Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

FFVII er min ubestridte favoritt i serien, men X kan godt konkurrere om en andreplass. Det skal godt gjøres å ikke like FFX hvis man er fan av serien, siden det forener den nye design-stilen med det gamle, turbaserte gameplayet, så det er noe å hente for alle. Hvis man er veldig opptatt av grafikk vil jeg påstå at X at er det beste i serien. God historie, klassisk gameplay, et av de beste soundtrackene til Uematsu og en høyst original fantasy-verden inspirert av sørøst-Asia.

 

 

Den ene gangen jeg virkelig gikk inn for å fylle mesteparten av grid'n, fant jeg vel ut at de aller fleste (med unntak av Lulu kanskje Auron har jo en god del HP-nodes, så det er jo kjekt, men bare hvis man får det sånn at de kan ha over 9999 HP) har godt av å komme seg inn på Auron sin del. Auron bør bevege seg inn på Tidus, Rikku og Wakka sin del. Kimahri også, men det ender alltid opp med at jeg aldri bruker Kimahri uansett. Skaffet bare Auron sitt ultimate våpen den gangen og det holdt mer enn nok til å komme seg gjennom spillet. Å fullføre absolutt alt i spillet krever nok å skaffe de alle i tillegg til å makse ut grid'n mer enn det jeg gjorde.

 

Jeg har lest (og er enig i) at Wakka sin grid faktisk er bedre enn Aurons på alle områder, inkludert HP og strength. Grunnen til at mange tror Auron sin grid er best for fysiske angripere er at han selv er såpass sterk og at det er mange HP- og Strength +4-nodes der, men hvis man ser nærmere på griden hans er det store mellomrom mellom nodene (legg merke til hvor mange tomme nodes du passerer) slik at den totale mengden HP og strength blir mindre enn på Wakkas. Grunnen til at Auron er så sterk er fordi han starter med noen av de høyeste statsene.

Akkurat det har ikke jeg sett så nærme på. :whistle: Auron og Wakka ligger vel rett ved siden av hverandre omtrent (?), så da svinger jeg alle mine i hvertfall innom de to. Det blir som regel sånn at alle beveger seg rundt hele brettet til de kommer tilbake dit de startet omtrent. Det er mer enn bra nok for å slå de siste bossene, men ikke hvis du skal ta Dark Aeons regner jeg med. Selv har jeg bare tatt Dark Valefor forrige gang jeg spilt dette. Nå har jeg et stort behov for Level 3 Key sphere, men får ikke de enda.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er naturlig med litt overlapping mellom Auron og Wakka. Man vil jo helst ikke bruke for mange Teleport Spheres heller. Selv kjører jeg Tidus og Auron gjennom Wakkas mens Wakka går gjennom deler av Aurons på vei til Tidus sin. Strength og HP er viktig, men jeg mener hurtighet er minst like viktig fordi du med høy hurtighet får mange turer før fienden får rikket på seg.

 

Jeg tror jeg neppe tar bryet med Dark Aeons, siden forberedelsene tar så mye tid. Jeg har skaffet Nirvana (fullt oppgradert) til Yuna og skal ha Masamune til Auron, siden de to er såpass greie å ordne, men de andre våpnene tar altfor lang tid. Prøvde meg på Catcher Chocobo i går og brukte en halvtime på å få en personlig rekord på 29 sekunder, så å komme helt ned i 0 sekunder for å få oppgradert Caladbolg er uaktuelt på mitt tidsskjema.

Lenke til kommentar

Ja, det er naturlig med litt overlapping mellom Auron og Wakka. Man vil jo helst ikke bruke for mange Teleport Spheres heller. Selv kjører jeg Tidus og Auron gjennom Wakkas mens Wakka går gjennom deler av Aurons på vei til Tidus sin. Strength og HP er viktig, men jeg mener hurtighet er minst like viktig fordi du med høy hurtighet får mange turer før fienden får rikket på seg.

 

Jeg tror jeg neppe tar bryet med Dark Aeons, siden forberedelsene tar så mye tid. Jeg har skaffet Nirvana (fullt oppgradert) til Yuna og skal ha Masamune til Auron, siden de to er såpass greie å ordne, men de andre våpnene tar altfor lang tid. Prøvde meg på Catcher Chocobo i går og brukte en halvtime på å få en personlig rekord på 29 sekunder, så å komme helt ned i 0 sekunder for å få oppgradert Caladbolg er uaktuelt på mitt tidsskjema.

 

 

0.0 greide eg på 12 minutter. Handler mye om flaks og minimale retningsendringer. Mangler bare å oppgradere Khimari sitt våpen nå, de andre er ferdig. Dark Aeons blir vel kanskje tatt.. mistet litt interessen nå. 2 hele dager siden eg spilte sist... :p

 

Andre som hater blitz?

 

Nope. 47 kamper, 0 tap :p Digger det eg.

Lenke til kommentar

Hvis man kjører chocoboen rett frem blir man truffet av mange fugler, dessuten blir man helt avhengig av at ballongene faktisk står på den rette linjen man løper.

