Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

En japansk film som har sært godt renome er "RAN". en krigsfilm som foregår på 1600 tallet, som er laget på 80 tallet. En film jeg overhode ikke likte, men skal ikke gå i detalj om det. Men i alle fall her er det en "hoffnarr" som i en sene driver å forteller vitser og morsomme fortellinger, de som hører på ler seg skakke. Jeg satt bare der å klødde meg i hode og forsto overhode ikke humoren.

 

En ganske tung film. Av Akira Kurosawa sine filmer så er Syv Samuraier den mest kjente og den som nok er lettest å like. Ellers har du Yojimbo og Hidden Fortress. Sistnevnte var en av inspirasjonskildene for Star Wars.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Må begynne med at jeg er blodfan av ff7 og det var mitt første ff spill tilbake i 1997 og jeg har spilt ff7 mange ganger og gjort 100% playthroughs. Jeg har også pre orda spillet hos gamestop, men er usikker på når jeg kommer til å kansellere ordren min.

 

Er enig i det spartapus sier her, classic mode i ff7R virker heller ikke ut som turnbased for min del. Heller slowmo, på de gameplayene SE viser så ser du jo karaktern beveger seg så vidt.
Er det virkelig så vanskelig for dem å lage ff7r med de grafikken som de viser men med turnbased som ff er kjent for.

Er heller ikke no fornøyd med at karakteren kan bare equippe 1 summon materia, det er no pisspreik fra de som laga episoden(e)/spillet. De kan jo heller gi de valget om å spamme summon'sa så lenge spillern har nok mp. Da kan de heller gjør de mindre OP, men det at summons er kraftige/disher ut mye damage bør jo ikke ha noe å si, hvis jeg har lyst til å bruke kotrt på en 3000hp mob så gjør det jeg det.
Hvordan blir det når man skal kjøre all material koblet til fire3. Vil dette også bli restriksjoner?

Savner også Random Encounters fra ffx

Braver ser ikke bra ut i forhold til det som er originalen. Barrett som gjør det anime brølet i gameplayet fra TGS(trur jeg)) ser litt latterlig ut.

 

Jeg som har drømt om FF7R så lenge og så er det så mange forskjellige core mechanics som er forskjellg, vet ikke om mange, men føler det er litt flere enn jeg er komfortabel med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spiller FF VIII remasteren nå. Det jeg setter mest pris på er 3 x hastighet-knappen, for gud bedre så kjedelig Draw-mekanismen er. Nå husker jeg hvorfor jeg ikke har spilt helt igjennom på tidligere forsøk. Utenom Draw er spillet finfint :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
On 3/3/2020 at 5:33 PM, Spartapus said:

Problemet med Draw er at det er gørr kjedelig å samle opp magi fordi du drawer så lite av gangen, og når du først vet hvordan du kan utnytte systemet så er det bare å bulldose gjennom spillet med kun attack.

Det er veldig sant.

Ikke finnes det noen fiender i spillet det går ann å teste ut de helt syke karakterene det er mulig å bygge, heller. Savner noe alá Penance i FFX, som er laget for å være en utfordring selv etter at man har makset ut det meste. Uten tvil det beste end-game i serien, mener jeg.

Lenke til kommentar

Jeg synes også historien var et salig rot.

Det begynner med et ganske interessant og edruelig premiss om en militærskole som leier ut soldater, men lenger inn i spillet finner du ut alle karakterene du har møtt har bodd på samme barnehjem som deg og egentlig kjenner hverandre før, men lider av kollektivt hukommelsestap. Den onde heksa du trodde var hovedskurken var tilfeldigvis barnehagetante på det samme barnehjemmet før sinnet hennes ble tatt over en heks fra fremtiden som skal komprimere all tid sammen til en enkelt tidslinje (hva nå det betyr). Tidvis kollapser du og drømmer at du er en soldat som senere blir journalist, skuespiller og president, og han er tilfeldigvis faren din - dette siste er veldig underkommunisert.

Det jeg likte med historien var forholdet mellom Squall og Rinoa og utviklingen av Squall som karakter. Dette var menneskelig og troverdig gjennomført.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tanker etter 8 timer med FFVII Remake:

Kampsystemet er bedre enn jeg fryktet. Trudde det skulle bli veldig dårlig, men det er faktisk helt OK. Det ødelegger ikke spillet for meg, slik jeg spådde.

Historien hittil er svært uinteressant. Håper det blir bedre snart. Dette har jo nada og niks med originalen å gjøre.

Så det jeg trudde skulle være dårlig er helt OK, og det jeg trudde skulle bli bra er (til nå) rimelig dårlig.

 

Per nå ligner dette mer og mer på en lat cash grab som utnytter sitt navn og sine fans. Håper jeg tar feil.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...