Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Final Fantasy XII er nok uten tvil et bra spill, det har jo høstet strålende kritikker så langt. Men jeg tror kanskje FF-fans som meg som er inbitte tilhengere av det gode gamle systemet, vil bli noe skuffet. Har følelsen av at Final Fantasy XII prøver å være mer som andre spill i sjangeren, i stedet for å følge den tradisjonelle Final Fantasy-linja.

Lenke til kommentar
har du også bestilt spillet?
De sier så, har fått veldig bra kritikker iallefall. Er spent på hvordan mottagelsen blir i USA. Jeg vet jeg gleder meg iallefall!

7133761[/snapback]

Nei, må nok pent vente til neste år jeg...

 

 

Final Fantasy XII er nok uten tvil et bra spill, det har jo høstet strålende kritikker så langt. Men jeg tror kanskje FF-fans som meg som er inbitte tilhengere av det gode gamle systemet, vil bli noe skuffet. Har følelsen av at Final Fantasy XII prøver å være mer som andre spill i sjangeren, i stedet for å følge den tradisjonelle Final Fantasy-linja.

7133805[/snapback]

Ja er man en innbitt old-school fan av FF er det ikke sikkert man liker XII. Selv syns jeg den FF-linja du snakker om begynte å bli for mye av det samme gamle. Det var på tide med noen forandringer.. Dette kan nok være starten på en ny FF-æra, vi kommer neppe til å se en FFVII igjen (med mindre det kommer en remake :roll: )

 

Kan vel ikke akkurat si jeg er en "innbitt tilhenger" av FF (men er nok en ganske stor fan for det :p ) Og jeg må si jeg ble relativt skuffet over forandringene. Har en slags forkjærlighet for ATB og "turn-based".

7134027[/snapback]

Kan man ikke slå på turn-based?

Lenke til kommentar
et litt dumt spørsmål, men er det noen her som vet hvordan jeg kan slå Trema i FF X-2?

7136098[/snapback]

 

Hvis jeg husker riktig så tror jeg jeg unngikk han :p Sterk fiende i en mine?

7136487[/snapback]

 

ja, veldig sterk fiende med 99999 HP

jeg må ta han for å få 100%

7136505[/snapback]

 

Tror du kan unngå han. Tror jeg gjorde det. Men er ikke sikker. Ett år sia sist, og FF X-2 holdt seg ikke så lenge i tankene mine...:p

Lenke til kommentar
Kan vel ikke akkurat si jeg er en "innbitt tilhenger" av FF (men er nok en ganske stor fan for det :p ) Og jeg må si jeg ble relativt skuffet over forandringene. Har en slags forkjærlighet for ATB og "turn-based".

7134027[/snapback]

Kan man ikke slå på turn-based?

7134726[/snapback]

 

Da må jeg nesten spørre hva folk mener når man snakker turnbased :p Har sett det har vært en del andre som også har snakka om det. Det jeg ser som jeg kan velge i mellom er i hvert fall: Wait Mode eller Active Mode. Eneste forskjellen der er at i Wait mode så fryser spillet til man har valgt hva man skal gjøre, mens i Active Mode går alt som vanlig når man velger. Fyrte det opp igjen bare for å prøve dette faktisk.

 

Og må si det jeg synes er mest irriterende er at man ender opp med å løpe opp til fienden og slå, så løper man så fort man bare kan vekk igjen og satser på at fienden ikke klarer å ta deg igjen for så å snu og slå når den lille "tidsmåleren" har fylt seg opp igjen. Synes det bare blir teit, spesielt med tanke på hvor langt unna noen av ulvene kan stå og likevel treffe meg...

Lenke til kommentar
Kan vel ikke akkurat si jeg er en "innbitt tilhenger" av FF (men er nok en ganske stor fan for det :p ) Og jeg må si jeg ble relativt skuffet over forandringene. Har en slags forkjærlighet for ATB og "turn-based".

7134027[/snapback]

Kan man ikke slå på turn-based?

