Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vanskelig valg:

DS Lite med Final Fantasy III

eller

PSP med Crisis Core: Final Fantasy VII

Hva syns folket?

7363723[/snapback]

I følge hva jeg har hørt fra andre skal FFIII imponere kraftig, så om det bare hadde vært en av delene ville nok jeg personlig gått for Lite med FFIII.

VII-spinoffs oser jo ikke akkurat av kvalitet, for å si det slik :hrm:

Lenke til kommentar

Nå er det jo nærmest ingenting vi vet om Crisis Core da, så ikke døm det for tidlig. Hva kvaliteten på VII-spinoffs er, er en smakssak, og personlig elsker jeg Advent Children.

Dunedain: Tror ikke jeg kan være til stor hjelp i valget ditt, aller helst skulle du nok hatt begge. Men dreier det seg om å kjøpe NÅ, så får du gå for DS med FF III. Crisis Core kommer ikke ut i Japan før neste år, og det tar nok enda lang tid før vi har det på disse kanter.

Lenke til kommentar
For å få Master Summon materia så må du ha alle summons på master-nivå og ha Huge Red Materia. Med dette kan du prate med Travel Agent i Kalm Town.

7366410[/snapback]

Åh...kan ikke huske at eg hadde det forrige gang eg spilte det..men da hadde eg master summon...hmm...jaja...får prøve meg på Ruby uten den da...

Lenke til kommentar

HJELP!

Kan noen hjelpe meg før jeg blir gal?

Jeg spilte i min tid Final Fantasy IX på Play Station, og syntes det var et staselig fint spill. Nå har jeg lyst til å prøve meg på de andre spillene, men dette er jo et eneste stort rot!

Det nyeste spillet som selges er jo et tall UNDER ni...!!? Wtf? Har dette med japanske/amerikanske utgivelser å gjøre?

Jeg har store planer om å kjøpe meg FFVI og FFVII på Narvesen når jeg kommer hjem siden jeg så de der. Men hvor går jeg da? Er det FFX som er neste for meg? Finnes FFXI?

Hvorfor i svarte svingende er det nyeste spillet jeg så på Platekompaniet et tall UNDER ni? Kan noen lære disse japaneserne å telle?

KAN noen være så snill å forklare meg hele denne problematikken før jeg blir mentalpasient? Har surfet ymse nettsider om FF og blir bare mer og mer forvirret, hvorfor kan ingen FAQ forklare dette i klartekst? Irritert nå...

Endret av DOH77
Lenke til kommentar

@DOH77:

Ok, skal prøve å svare her.

Alle FF spillene som kom ut ble gitt nummeret etter det forrige. Det startet med I og er nå oppe i XII (som ikke er utgitt i Europa enda). Men hvis du så en nyere utgivelse enn IX, men som hadde lavere nummer, så var dette sikkert en nylansering av et gammelt FF spill. Det tre første FF-spillene kom ut på NES på slutten av 80-tallet (tror jeg). Disse versjonene er blitt pusset opp og lansert på nytt til forskjellige formater (PS1, GBA, DS). FF IV-VI er også nylansert til PS1 (og pusset litt opp). Det er mulig at alle disse kom etter FF IX. Selv har jeg nettopp kjøpt FF III til DS som kom ut denne måneden.

Og så har vi FF VI som ble først gitt ut i USA som FF III, men denne nummereringen brukes ikke lengre, nå er det bare FF VI.

FF X et det spillet som ble gitt ut etter IX. FF XI er et MMORPG spill og regnes derfor av mange som ikke ikke et ordentlig FF-spill, siden alle de andre i serien er singelplayer.

Litt mer rot: Det FF-spillet som kom etter X, var X-2, som var en direkte oppfølger til X. Igjen så strides FF-fans om dette er et ordentlig FF-spill.

Vet ikke om dette hjalp så mye. Men Hvis du ser et FF-spill med lavere nummer, men som er lansert senere enn det med høyest nummer, så er det antageligvis en nylansering av et gammelt spill.

Lenke til kommentar

Akkurat. Hva er Fps? Hvordan kan jeg se forskjell på disse spin-offene og de originale spillene?

Og er det et poeng å spille de i rekkefølge, eller er det ett fett? Ettersom jeg har skjønt er det ingen fortsettelser av plots eller denslags.

Lenke til kommentar

FPS = First Person Shooter. Nå er ikke Dirge of Cerberus et FPS, men et TPS (Third Person Shooter) da.

Man kan vel si det så enkelt at har det en undertittel så er det en spin-off. De originale spillene har også bare en hvit bakgrunn med navnet på spillet og et lite artwork bak teksten. I Europa i hvert fall. USA har som regel et stort CG-bilde på forsiden.

Lenke til kommentar

Nei, det er bare møkk

Det er sequellen til X, hvor vi spiller yuna, rikku og hun svarte berta (hva het hun igjen?) er annerledes enn de vanlige spillene jeg har spilt hvertfall (VII-XII), man får missions som man må klare. Jeg likte det ikke, og det er det sikkert mange andre som heller ikke gjør!

Så til mitt spørsmål! Hvem spiller XII og hvor langt har dere kommet? har selv spilt i ca 30t og akkurat "frigjort" mjrn. Hvilke levler er dere på? har vaan på 29, mens den svakeste (er det fran mon tro) er på 21.

Hva syns folka om XII egentlig?

Lenke til kommentar

Nok et spørsmål...

Er FFXI utelukkende et online-spill? Eller finnes det også en "vanlig" versjon? Gjelder det for FFXII også?

Koster dette evt ekstra penger (á la et beløp i måneden) å være med på?

Og bør man spille spillene i rekkefølge, eller er det ett fett?

Endret av DOH77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...