Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det verdt å kjøpe en PSP p.g.a Crisis Core: Final Fantasy VII? Det ser så bra ut synes jeg.

7168830[/snapback]

Vel, om jeg tror jeg skal gjøre det.. CC skal vel være siste knute i VII historien, og jeg er meget spent på historien til Zack ;)

7174860[/snapback]

Nettopp!

Jeg vil se historien bak jeg også. Så det blir vel PSP og Crisis Core: Final Fantasy 7 når det kommer, på meg. :w00t:

Lenke til kommentar
Hmm, etter jeg så finaly fantasy: advent children fikk jeg veldig lyst til å prøve et spill fra denne serien! har ps2,xbox,xbox360, gamecube og data med grei nok specs:P trenger forslag til et godt sted å begynne liksom=):p

7177917[/snapback]

 

For å ikke bli helt skremt bort igjen, så kan du jo begynne med Final Fantasy X til PS2, som har rimelig god grafikk. Senere kan du da prøve deg med noen av de eldre spillene som har eldre grafikk, men som fortsatt er utrolig gode spill dersom du klarer å akseptere grafikken som den er. :)

Lenke til kommentar
Hmm, etter jeg så finaly fantasy: advent children fikk jeg veldig lyst til å prøve et spill fra denne serien! har ps2,xbox,xbox360, gamecube og data med grei nok specs:P trenger forslag til et godt sted å begynne liksom=):p

7177917[/snapback]

Etterhvert så kan du jo gå til VII'rn som gir deg forhistorien til Advent Children, og gjør at filmen også blir mye bedre =)

 

Og vi venter på FFVII:AdvendChildrenComplete!

Lenke til kommentar

I høstnummeret av det japanske spillbladet Otona Fami kommer Square-Enix med en oversikt over fremgangen på titler som skal lanseres i "nær fremtid".

 

- Final Fantasy XIII - 13%

- Final Fantasy Versus XIII - 1.3%

- Final Fantasy XII Revenant Wings - 40%

- Kingdom Hearts II Final Mix+ - 140% (100% of that attributed to the original Kingdom Hearts II)

- Itadaki Street DS - 50%

 

Legg merke til at Square er 40% ferdig med oppfølgeren/forløperen til FF XII! Dette er før vi har fått orginalen i Europa og USA. Ikke får vi KH II FM+ heller i Europa. Square må skjønne at det er ikke bare i Japan at de er store.

 

Jeg begynner å bli rimelig lei av prioriteringen til Square.

 

Link.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli rimelig lei av prioriteringen til Square.

7183765[/snapback]

Hah!

 

Join the Club

 

Til dags dato skjønner jeg ikke hvorfor vi som faktisk snakker/forstår engeslk ikke får spillene samtidig.. Det som ødelegger for oss er de snerpete tyskerne, franskmennene, spanjakkene osv som absolutt skal ha dette på sitt eget språk

 

Grrr

Lenke til kommentar

Høres mer ut som om det er Otona Fami som har slengt ut noen gjetninger på hvor langt spillene er kommet basert på det vi har sett til nå. (Som det sto i linken din, legg merke til de litt "pussige" prosenttallene til FF XIII-spillene)

 

Eller så må jeg si at jeg virkelig håper at FF:ACC ikke kommer i en sånn samleboks i Japan som FF:AC gjorde. Kjøpte den... egentlig alt for dyr (ble vel 5000 kr eller noe sånt for den), men :p Og, ja, jeg er av den typen som alltid kjøper Limited Edition av noe hvis det er mulig...

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli rimelig lei av prioriteringen til Square.

7183765[/snapback]

Hah!

 

Join the Club

 

Til dags dato skjønner jeg ikke hvorfor vi som faktisk snakker/forstår engeslk ikke får spillene samtidig.. Det som ødelegger for oss er de snerpete tyskerne, franskmennene, spanjakkene osv som absolutt skal ha dette på sitt eget språk

 

Grrr

7187780[/snapback]

 

Spill de på japansk som jeg gjør, så slipper dere å vente hehe :cool::p

Lenke til kommentar
Er også lei av å måtte vente, idag skulle jeg nesten ønske jeg bodde i usa. Det er masse snø og kaldt ute, en perfekt dag for å sitte inne og spille FF egentlig. Gametrailers har lagt ut en videoanmeldelse idag. En av de mer kritiske anmeldelsene jeg har sett i havet av hyllester.

