Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Ok, tenkte å redegjøre for min FF insats. Har spilt alle spill i serien, bortsett fra FFXI og III (som snart kommer på DS - Jess!). I og II spilte jeg på GBA, IV og V spilte jeg på SNES-emulator på PC, VI spilte jeg på SNES, resten ble spilt på Playstation 1/2.

Har gjort alle sidequests, banka de fleste bossene (Ikke Penance FFX, Ozma (? husker ikke helt navnet) FF IX eller Omega i FF VIII.) og jeg har fått de alle våpen (untatt Excalibur'ene i FF IX (Gadd ikke å rushe igjennom spillet for å få dem).

Her er min favorittliste:

1. FF VI - Antageligvis på førsteplass av nostalgiske grunner. Det var gjennom dette spillet at jeg ble kjent med japanske rollespill. Men historen er knallsterk. Det er mange characters å spille og det er ikke en som har hovedrollen, alle er (nesten) like viktige i historien. Klassisk levelsystem, magic systemet er også bra. Masse sidequests. Grafikken er noe av det beste som er laget på SNES. Det sier egentlig ikke så mye, men jeg vokste opp med C64 og er ingen grafikkhore. Skurken Kefka er minst like kul som Sepiroth.

2. FF VIII - Ingen skrivefeil her nei. Enig i at Squall er ganske irriterende emo, men klarer å overse det. Ellers en bra hstorie. Jeg digger junctionsystemet. Også bra at du må dra rundt å hente items for å få forbedret våpen. Kortspillet er fett. Jeg liker at grafikken er relativt realistisk. Som en liten kuriositet kan jeg nevne at i filmen Charlie's Angels, så kan du se at noen spiller FFVIII.

3. FF VII - Husker at jeg ble helt blåst bort av grafikken når dette kom ut. Kjøpte meg PS bare for å spille dette spillet. Materiasystemet fungerer bra. Historien er bra, men jeg synes at Cloud blir litt for masete till tider. Sepiroth er kanskje tidenes beste skurk (han og Kefka). Materia systemet er bra, men ikke like bra som junction, synes nå jeg. Min yndlings FF-sang stammer fra den siste kampen med Sepiroth, husker ikke hva den heter.

Ellers vil jeg si at det minst bra spillet i serien er IX, eller dette skuffet mest. Strengt tatt er vel FF I, II, IV og V mindre bra på grun av at de er temmelig lineære med ikke så mange hemmeligheter, men hva forventer du av 15+ år gamle spill?

Jeg vil også forsvare X-2 litt. Har spillt så jeg fikk 100% og der fikk jeg slutten jeg ville ha. Sier ikke noe mer, men det var verdt å spille igjennom 4 ganger for å få alt til. Det at du kan ta med deg items fra en runna savefile til et nytt spill er også fett. Liker ikke å leke med dukker, men det var kult med dresspheres som gjorde at char skiftet både abilities og utseende.

Ehh, hvis det er noen medlemsliste for en FF forum, så kan en eller annen føre meg opp der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble helt FF frelst etter en venn tipset meg om FFVIII...

Final Fantasy åpnet en helt ny verden for meg. Det første som slo meg med mitt første FF spill var at jeg syntes det var rart at karakterene i spillet ikke hadde stemmer. Siden FFVIII akkurat hadde kommet ut var det litt umoderne i forhold til andre spill. Men en time ut i spillet var det som skulle til for å virkelig sette pris på spillet. Man ble liksom vandt til snakkebobler...

FFVII - Alle sier dette er det beste spillet. Det hadde kanskje jeg og syntes hvis det hadde vært det første FF spillet jeg fikk prøvd. Men etter å ha spilt FFVIII var det vanskelig å komme seg gjennom det pga grafikken. Stor nedtur fra FFVIII. Kom meg igjennom det og gir den karakteren 7/10.

FFVIII - Første FF spillet mitt! Utrolig bra og kommer aldri til å glemme dette spillet! Jeg gir spillet karakteren 9/10.

FFIX - Spillet var knakene bra, men fikk ikke samme følelsen etter å ha runda det som FFVIII. Derfor karakter 8/10

FFX - Dette er det beste spillet i FF serien hittil. Første på ps2 med stemmer og utrolig grafikk. Ok stemmene kunne vært bedre men gir den karaktere 10/10 for alle de spille timene spillet ga meg. Over 370 timer på minnekortet. (Jeg skulle bare ha alt :p)

FFX-2 - Likte det jeg...selv om det ikke var helt FF... 6/10

FFXI - Ok. Online spill... Ikke sammenlignbart men åpnet en helt ny verden til online spill... (wow mye bedre..)

