Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde den japanske versjonen av XII. Vel, jeg er ikke så dreven i japansk enda, men jeg forstod nok til å få med meg opplegget til en viss grad.

 

Kampsystemet...imponerte ikke direkte så langt jeg prøvde det. Man loffer rundt og velger en spesifik fiende man skal knerte, og så står man bom stille og trykker på X for å kunne slå hvert femte sekund eller noe. Det liker jeg dårlig, siden friheten til å løpe rundt og velge og vrake får det hele til å virke som et eventyrspill lignende Zelda. Derfor virker kampsystemet kjedelig. Jeg synes ikke at noe sånt skal kombineres med "vente 5 sekunder for hvert angrep"-systemet, det passer bare ikke.

De forrige spillene var helt greie på dette viset, siden man stod der med målern sin som skulle bygges opp før angrep, men med dette spillet klarer jeg ikke å like det.

 

Men så klart, jeg har prøvd veldig lite enda, og det kan godt være jeg vil endre mening om jeg får satt meg litt inn i det.

Ah, og litt andre ting.

Grafikken er nydelig! Makan til flyt og detaljer er det ikke ofte jeg har sett. Dessuten er det så godt som null loading, og filmsekvensene er helt på høyde med Advent Children. Flott! Dessuten er lydeffektene i toppklasse, og byen man starter opp i er virkelig stor og omfattende. Historien er også god etter hva jeg har sett, så dette kan nok bli et bra spill.

 

Vel, jeg må nok spille en del mer før jeg kan si en ordentlig og korrekt mening, men så langt virker XII som et helt OK spill.

Endret av RevX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må egentlig si meg rimelig skuffa over hvordan FFXII er. Likte ikke kampsystemet noe særlig... ble litt for klønete synes jeg. Synes heller ikke grafikkstilen er noe spesielt; vil helst at figurene skal se ut som FFVII og FFIX. De "realistiske" personene var noe av det som gjorde at jeg ikke likte hverken FFVIII eller FFX noe særlig.

 

Men nå sitter jeg heller med FFIII på NDS og storkoser meg :D Virkelig klassisk FF-stil; jobbsystem og en grafikkstil som ser ut som en blanding av FFIX og FF:CC. Og hvis det er noen andre der ute som studerer japansk også så anbefaler jeg å få tak i den japanske versjonen, relativt enkel tekst så det er lett å få meg seg hva som skjer. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hørt rykter om at FFXII og Kindom Hearts 2 slippes i europa rett før jul.

Håper egentlig på det (Julegaver :p ) Har og sett en pakke med FFXII og FFXII-PS2 på spiderman i oslo. :dribble: Var japansk men likevel :dribble::dribble::dribble:

 

Ligner forresten kampsystemet i FFXII noe på det i Chrono Trigger? :hmm:

 

By the way, du som sa at det ble spilt FFVIII på Charlies Angels. Vel det var to gutter som satt med hver sin kontroller og spillet det sammen.... Noe som gjør en FF-fan som meg selv veldig lei meg. :no:

Lenke til kommentar

Kingdom Hearts blir utgitt i Europa nå i slutten av september. :) Så da får vi det vel til Norge da også. ;)

 

Angående FF VI: Fantastisk spill, som dersom du ikke ser noe særlig på grafikk, faktisk er ett av de beste spillene som er laget.

Dersom Square planlegger å lage remake av noen av de gamle spillene sine, så ville jeg nesten satt mer pris på at de lagde det av VI i stedet for VII. Det er mange fler som dessverre ikke har fått prøvd denne gode gamle klassikeren til SNES, og den ville nok vært meget velkommen i en remake med oppgradert grafikk. :)

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at FFXII og Kindom Hearts 2 slippes i europa rett før jul.

 

Ifølge ToTheGame og Square Enix, så kommer FFXII til Europe "early in 2007".

 

Square Enix Ltd., the publisher of Square Enix interactive entertainment products in Europe and other PAL territories, today announces the forthcoming release of the epic FINAL FANTASY XII. The latest title in one of Square Enix’s most beloved franchises will be available early in 2007, exclusively on the PlayStation 2 computer entertainment system.

Lenke til kommentar
Nokon som er fan av FF VI her?

No nærmer eg meg for alvor! Har nettopp fått Gau tilbake etter å ha fått airship igjen. Knallbra spel, dette MÅ det komme ein remake av!

6907326[/snapback]

 

Det har jo allerede kommet en slags remake av snes-versjonen til PSX, men det er jo kanskje PSX-versjonen du referer til. I såfall se bort i fra denne posten.

 

Selv vil jeg gjerne ha en remake til PS3. FF VI er min favoritt i FF-serien. PSX versjonen hadde vel bare noen nye CGI-sekvenser så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Begynte selv med Final Fantasy VI - eller Final Fantasy III utgaven min på SNES het. Med sin fantastiske og uendelige historie, flotte grafikk og gode musikk var det da det soleklart beste spillet jeg hadde spilt.

 

Fremdeles er dette det nest beste spillet som er laget etter min mening. Selv om det er utdatert teknisk, blir det aldri stygt å se på - tvert i mot - og musikken gir den rette stemningen. Historien er like fantastisk som alltid. Det er en grunn til at det fremdeles selges på PS1.