7189412[/snapback]

 

Blei litt skuffet å se at det fikk 8.0 av GT, mens Famitsu gav det 40/40. Har kanskje hatt litt høye forventninger?

Lenke til kommentar
Er også lei av å måtte vente, idag skulle jeg nesten ønske jeg bodde i usa. Det er masse snø og kaldt ute, en perfekt dag for å sitte inne og spille FF egentlig. Gametrailers har lagt ut en videoanmeldelse idag. En av de mer kritiske anmeldelsene jeg har sett i havet av hyllester.

7189412[/snapback]

 

Blei litt skuffet å se at det fikk 8.0 av GT, mens Famitsu gav det 40/40. Har kanskje hatt litt høye forventninger?

7193053[/snapback]

Hmmm, ja jeg er redd for å forvente for mye også. Han er den eneste som har virket skuffet over historien i FFXII, har bare hørt lovord om denne. Han sier jo i i anmeldelsen at det mangler en emosjonell kjerne og at det for det meste handler om stormaktspolitikk. Men dette er en av grunnene jeg så fram til FFXII, at det virker som det foreligger en litt mer realistisk og moderne ramme rundt det hele. Kampsystemet tror jeg heller ikke kommer til å skuffe meg siden jeg likte det i Vagrant Story godt. Så jeg gleder meg fortsatt kan en si, 8.0 er jo uansett en veldig bra karakter. :)

Lenke til kommentar
Er også lei av å måtte vente, idag skulle jeg nesten ønske jeg bodde i usa. Det er masse snø og kaldt ute, en perfekt dag for å sitte inne og spille FF egentlig. Gametrailers har lagt ut en videoanmeldelse idag. En av de mer kritiske anmeldelsene jeg har sett i havet av hyllester.

7189412[/snapback]

 

Blei litt skuffet å se at det fikk 8.0 av GT, mens Famitsu gav det 40/40. Har kanskje hatt litt høye forventninger?

7193053[/snapback]

Hmmm, ja jeg er redd for å forvente for mye også. Han er den eneste som har virket skuffet over historien i FFXII, har bare hørt lovord om denne. Han sier jo i i anmeldelsen at det mangler en emosjonell kjerne og at det for det meste handler om stormaktspolitikk. Men dette er en av grunnene jeg så fram til FFXII, at det virker som det foreligger en litt mer realistisk og moderne ramme rundt det hele. Kampsystemet tror jeg heller ikke kommer til å skuffe meg siden jeg likte det i Vagrant Story godt. Så jeg gleder meg fortsatt kan en si, 8.0 er jo uansett en veldig bra karakter. :)

7193548[/snapback]

 

kunne ikke har vært mer enig med deg, gleder meg veldig til det nye kampsystemet :!:

Lenke til kommentar

:cry: Fant ut at min FFVII Cd2 var øddelagt, hadde et uhell med at spillet falt ned fra hylla mi og det gikk vist ikke så bra som eg hadde trudd :|

 

Var ikke helt i form i dag så skulle ligge hjemme og spille litt FFVII får å huske tilbake på de "gode tidene" men den plannen gikk vist i vasken :(

Lenke til kommentar
PlayStation eller PC? Med tanke på at du skulle "ligge" så regner jeg vel med førstnevnte. Det er ikke lett å få tak i FFVII billig nå lenger, dessverre.

7202571[/snapback]

 

Var nok gamle gode playstation versionen :(

 

Har en kamerat som har spillet som eg tror eg kan kjøpe av, men han bor 2 timers kjøring unna som eg ikke orker i dag.

 

Får vel se på noen filmer istede.

Endret av Zippio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...