f.eks FIRE-ATTACK og FIRE-ABSORB på alle eller så mange som mulig av spillerne dine. Slår de hverandre får du i stedet en del tusen HP.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Skal du ha Phoenix Flame så må du jo ha den paired med final attack..for uten den så reviver jo ikke Phoenix deg når du dør...eller du kan ha 4X-cut og en helsikes mange med counter materia..så viss du ex har 30 counter og du blir angrepet så kan du i teorien countre opp til 30 ganger...og med 4X-cut og 9999 for hver gang så blir det endel det :!:

Lenke til kommentar
Thanks to the hard work of the members on  Spira's Destiny, a list of the PSone games not fully compatible with the PS3 have recently become available. The full list is below.

Final Fantasy Anthology: If you reach first save point on CD 1 (FF5), play freezes.

Final Fantasy Chronicles: Some texture problems and flickering on the FF4-CD.

Final Fantasy Origins: When you enter a random batle, the brightness degree changes.

Final Fantasy VII: A flickering black square over the character appears during the battles in the Mako Reactor on CD1. This is the only place so where there this is known to happen.

Final Fantasy VIII: When you start a random battle on the World-map, some of the screen goes black - the rest of the screen is buggy.

Final Fantasy IX: Any time the camera pans, whether ingame or during FMVd, 4 transparent lines appear on the the screen.

Firmware updates will be available through the PS3's online service, which means that all of things bugs will be fixed in time - the main question is "how long will that be?"

Dette var en nedur..

Link

Lenke til kommentar

Big deal. For det første så har nesten alle av oss som skal ha PS3, en PS2 eller PS1. For det andre så er sikkert emuleringen av PS1 spill på PS3 like dårlig som det er på PS2, altså skittne farger og dårlig skarphet (utjevningen av pixler ser bare dårlig ut, spør du meg). Dessuten så tviler jeg sterkt på at PS1 spill oppskalert i 480p/720p/1080p ville gitt noe bedre bilde enn RGB-scart signal ville gitt.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Endelig en mulig fordel for oss som bor i Europa og må vente på konsollen til våren, siden de forhåpentligvis har fikset sånne småfeil til den utgaven. :)

Og som nevnt her, så har vel de fleste hvertfall PS2 fra før, og den spiller jo alt.

7396973[/snapback]

Finnes nå flere grunner, bl.a den totalle mangelen på gode spill :) Der drar vi også en fordell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...