Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er takket være idiotiske amerikanere. Eller hvertfall de som ga ut spillene i USA.

I Japan kom det første Final Fantasy i 1987. På følgende kom Final Fantasy 2, og etterhvert også Final Fantasy 3. Alle disse til konsollen Nintendo.

Senere tok Super Nintendo over, og da kom Final Fantasy 4. Først nå skjønte Squaresoft at disse spillene ville selge godt også utenfor Asia. Derfor skulle Final Fantasy 4 utgis i USA.

MEN, siden dette var USA sitt første møte med Final Fantasy, valgte de å kalle det Final Fantasy 1 der borte.

Etterhvert som Final Fantasy 5 og 6 kom til Super Nintendo i Japan, ble de hetende FF 2 og 3 i USA.

Disse spillene ble ikke utgitt i Europa i det hele tatt på dette tidspunkt.

Så til alle de som snakker om FF6 som FF3 osv: Slutt med det nå. Umiddelbart. Legg det av dere. Det er bare noe teite greier som de fant på i USA.

Final Fantasy 6 heter Final Fantasy 6. Så enkelt.

Det finnes bare ett Final Fantasy 3, og det er til NES.F

Foreløpig.

Snart kommer dette spillet i forbedret utgave med mye bedre grafikk, til Nintendo DS.

Final Fantasy 1 og 2 er utgitt i Europa i ettertid. Da i spillpakken "Final Fantasy Origins". Final Fantasy 4 og 5 er også utgitt i europeisk utgave. Denne heter "Final Fantasy Anthology".

Final Fantasy 6 er også utgitt i Europa i senere tid.

Alle disse til PlayStation.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Ok. Jeg har Final Fantasy 6 til PlayStation. Så det er det som er det egentlige FF6? Med Locke og Kefka osv? Hot damn! Dette betyr jo at det er en rekke Final Fantasy spill jeg ikke har spilt før!  :wow:

6666004[/snapback]

Se det positive i det; Nå har du mange FF spill å forkorte tiden til XII med ;)

Lenke til kommentar
Bryr meg lite om stemmene, skal ses med orginal stemmene på japansk. Blir som å se på anime på amerikansk *grøss*

5863148[/snapback]

HELT ENIG!!

Anime på Engels er...det verste som finns!!

DE burde ha de orginale stemmene :yes:

post-102994-1155497455_thumb.gif

Lenke til kommentar
Bryr meg lite om stemmene, skal ses med orginal stemmene på japansk. Blir som å se på anime på amerikansk *grøss*

5863148[/snapback]

HELT ENIG!!

Anime på Engels er...det verste som finns!!

DE burde ha de orginale stemmene :yes:

6668400[/snapback]

Som regel: Ja men det kommer jo av 2 ting. 1) voice-actor'ne suger 2) Engelske passer ikke inn med lipsyncing osv.

Av det jeg har sett av XII med engelske stemmer, så ser lipsyncing'a jææævli bra ut, og stemmene er ikke bad de heller!

EDIT: Dette var kanskje snakk om AdventChildren? løsning: Få med begge språkene.. Jeg har bare sett den japanske, men jeg synes cloud hørtes litt for feminin ut i den. Er spent på den Amerikaske, da den har fått gode kritikker voice-vice..

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Nydelig cover. Synd vi mest sannsynlig aldri vil få se det i Europa.

Nord-Amerika har alltid fått tøffe cover, mens Europa og Asia alltid har de samme hvite, enkle covrene med spillets navn på. Fine de, det er ikke det, men de de andre er også tøffe!

Må også nevne at jeg gleder meg mer til FF13 enn FF12 selv. Det har vært så mye prat om FF12 i flere år nå, at jeg nesten har gått lei. :roll: På tide de får det på markedet til oss europeere også.

Lenke til kommentar
Nydelig cover. Synd vi mest sannsynlig aldri vil få se det i Europa.

Nord-Amerika har alltid fått tøffe cover, mens Europa og Asia alltid har de samme hvite, enkle covrene med spillets navn på. Fine de, det er ikke det, men de de andre er også tøffe!

Må også nevne at jeg gleder meg mer til FF13 enn FF12 selv. Det har vært så mye prat om FF12 i flere år nå, at jeg nesten har gått lei.  :roll: På tide de får det på markedet til oss europeere også.

6670025[/snapback]

Verden er urettferdig. Vi europeere får alltid FF sist og vi får bare de "kjipe" hvite coverene :thumbdown:

Skjønner hva du mener med at du gleder deg mer til XIII enn XII. Husker jeg leste dette om FF XII for 3 år siden. Da var spillet ca 70 % ferdig og skulle komme sommeren 04. Ble ikke så mye av den planen :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg elsket både de Amerikanske og Japanske stemmene i Advent Children, syns alle passet perfekt!

6669976[/snapback]

Faktisk var dette noe som skuffet meg mest med filmen. Stemme sugde så utrolig. På Engelsk altså! Det føles veldig som at stemmene bare er spilt inn helt enkelt (noe det selvfølgelig er), men jeg savnet følelsen av det faktisk var karaterene i filmen som hadde dem. F.eks når Kadaj slåss mot Cloud, så påvirker liksom ikke hoppene og slåssingen stemmene noe som helst. Mulig dette er meningen i kampene da, men likevel. Synes det låt veldig sterilt og flatt ut.

Lenke til kommentar

Man trenger en bra historie. Man trenger en verden man kan kjenne seg igjen i. Man trenger stemning. Final Fantasy er verdens mest ubalanserte franchise. Vi snakker om tidenes spill OG tidenes mest avskyelige spill (i høykulturdalen til konsollene så klart, jeg snakker ikke om den driten alle de uvitende tantene kjøper til deg fordi det eneste de veit er at PlayStation er kult).

Lenke til kommentar
all time favoritt FF spill er jo seff vii ^^ men x overaskte bra! jeg for min del likte grid systemet :p

6709274[/snapback]

Uff. Grid systemet har påført meg MANGE timer med spilling. Så snart jeg hørte rykter om at det var mulig å "skrive" om hele greiene var det jo bare å gi gass. OG som du sier er VII det ultimate FF spillet. Egnetlig litt synd at de ikke klarer å overgå det. Håper fremdeles på en oppussing av VII. Det hadde vært sjeeeeft..

Lenke til kommentar

Jeg føler bare at jeg måtte dele resten av Final Fantasy fan'a her om at i dag stoppet hjertet mitt når jeg var på Spider Man i Drammen..

Jeg ser nedover ei hylle med PlayStation spill på, og der.. der står det et spill med hvitt cover og tittelen lød: Final Fantasy 7.. :cry: Jeg holdt nesten på å begynne å grine. Spillet ble mitt for 499,- og lengselen etter PS3 ble mYYYYe større.

Final Fantasy 7 :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...