FFXII - Dette blir helt konge!!!!!!! Bare spilt deler av den japanske versjonen. Har også hørt de engelske stemmene på karakterene. Sinnsyk forbedring fra FFX. 10/10 uten tvil!

FFXIII - Uhmmm....dunno bare sett den lille traileren. Håper det ikke blir en ny FFX-2 utgave.

Lenke til kommentar
Hva var det du sa Zed Smeltelim? (bra nick forresten!:D) FF7 med 4 disker?

Var det ikke FF8 du mener?

Mente FFVII, jeg hadde 4 cd'er til Playstation versjonen av det, i en sånn feit boks (like stor som 2 vanlige oppå hverandre)

Edit: etter litt rådføring med en kamerat har han overbevist meg at det bare var 3 cd'er på FF7 :blush:

4250445[/snapback]

Sant som du sier at det bare var 3 discer ja, men det fulgte med en preview sak for FF8 på min, men åpnings scenen og Ballroomscenen om jeg minnes rett. Så det var 4CD'er, men bare 3 av de var FFVII

Ellers melder jeg meg gjerne inn i denne religionen! For meg troner VII helt øverst, tett fulgt av IX ;) Personlig klarer jeg ikke si at noen av FF spillene er dårlige, bare ikke så bra som de beste! =) Og om en ikke likte FF+FPS, hvordan blir da DoC tatt imot? :hmm:

Svar til noe annet, så tror jeg ikke de bruker HELT samme motor'n i XII som i X. Leste et sted at de skulle bruke halvparten så få polygoner i XII enn i X, men alikevel få bedre og naturtro ansikter ;)

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Ellers melder jeg meg gjerne inn i denne religionen! For meg troner VII helt øverst, tett fulgt av IX ;) Personlig klarer jeg ikke si at noen av FF spillene er dårlige, bare ikke så bra som de beste! =) Og om en ikke likte FF+FPS, hvordan blir da DoC tatt imot?  :hmm:

Svar til noe annet, så tror jeg ikke de bruker HELT samme motor'n i XII som i X. Leste et sted at de skulle bruke halvparten så få polygoner i XII enn i X, men alikevel få bedre og naturtro ansikter ;)

6532195[/snapback]

DoC håper jeg blir konge. Virker stilig av det jeg har sett. Litt Devil May Cry inspirert, og ikke noe galt i det :dribble:

Du har rett ang motor'n i XII. Square-Enix hevder også at de presser PS2-en til maks ang grafikk, og alikevel skal det ikke være no' lastetid :ohmy: (leste dette i et Gamereactor-blad..)

Lenke til kommentar

Har forresten studert noen screenshots fra Final Fantasy XII, og lagt merke til at de faktisk bruker en anelse cel-shading i grafikken der. Noe jeg syns er både bra og spennende, hvis de får det til riktig. Cel-shading er den tegne-aktige stilen du finner i spill som fks. Dark Chronicle

Her er et bilde fra FF XII som viser dette:

post-28048-1153502384_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har forresten studert noen screenshots fra Final Fantasy XII, og lagt merke til at de faktisk bruker en anelse cel-shading i grafikken der. Noe jeg syns er både bra og spennende, hvis de får det til riktig. Cel-shading er den tegne-aktige stilen du finner i spill som fks. Dark Chronicle

6532670[/snapback]

Nja, om det brukes på riktig måte.. Zelda:WW ble rett og slett for MYE for min smak, men du vet. Mulig Square har peil. :innocent:

Tviler ikke på at XII presser PS2'n til det ytterste ass. Grafikken er jo enorm (til ps2 å være ja, ikke bland noe "next-gen" mumbojumbo inn her). Og jeg gleder meg også til DoC, men så X-2 ble kritisert for å være "FPS", og derfor ikke en del av FF serien. Jeg er enig at det ikke er endel av FF-serien fordi den følger opp en eksisterende historie, men mener nå ikke at det suger av den grunn.

OG, så en video fra XII med engelske stemmer, og jeg må si meg enorrrmt imponert over lipsync'n! og kvaliteten på stemmene også! Tror dette blir bra!

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på temaet om cel-shading, så finnes det flere stiler og måter å bruke det på. Jeg syns også at det som var i Zelda Wind Waker ble altfor mye. Der er det tydelig at det ser ut som en barnetegning hele greia.

Men den cel-shadingen som er brukt i (som nevnt) Dark Chronicle, og Dragon Quest VIII, den liker jeg. Sier ikke at jeg har noe ønske om at de skal gi Final Fantasy-serien denne stilen, men at de bruker noen elementer av cel-shading syns jeg er helt greit, og gjøres det riktig så ser det veldig bra ut.