 

Jeg synes Blitz er et av de bedre FF-minigamene. Jeg var aldri begeistret for kortspillene i 8 og 9, men 7 hadde mange gode. Jeg spiller allikevel ikke Blitz nå, da jeg spilte det såpass mye sist at jeg ble lei.

Lenke til kommentar

Neida, fra starten går så lar du være å styre slik at du kommer deg fremfor treneren og vertfall får tatt de ballongene som er på den første "biten".

 

Så når du runder svingen kan du holde deg bak treneren i noen sekunder så er det bare å time når du skal svinge unna fuglene som kommer, VISS du bare løper rett frem så skjønner eg at du sliter med å komme ned på 0.0

 

Det tok meg noen forsøk, men så kommer det alltid det løpet der du får ballonger som er noenlunde ok plassert og du glir unna fuglene lett som bare det. men er frustrerende å prøve x antall ganger og tro du gjør det bra for så å bli bombardert av fugler på de 5 siste meterene..

Lenke til kommentar

Jeg kjører ikke rett frem, men jeg tolket innlegget ditt slik at jeg burde gjøre det ("minimale retningsendringer"). Tvert imot svinger jeg mye rundt for å unngå fugler og fange ballonger, da ballongene sjelden står på en rett linje.

 

Uansett er det lite fristende å bruke timevis på å bli god på dette minigamet når man har 2-3 timer til spilling per dag og man ikke behøver sverdet til noe annet enn de valgfrie bossene.

Lenke til kommentar

Enig i det. Nei mente ikke at du skulle løpe rett frem, men mente at svingene du må ta bør være minimale. Og starten på løpet så er det best å la den gule fugl løpe rett frem noen meter før du styrer den mot ballongene, for da pleier du som regel å komme foran treneren på den første biten.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tålmodighet til det Chocobo-racet, 200 lyn-dodging og blitzball. Den aller første gangen jeg spilte, vant jeg mot Luca goers, men det har jeg aldri klart igjen. :hrm:

 

Hurtighet og nøyaktighet er minst like viktig å ha, særlig for Auron og Kimahri, for de er litt trege.

Lenke til kommentar

Sååå...noen som har våget seg ut på FFX-2 enda da? Nå har jeg riktignok ikke spilt så mye, men basert på det jeg har spilt, og det jeg husker fra forrige gang jeg spilte det, vil jeg våge å si at det er en smule undervurdert, i det minste deler av spillet.

 

Tenker spesielt på kampsystem, som jeg synes er helt på høyde med noe annet i serien. En god miks mellom FFIII/V og FFX med en dasj XIII. Spillet har også mye innhold, og er av og til en fin tilbakekomst til Spira, de gangene "girls just wanne have fun" greiene ikke får for mye fokus.

 

...Angående FFX så må det ha en av seriens aller enkleste sisteskanser (fra og med den 4. Seymour kampen). Hadde forhåpninger om at det i det minste skulle være en smule utfordrende nå som jeg ikke hadde fullført noe av endgame før jeg tok sistebossen, men den gang ei. Spillet slutter mer eller mindre hos Yunalesca, etter det er det cruisecontrol.

Lenke til kommentar

Da er jeg inne i Sin og klar til å runde spillet - 55 timer spilt så langt. Jeg er enig i at slutten er litt for lett; jeg har kun gjort bittelitt sidequesting (alle Aeons, fullt oppgradert Nirvana og Masamune og litt grinding i Omega Dungeon) men kampen mot Sin bød ikke på noen motstand overhodet. Angrepene hans slo rundt 500 i skade og karakterene mine har 6000-7000 i HP og f.eks. Yuna med doublecast, break damage limit og 1 mp cost slår rundt 30 til 40 tusen i skade per runde uten at det koster meg mer enn 2 MP. Det blir ikke vanskeligere av at hun har auto-haste og gjerne har 2-3 turer for hver gang fienden får én...og i tillegg har jeg Aeons. Så satser på at dette går bra. ;)

 

Uansett, nå skal jeg feire 30-årsdagen min og sparer slutten til i kveld.

Lenke til kommentar

Det er lett spill ja, historiedelen ihvertfall. 3. kamp mot Seymour (Mt. Gagazet) er vel den eneste kampen jeg konsekvent har slitt med, og som oftest må prøve noen ganger. Yunalesca er også litt vanskelig.

 

...men kampen mot Sin bød ikke på noen motstand overhodet. Angrepene hans slo rundt 500 i skade og karakterene mine har 6000-7000 i HP og f.eks. Yuna med doublecast, break damage limit og 1 mp cost slår rundt 30 til 40 tusen i skade per runde uten at det koster meg mer enn 2 MP. Det blir ikke vanskeligere av at hun har auto-haste og gjerne har 2-3 turer for hver gang fienden får én...og i tillegg har jeg Aeons. Så satser på at dette går bra. ;)

 

Uansett, nå skal jeg feire 30-årsdagen min og sparer slutten til i kveld.

 

30 år ja, gratulerer, og ja da bør en nok helst bruke tiden på noe annet enn FFX xD.

 

Anyways, karakterene min hadde rundt 3000-5000hp, og kun Auron og Lulu kunne nærme seg 9999dmg på en runde, så da bør ihvertfall du kunne cruise igjennom resten av spill, lett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...