7134726[/snapback]

 

Da må jeg nesten spørre hva folk mener når man snakker turnbased :p Har sett det har vært en del andre som også har snakka om det. Det jeg ser som jeg kan velge i mellom er i hvert fall: Wait Mode eller Active Mode. Eneste forskjellen der er at i Wait mode så fryser spillet til man har valgt hva man skal gjøre, mens i Active Mode går alt som vanlig når man velger. Fyrte det opp igjen bare for å prøve dette faktisk.

 

Og må si det jeg synes er mest irriterende er at man ender opp med å løpe opp til fienden og slå, så løper man så fort man bare kan vekk igjen og satser på at fienden ikke klarer å ta deg igjen for så å snu og slå når den lille "tidsmåleren" har fylt seg opp igjen. Synes det bare blir teit, spesielt med tanke på hvor langt unna noen av ulvene kan stå og likevel treffe meg...

7139828[/snapback]

Akkurat, jeg bare mener å ha lest et sted at man kunne slå på "turn-based". Men det var sikkert Wait Mode de mente. Skjønner ikke hvor jeg har det fra, finner ikke igjen kilden. :hmm:

 

Edit: leif

Endret av Polluks
Lenke til kommentar
et litt dumt spørsmål, men er det noen her som vet hvordan jeg kan slå Trema i FF X-2?

7136098[/snapback]

 

Bruk Soul Spring på han. Da mister han all MPen og kan ikke kaste magi lengere. Da er han ikke så vanskelig.

7137795[/snapback]

 

Dammit, var det så enkelt? Jeg hadde alle chars i lvl 99, med haste, protect, shell etc, og hamret løs. Tok meg vel rundt en halvtime å banke han. Men når jeg fikk mascot-draktene ble det enklere. De gir langt mer beskyttelse.

Lenke til kommentar

Oisann, må få denne tråden in på mine innlegg, det er helt sikkert :)

Og for å være litt on-topic...

 

Sutring: jeg er så dritt lei av å vente på FFXII, ikke nok med at vi må vente så utrolig lenge, men ingen vet nøyaktig når det endelig slippes! playx.no sier det kommer 31. desember, mens de mest påletlige kildene ikke røper mer enn "begynnelsen av 2007". Jeg blir gal!

 

Spørsmål: noen av dere som har hørt om eller besøker http://forums.ffonline.com ?

Lenke til kommentar
Square-Enix har sagt at FF XII blir lansert i første kvartal i 2007 i Europa. Altså en gang mellom januar og mars over nyttår. Det er ikke lenge til spillet blir lansert i USA, så jeg anbefaler å chippe PS2'en og bestille fra en amerikansk butikk. Får håpe at abstinensene ikke er så ille i mellomtiden. :)

7160825[/snapback]

 

helt enig :thumbup:

skal chippe maskinen min til uka og jeg har kjøpt spillet fra usa :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg skal nå klare å holde meg selv i tøylene.. Nesten alle EU-FF spill som har blitt lansert har hatt mye tillegg i forholt il Jap og US versjonene.. Vi snakker Weapons og Dark Aeons osv.. Slikt ser jeg som posetivt, og gidder bare kjøpe spillet engang :p

7164897[/snapback]

Som jeg skulle sagt det selv...

Lenke til kommentar

IGN har lagt ut en anmeldelse av FFXII nå, ser absolutt lovende ut.. :love:

LINK

 

Lasting Appeal  Expect 40-100 hours of gameplay depending on your grinding preferences. Luckily, there are plenty of mini-games and hidden goodies to uncover along the way.

Litt i kontrast til hva jeg har lest i denne 14-siders anmeldelsen lagt ut litt før i tråden:

The bounty hunts, while extensive and rewarding, comprise almost everything there is to FFXII's optional gameplay. There are a few fetch quests and "talk to these people in the right order" tasks with minimal rewards, but you can pretty much forget about mini-games or optional content with any real substance.

Håper IGN har rett på dette punktet... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...