DoC gleder jeg meg til, jeg tror det kan bli bra, men jeg sitter fortsatt med denne naturlige skepsisen. Det er ikke noe nytt Final Fantasy selv om det har navnet i tittelen. Karakterene og historien vil det nok ikke være noe i veien med kjenner jeg Square rett, så den oppgaven mestrer de nok fint. Visuelt ser det bra ut også, utifra bildene jeg har sett. Er mest spent på spillbarheten, hvordan det fungerer. Spillet har visst blitt godt mottatt i Japan, men japsene liker da det mest utrolige, så det er ikke nødvendigvis en garanti for at spillet vil fenge like mye her til lands.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Zelda:WW er ho kjempe morsomt da! :D  :D

men til saken.-..Vet dere om et Sted det er billig of kjøpe FF IX? har venta over 1 måndte bare for og få spille men det kommer ikke :(:( :cry:  :cry:  :cry: ( og det skal komme fra Uk)

6585326[/snapback]

Tihi, for et sammentreff! Vant et på ebay nå for et par minutter siden! :D

Da har jeg 6, 7, 8, 9, 10 :D Kjøpte også en brukt psone (altså den lille søte) til 100,- bare inkludert strømadapter. kjøpte den på et bruktmarked på Grønland i Oslo i går :D

Så kjøper jeg søs ut av felleseie av PS2! Da snakker vi en koselig tid fremover!

Lenke til kommentar

Synst det var på tide at eg og blei medlem av "religionen" her. Heh.. Har ikkje spelt so mange av dei andre spela då, men eg har runda I, VI og X. Har store planar om å få spelt VII, IX og X-2 skikkeleg i framtida då.

Av dei eg har spelt skikkeleg so er utan tvil Final Fantasy X det beste. Kan hende det ikkje er so bra som alle spela på visse måtar, men eg har berre so mange gode minner frå det spelet. Hugsar mange dagar i strekk foran dette spelet.

Er forresten VELDIG spent på Final Fantasy XII! Det berre må bli bra, so enkelt er det:D

Lenke til kommentar
Synst det var på tide at eg og blei medlem av "religionen" her. Heh.. Har ikkje spelt so mange av dei andre spela då, men eg har runda I, VI og X. Har store planar om å få spelt VII, IX og X-2 skikkeleg i framtida då.

Av dei eg har spelt skikkeleg so er utan tvil Final Fantasy X det beste. Kan hende det ikkje er so bra som alle spela på visse måtar, men eg har berre so mange gode minner frå det spelet. Hugsar mange dagar i strekk foran dette spelet.

Er forresten VELDIG spent på Final Fantasy XII! Det berre må bli bra, so enkelt er det:D

6591575[/snapback]

X-2 er spillmessig et dårlig spill, men slutten syns jeg du bør få med deg. Spesielt 100% slutten :)

VII er konge :)

IX er feet, men falt ikke heilt i smak hos meg.. :whistle:

XII blir nok konge :yes:

Lenke til kommentar

6591575[/snapback]

Kvifor ikkje VIII? Det er i alle fall det eg likte best (har spelt 6, 7, 8, 9, 10 og 10-2). :)

Kay

Lenke til kommentar

Heh.. Eg prøvde faktisk det spelet ei god stund. Men eg hadde so vanskeleg med å klare å setje meg inn i det Junction-systemet, og so likte eg ikkje personane eller verda. Har høyrd frå fleire at spelet er kjempebra om ein berre gjer det litt tid, men det er nok det spelet eg kjem til å vente lengst med å prøve igjen av Final Fantasy-spela..

Lenke til kommentar

1.Final Fantasy VII på første plass, genial story, fete characters, enkelt og greit equipment system, ikke noe vanskelig og sette seg inn i.

2. Final Fantasy VI: Første final fantasy spillet jeg spillte, bra story, noe som er tøfft her er at de forskjellige karakterene har veldig forskjellige egenskaper, og måter og bruke spesial angrep på, også lett og sette seg inn i.

3. Final Fantasy VIII tredje final fantasy spillet jeg har spillt skikkelig, har satt meg delvis inn i junction systemet, men dette er det ff spillet jeg har minst sansen for. Grusomt rotete system med junctions og alt det der, heller ikke så begeistra for at man ikke kan equipe armor og våpen, bare oppgradere våpen. Synes junction systemet er noe makkverk. Så synes jeg det er så latterlig limit break system. Folka dine må jo nesten være daue for og bruke limit break, mye bedre limitbreak system på ff VII

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...