Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Den siste figuren i X-2 er Paine. Selv synes jeg X-2 er ganske bra. Ikke det beste FF-spillet men absolutt verdt å spille.

 

Platimun er det cun sier, men de er også blitt satt ned i pris i forhold til originalutgivelsen.

 

Ble ferdig med FF XII nå på søndag. Kunne ha rundet det for over en uke siden, men jeg ventet med det og gjorde en del sidequests etc. Kom vel opp i nesten 80 timer før jeg ble ferdig. Vaan var på lvl 75, mens Penelo hadde det laveste lvl med 35 (såvidt jeg husker). Spilte igjennom med strort sett Vaan, Balthier og Ashe og det hadde lvl 70-75 da jeg ble ferdig.

 

Selv er jeg veldig førnøyd med FF XII. Likte det nye kamsystemet, god historie (selv om denne var mye kortere enn vanlig). Fint at world map er tilbake igjen. Plenty med sidequests.

 

Vurdering: :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nok et spørsmål...

 

Er FFXI utelukkende et online-spill? Eller finnes det også en "vanlig" versjon? Gjelder det for FFXII også?

 

Koster dette evt ekstra penger (á la et beløp i måneden) å være med på?

 

 

Og bør man spille spillene i rekkefølge, eller er det ett fett?

7377583[/snapback]

 

FFXI er utelukkende et MMORPG ( Massive Multiplayer Online RolePlaying Game) ja. Det finnes ikke noe single-player del ala Age of Conan. Pga dette strides de lærde om dette enkelt og greit skulle hett Final Fantasy: Online og blitt eksludert fra main-serier på samme måte som Crystal Cronicals osv istedet for faktisk å bli kalt XI

 

XII derimot går tilbake til singleplayer opplevelsen (Takk gud), men skal dra visse elementer fra XI når det kommer til sloss-systemet. Du kan nå se fiender osv, og du blir ikke transportert til en "sloss-area".

 

FFXI koster som alle andre MMORPG's penger å være med på ja.

 

Og nei. Styrken til Final Fantasy spillene er at hvert nr har en ny historie som ikke er connected med hverandre. Så du kan spille IX, så III, så VI osv uten at det skal ha noe å si.

 

Dog alle oppfølgere, som X-2 og FFVII: DoC burde spilles etter orginal-spillet for å få maks ut av det :)

Lenke til kommentar

Monkeyboy: slet du også veldig med pengemangel? får aldri cash annet enn fra creatures jeg denger for så å selge det de gir fra seg.

Istad da jeg skulle kjøpe noe ny magicks kunne jeg f.eks ikke kjøpe alt da det var så fryktelig dyrt! samme med techniks, er forbanna expensive.

 

I starten hata jeg det nye kampsystemet, når er det enn sann fryd. Digger det maks :D

 

Er visst flere på ffonline som har gama mere enn 200 timer. sikker på du har gjort alt?

Savner egentlig litt summons slik som det var helt opp til IX'ern

Lenke til kommentar

Og jeg gir meg ikke...

 

Begynte å spille FFVII nå, men jeg kommer til første save-punkt og skal save, og så registrer ikke spillet mine memory cards... Så jeg får ikke savet.

 

Må jeg ha Play Station 1 memory cards for å kunne save (siden FFVII er et Play Station 1-spill)?

 

Eller er det noe jeg kan gjøre? Må jeg formatere memory cardene eller noe sånt?

 

Dette var mildt sagt jævlig kjipt...

Lenke til kommentar
Og jeg gir meg ikke...

 

Begynte å spille FFVII nå, men jeg kommer til første save-punkt og skal save, og så registrer ikke spillet mine memory cards... Så jeg får ikke savet.

 

Må jeg ha Play Station 1 memory cards for å kunne save (siden FFVII er et Play Station 1-spill)?

 

Eller er det noe jeg kan gjøre? Må jeg formatere memory cardene eller noe sånt?

 

Dette var mildt sagt jævlig kjipt...

7379875[/snapback]

 

Du er nok hverken den første eller siste som svir seg på dette...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Trenger du et billig PSOne Memory Card? Jeg kjøpte nettopp et til 59,- på Gamezone.
Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Men da mener de vel at det ikke kan brukes til PS2-spill? Eller kan den ikke brukes i en PS2-maskin overhodet??

 

Dette var den eneste typen de hadde på gamezone etter det jeg kunne se...

 

Er det noen som vet om det går an å kjøpe PSOne minnebrikker i noen butikker i Oslo?

Endret av DOH77
Lenke til kommentar

Du må nesten se på steder som selger gamle ps1 eller ps1 spill.. De har som regel slikt.

 

Og Ps1 mc's funker med ps2, men du kan bare lagre fra ps1 spill. samme med ps2 mc, som bare lagrer fra ps2 spill.

 

Ellers lykke til med VII ;) Etter min mening det beste i serien, dog se bortfra elendig grafikk, det er historien som teller!

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

@Lil-H:

 

Jeg hadde også nesten konstant mangel på penger mens jeg spilt FF XII. Jeg løste det problemet ved at jeg brukte gambit-systemet for å få en av figurene i partyet til å bruke steal hele tiden. I tillegg equipet jeg Thief's Cuffs på den som stjal, for å få sjeldnere items. Men selv dette løste ikke pengeproblemet mitt helt. Det er også sånn at hvis du kjemper mot den samme typen monster så går du opp i chain-level. Når du er oppe i ett høyt chain-level, så hender det at monstre dropper dyre items som du kan selge.

 

Ellers så vet jeg at jeg ikke har spilt igjennom alt. Gjorde vel 35+ hunts og skaffet meg to ekstra espere. Jeg kjøpte den ofisielle strategi-guiden sammen med spillet. Har bare bladd fort igjennom den foreløpig (bruker ikke walkthrough på første gjennomspilling). Men poenget er at den er på 350 sider (!), så jeg regner med at det er veldig masse hemmeligheter og side-quests.

 

Jeg brukte nesten ikke espers på første gjennomspilling. Det samme gjelder også quickenings. Der synes jeg FF X var mye bedre.

 

Når det gjelder musikken, så er ikke jeg så imponert. Ikke det at den er dårlig, men hvis jeg ikke bevisst hører på musikken, så legger jeg ikke merke til den. Det er sånn at jeg må si til meg selv at nå må jeg høre på musikken. Så jeg vil si midt på treet. Men voice-syncen var bra (vet ikke om dette teller som grafikk eller musikk men tar det med her).

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg ble mildt sagt ganske skuffa over musikken. det er_ingen_ bra sanger der slik som det har vært på VII-X

 

Ja, jeg bruker en del chain-levels jeg også, begynner først å bli bra når man kommer til chains over 20. Men når får man cuff-chains. det er vel en technik eller?

 

Hvordan var det med deg og gambits? jeg bruker det jo seff konstant, men har ikke noe annet enn heal og attack som gambits, dvs 3-4gambits pr person. Håper det kommer gambits der man automatisk bruker magic på de som har svakheter, som f.eks å bruke aero på fugler.

Og hva når jeg åpner Magic potency på licences, hva gjør den egentlig?

 

Det nye limitbreak-systemet funker svært dårlig. queckenings funker absolutt ikke noen ganger. har jeg forstått det rett skal man f.eks trykke X på vaan mens man er inne i en queckening. Så trykke R2 helt til det kommer flere symboler. men greia er at noen ganger komme de ikke, at all! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...