Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mja ikke mye å hente da.

Men det ble gjort X antall ganger når eg spilte på PS2, så 1 gang nå skal eg vel "klare". Gleder meg forøvrig til å dodge 200 lynnedslag.

Akkurat det lurer jeg på om jeg i det hele tatt gidder. Lest at det tar oppimot en time der man bare skal sitte og trykke på X.

Lenke til kommentar

Om man er uheldig om blir truffet ja, siden man da må begynne på nytt. Vesentlig er det å ha Enc None så en slipper bekymre seg over random kamper som lett kan forstyrre "rytmen" du etterhvert opparbeider deg.

Pleier å klare det på ca 30min når eg sitter for meg selv, i ett mørkt rom og kan konse.

Lenke til kommentar

Ah, vakker remaster. Det skal nevnes at jeg er temmelig bias'd ovenfor dette spillet, har fordypet meg i Spira og runda det med jevne mellomrom siden release på PS2. Jeg har dog aldri gått for aeons utenfor storyen, celestial weapons, etc., så det er definitivt målet denne gangen (sammen med resten som kreves for platinum trophy. Regner med 150-200 timer?). For én gangs skyld klarte jeg også å gruse Luca Goers i den første BB-kampen... Det tok 11 år, men SCREW YOU GOERS!

Musikken synes jeg er helt ok. Litt overrasket over loadingscreens, men du verden... For første gang klarer jeg faktisk å se detaljene i interiør og gjenstander plassert rundt i templer/hytter/andre rom. Det alene gjør at jeg ignorerer mulig irritasjon fra loadingscreens.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at det på ingen måte er nødvendig å ha fullt oppgraderte Celestial Weapons til alle karakterene, selv ikke om man skal ta Dark Aeons, så det er fullt mulig å skippe noen av de mer tidkrevende. Man kan også lage rimelig sterke våpen selv ved å skaffe seg noen våpen med mange åpne slots og customize.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Now THAT was fun.. på første forsøk å greier.. hjelper sikkert å ha gjort dette en del ganger oppigjennom åra..

post-97018-0-72795700-1396173139_thumb.jpg

post-97018-0-45867100-1396173153_thumb.jpg

post-97018-0-19421200-1396173170_thumb.jpg

post-97018-0-20742000-1396173186_thumb.jpg

post-97018-0-34071900-1396173198_thumb.jpg

post-97018-0-21687000-1396173212_thumb.jpg

post-97018-0-45328500-1396173227_thumb.jpg

post-97018-0-96906900-1396173236_thumb.jpg

Skal dog sies at hver gang eg løp gjennom Thunder Plains og prøvde å dodge litt random ble eg truffet hver gang, leste litt rundt og spes på YT på de gamle guidene til hvor det er lettest å dodge er det mange som sliter på HD utgivelsen.. eg skippet HDMI koblingen og gikk tilbake tl Komponent og klarte det med en gang..

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

For et par år siden, så ble det vist en tech demo som alle trodde var en snutt fra FFXV, men som senere viste seg å være en tech demo.

Ble ikke denne videoen også lansert som video fra et spill i fjor?

Du tenker på denne?

Intet spill i sikte her, men de viste den kjørende på PS4 for en tid tilbake.

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg Final Fantasy X på japansk, med engelske undertekster. :D

Løsningen ble en PS2-emulator til PC. Rimelig digg å kunne sette opp hastigheten på spillet når man skal farme noe, samt det å kunne save hvor som helst, selv midt i kamper eller cutscenes.

Lenke til kommentar

Jepp, ingenting som slår emulator. Jeg spiller nesten alle eldre titler på emulator selv om jeg har fysiske kopier, da både grafikken og gameplayet blir bedre.

Now THAT was fun.. på første forsøk å greier.. hjelper sikkert å ha gjort dette en del ganger oppigjennom åra..

Skal dog sies at hver gang eg løp gjennom Thunder Plains og prøvde å dodge litt random ble eg truffet hver gang, leste litt rundt og spes på YT på de gamle guidene til hvor det er lettest å dodge er det mange som sliter på HD utgivelsen.. eg skippet HDMI koblingen og gikk tilbake tl Komponent og klarte det med en gang..

Jeg skjønte det var noe! Jeg blir truffet nesten hver gang selv, også når jeg er hundre prosent sikker på at jeg timet det riktig i forhold til når det blinker på skjermen. Men det er jo litt tragisk at man må spille en HD-remaster med komponentkabler... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg husket ikke at Sanctuary Keeper var en så vanskelig boss. Laget mitt har vært overlevlet en stund nå og jeg har ennå ikke hatt problemer med noen boss, men det var bare såvidt jeg vant. Jeg lurer virkelig på hvordan jeg tok denne på forrige gjennomspilling, da jeg heller var underlevlet.

Har forøvrig kommet dit at jeg har fullført alle karakterenes sphere grid og sendt dem inn i nye, og det er på mange måter først da at sphere grid blir interessant som system. Jeg har naturligvis sendt Kimahri på en ny grid for lenge siden (Rikkus for Steal og Use, så Tidus sin) og nå har jeg sendt Tidus og Auron til Wakkas, Wakka går til Aurons (til å begynne med i det minste, siden den er nærme), Yuna og Lulu bytter bare grid og Rikku sender jeg til Yunas da jeg merker at jeg ofte har behov for en ekstra healer (og en rasker healer).

Hvor pleier dere å sende deres karakterer? Jeg ser det er utrolig mye uenighet på diverse internettfora om hvilken sti som fungerer best for visse karakterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...