 

Det eneste spillet som slår dette mesterverket er oppfølgen - Final Fantasy VII - som rett og slett er genialt. For en historie. Teknisk er det fremdeles helt OK, men hadde vært flott med en re-make slik Resident Evil 1 og Metal Gear Solid 1 har fått.

 

Da Final Fantasy VIII kom var forventningene naturlig nok ekstreme. Dessverre ble jeg ganske skuffet. Spillet var absolutt bra. Men ikke noe mer. Ganske klisjefull story uten den virkelig store dramatikken. Synes heller ikke karakterene appelerte.

 

Final Fantasy IX gikk mer tilbake til det gode gamle - til min store glede. Likte spillet svært, svært bra og det er helt klart en av mine favoritter. Et godt stykke fra å være genialt dog - ikke like dypt som VI og VII.

 

Etter dette vet jeg ikke hva Square gjorde. Ting blir bare verre og verre.

 

Final Fantasy X: Et helt ordinært spill. Suverent teknisk, men linær og lite spennende historie. Borte var world-map som er obligatorisk i FF.

 

Final Fantasy X-2: Man gambler med FF merkevaren og gir ut et svært middelmådig spill under tittelen. Pent, men lite annet positivt å si om dette.

 

Final Fantasy XI: Et online-spill som bryter fullstendig med serien. Burde som visse andre FF-spill fått en undertittel som eks "online" istedenfor å bli blandet inn i hovedserien. Uansett: Bare ok.

 

Final Fantasy VII-oppfølgere: Man vet i Square at VII er suverent, og melker nå tittelen med en mengde svært middelmådige filmer og spill, som forstyrrer gleden med det legendariske spillet. Burde laget en re-make isteden.

 

Final Fantasy XII: Ser faktisk ganske lovende ut i forhold til story. Grafikken er naturlig nok også fantastisk. Har imidlertid blitt skeptisk til Square og det er en del ting jeg frykter med denne tittelen: Ut fra demoer virker spillet å bli fryktelig linært - faktisk slik at man spiller ulike "missions" der man sloss seg frem til en "boss" på slutten med livmåler øverst. Når man slår denne, høres den kjente fanfaren og det står "misson complete!". Håper virkelig dette bare er tilfellet i demoen jeg prøvde - ellers lover det ikke bra. Kampene er i real-time som betyr bort med random battles. Akkurat det synes jeg er helt greit, da det til tider kunne bli irriterende i world map - får se hvordan det fungerer.

 

Blir i alle fall spennende og er mye mer optimistisk enn på lenge.

 

FFI-V har jeg kjøpt, men har ikke giddet å spille dem...

Lenke til kommentar
Final Fantasy VII-oppfølgere: Man vet i Square at VII er suverent, og melker nå tittelen med en mengde svært middelmådige filmer og spill, som forstyrrer gleden med det legendariske spillet. Burde laget en re-make isteden.

6945029[/snapback]

Vel, her er det jeg er uenig i :) AC var for meg en fantastisk film, som sett sammen med spillet ikke gjør skam på noe. DoC er jeg mer skeptisk til,men har fått høre at historien er helt rå.. Crisis Core tror jeg også blir bra..

 

Derimot tror jeg ikke en remake ville hatt mye å si.. Det eneste vi ville fått var oppdatert grafikk. Og for meg ville dette ødelagt litt av feelingen jeg har fra orginalspillet :)

Lenke til kommentar

Quote Sugoi:

 

"Final Fantasy X-2: Man gambler med FF merkevaren og gir ut et svært middelmådig spill under tittelen. Pent, men lite annet positivt å si om dette."

 

Jeg synes X-2 får ufortjent mye tyn. Synes spilet er bra jeg. Det var jo en direkte oppfølger av et FF-spill, så da er det greit at det er litt anderledes. Ok, historien var ikke den beste. Men likte dress-sphere systemet. det er også kult at du fikk beholde items når du startet et nytt game etter å ha runna det. Mye små og store hemmeligheter å oppdage. Spilte igjennom fire ganger for å få 100% gjennomført. Det var verdt det. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kingdom Hearts blir utgitt i Europa nå i slutten av september. :) Så da får vi det vel til Norge da også. ;)

 

Angående FF VI: Fantastisk spill, som dersom du ikke ser noe særlig på grafikk, faktisk er ett av de beste spillene som er laget.

Dersom Square planlegger å lage remake av noen av de gamle spillene sine, så ville jeg nesten satt mer pris på at de lagde det av VI i stedet for VII. Det er mange fler som dessverre ikke har fått prøvd denne gode gamle klassikeren til SNES, og den ville nok vært meget velkommen i en remake med oppgradert grafikk. :)

6907371[/snapback]

 

 

Kingdom HeartII har jeg xDxDxD(bestilte på gamezone.no)

:thumbup:

KhII er dritt bra..men nå har jeg vært så dum og lånt eks kjærsten til mamma memory cardet T_T :cry:

+! at jeg var for nysjerig og tju titta på kh II endinga!!

JEG ER EN IDEOT!

post-102994-1160154954_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...