Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FFVII er et stort spill. Bare helt genialt. Fantastisk historie, kule karakterer (team mates og fiender) materia systemet er genialt. Mange alternative ting å gjøre, chocobo farm og racing, golden source spill, og emerald/ruby weapon som gir deg store utfordringer vist du vil osv. Jeg har brukt utrolig mye tid i FF7 og gjort alt, så vidt jeg vet. Jeg elsker det, og tror nesten jeg må kjøpe det igjen nå, så lenge siden sist.

Jeg er faktsik en av di som liker FF8, jeg likte ikke FF9 (tror det er sånn det er for di fleste, di liker den ene eller den andre. ikke begge heh). Men dette er ikke på samme nivå som FF7. FF8 kom med en del nye ting, junction systemet blandt annet. Dette var vel hvor uenigheten om spillet var bra eller ikke oppsto. Junction er et veldig interessant system, men også utrolig overpowerd, grenser til laterlig kraftig. Men for å få det overpowerd tok det tid, og mange draws fra fiender, så kanskje gjorde man seg fortjent til det. Jeg likte at jeg kunne bygge karakterene mine på denne måten. GF systemet var også litt spesielt, men det plaget ikke meg, og det var kanskje en mer venlig måte for en begynner å komme i gang.

En annen ting med FF8 jeg likte godt, var mini game kortspillet. Jeg syntes dette var en fin forandring av ting å gjøre i spillet. Og hadde også tilknytning med junction å card skills, så å vinne bra kort kunne gi deg bra spells fortere.

Men FF8 hadde litt for lite "end game", chocobo greia var ikke noe kul i forhold til FF7, og det var en mangel på extra content (eks. ruby/emerald weapon).

Ultima weapon var jo i #8, men jeg følte at spillet trengte mer. (ultimat weapon had jo også den beste junction magien i spillet, ultima. vanskelig å få nok draws av den tho :p )

Elsker #7

Liker #8 veldig godt

#9 #10 likte jeg ikke noe serlig (ikke runna dem, men følte ikke at jeg hadde lyst til det) di andre har jeg ikke prøvd, men di ser ikke interessant ut

Lenke til kommentar
(...)

Men FF8 hadde litt for lite "end game", chocobo greia var ikke noe kul i forhold til FF7, og det var en mangel på extra content (eks. ruby/emerald weapon).

Ultima weapon var jo i #8, men jeg følte at spillet trengte mer. (ultimat weapon had jo også den beste junction magien i spillet, ultima. vanskelig å få nok draws av den tho :p )

(...)

6433309[/snapback]

Kjapp kommentar: Ultima Weapon er ikke den ultimate fienden i FFVIII, det er Omega Weapon. Ultima Weapon er veldig lett i forhold, men heller ikke Omega er noen spesiell utfordring hvis karakterene dine er "maxed out".

Lenke til kommentar

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Omega weapon er Final Fantasy seriens desidert vanskeligste boss. Jeg hadde alle mine karakterer med max status, beste items og weapons, absolutt alt, og jeg slet leeeeenge og prøvde mange ganger før jeg tok den, og FF8 var noe av det jeg spilte mest og likte mest av alle FF spillene, så jeg var ikke dårlig akkurat.

Lenke til kommentar
Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Omega weapon er Final Fantasy seriens desidert vanskeligste boss. Jeg hadde alle mine karakterer med max status, beste items og weapons, absolutt alt, og jeg slet leeeeenge og prøvde mange ganger før jeg tok den, og FF8 var noe av det jeg spilte mest og likte mest av alle FF spillene, så jeg var ikke dårlig akkurat.

6435857[/snapback]

Du har aldri vært borti omega weapon på FFX du? Den er jævelig den.
Lenke til kommentar

6435857[/snapback]

Selv rakk ikke Omega Weapon å utføre mer enn 3 angrep før jeg drepte han.

Du har aldri vært borti omega weapon på FFX du? Den er jævelig den.

Tilsammen 10 normale slag er det som skal til for å drepe Omega på FFX. Det er ikke mer enn 3 runder det.

Lenke til kommentar
"Selv rakk ikke Omega Weapon å utføre mer enn 3 angrep før jeg drepte han.

"

I FF8 ? Det tror jeg ikke på. Omega weapon har mer liv enn det du rekker å skade maksimalt i 3 omganger med 3 karakterer hver. Eden eller ikke

6441952[/snapback]

det er en del strategier/triks der ute som gjør det mulig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er en nykommer til Final Fantasy, men jeg så nettopp Final Fantasy: Advent Children. Og jeg må innrømme at det er en av de beste filmene jeg noensinne har sett. Følelsene varierte fra smålatter til sinne og småforelske. Men som den nybegynner jeg er har jeg selvfølgelig noen spørsmål:

Hun jenta Cloud ser av og til... Hun på slutten som går ut av døren og inn i "himmelen". Hvem er det? I starten ser man vel Cloud som senker henne ned i en innsjø. Tilsvarer dette at hun var gamlekjæresten til Cloud?

Og, han fyren i døra på slutten, som vinker og går etter hun jenta, hvem er det? En gammel venn av Cloud?

PS: Tifa (sikkert stavet feil) er jo rå fet!

Lenke til kommentar

Som du sikkert skjønner Commando_Sondre, så er det en enorm fordel å ha spilt Final Fantasy 7 før du ser Advent Children. Hvertfall for å få noe tak på historien, da den har en hel del referanser til spillet.

Jeg vil ikke si så mye og med det avsløre ting, jeg vil heller at du skaffer deg spillet og nyter historien på den måten. :) Men nei, Aeris (som du ser Cloud senke ned i innsjøen) var ikke gamlekjæresten til Cloud. Det var nok kanskje noe der, men de kom aldri så langt som å utvikle det til noe forhold. Cloud har nok mer greia for Tifa. ;)

Og han i døra, Zack, var i SOLDIER sammen med Cloud, men hele den historien vil du få vite mer om i spillet. :)

Lenke til kommentar

"

I FF8 ? Det tror jeg ikke på. Omega weapon har mer liv enn det du rekker å skade maksimalt i 3 omganger med 3 karakterer hver. Eden eller ikke

6441952[/snapback]

255 i Strenght og maks i speed og auto-haste på alle characters er egentlig alt som skal til. Med Zell kan men lett gjøre 200.000 per Limit Break. Og siden man er så kjapp så får man 2-3 angrep på hver character før Omega rekker å gjøre noe. Squall bare limiter og håper på Lionheart (personlig fikk jeg ingen i min kamp). Rinoa er med kun for å kaste Aura og meltdown. Healing trengs ikke da Omega uansett ikke har nok tid på seg til å drepe characterene.

Lett.

Lenke til kommentar

"

6441952[/snapback]

255 i Strenght og maks i speed og auto-haste på alle characters er egentlig alt som skal til. Med Zell kan men lett gjøre 200.000 per Limit Break. Og siden man er så kjapp så får man 2-3 angrep på hver character før Omega rekker å gjøre noe. Squall bare limiter og håper på Lionheart (personlig fikk jeg ingen i min kamp). Rinoa er med kun for å kaste Aura og meltdown. Healing trengs ikke da Omega uansett ikke har nok tid på seg til å drepe characterene.

Lett.

6449907[/snapback]

Lett og lett, kommer an på å god man er. Har ikke lyst til å fortelle om min kamp.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...