Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syntes ff9 manglet ALT

 

ff8 hadde interessante karakter, interessant verden, interessant teknologi, orginal historie, feteste OST'en av alle og det mest proffe og beste systemet av alt, junction

 

 

ff9 var gørrkjedelig, karakterer som ikke utmerket seg noe særlig, vivi er jo bare en vanlig black mage, ganske standard og utdatert

 

middelalder settingen er også gørrkjedelig og utdatert, og å redde en prinsesse har vi jo aldri gjort før, er så gammelt at mario gjesper faktisk

 

systemet til spillet var umulig å ha komplett kontroll over, det var bokstavelig talt et hore system, der du sendte equipment på rundgang sånn at alle kunne ha seg med det og lære noe av det

 

musikken var et halvt oppgulp av resamplede ff klassikere, den andre halvdelen var bra

 

 

-

 

hva det gjelder emo så står emo for emotional. grunnen til ordets delvis negative betydning er at ordet brukes på de som er for emotional, altså for følelseladde, og de som er det er de som er deprimert og triste hele tiden, disse følelsene som kommer med å være følelsesladd er mørke følelser, derfor bringes det mørke utover den totale stereotypiske karakteren emo, så derfor er en emo fyr, en mørk og over-følelsesladd fyr, sitter i mørket og er deprimert

Lenke til kommentar

Håper Vaan ikke blir å syte like mye som Tidus, det klarte jeg ikke av fyren, og jeg håper også at de bringer tilbake verdenskartet jeg savnet veldig i FFX og FFX-2 :(

 

EDIT: Så nettopp gameplay trailer fra FF12 og det viser tydelig at verdenskartet ikke er med, men også at random battles er vekk, noe som for meg var drit fett å se på, så tror ikke jeg kommer til å savne kartet noe særlig :D

 

Men håper for guds skyld at veien man reiser ikke er så lineær som i FFX

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar

Tror nesten jeg må kjøpe meg en PS2 kun for å spille XII, har spilt de gamle PS-Spillene og de er jo selvsagt fantastiske. Hørte nettopp at et japansk magasin som er kjent for å være streng på karakterene sine ga ut sin første toppkarakter noen gang, og det var til XII, så dette lover jo godt. :)

Lenke til kommentar
Final Fantasy X-2 er vel det FF-spillet som har fått mest kritikk av alle FF-spillene så langt. Jeg har også kritisert det.

 

Men igår klarte jeg 100% på det. Og det var en rørendes slutt. Ikke like god som den i X, men alle som har runda X bør "kjempe" (utrolig enkelt å spille, fiends-ene er for lette osv) seg igjennom det. De timene jeg brukte var vel verd slutten, og spesielt 100% slutten. Etter dette ser jeg anderledes på X-2  :blush:

6242314[/snapback]

 

Har ikke gjennomført verken X eller X-2. Jeg har X-2 men har ikke rørt det siden jeg står fast i X enda. Jeg vurderer å starte på nytt siden jeg har sikkert slåsset og levlet for lite. Har kommet til der jeg er ombord i en båt og så kommer det noe svært jævelskap som slipper masse bomber osv. Den dreper alle sammen i ett strike, helt umulig å ta den.

6246883[/snapback]

 

 

Jeg kan hjelpe deg :) . Du er på vei til Kilika ikke sant? Og så får du den cut-scenen som viser Sin for først gang, husk: du må angripe Sins finne og ikke Sinspawnene som han skyter ut som bomber. Bare skad finnen nok så river Sin seg løs fra harpunen og du har vunnet :thumbup: . Desverre kommer det en boss-kamp rett etter du har fått Sin til å slippe harpunen ;)

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Noen som vet om et sted jeg kan kjøpe FFIX? Det er det eneste spillet jeg mangler av den moderne FF-serien, så det hadde vært morsomt å kjøpt det og gjennomført det en gang til. Jeg trenger også en strategy guide. Helst Piggyback-versjonen, men jeg kan til nødt gå med på BradyGames, FFVIII-versjonen dems var jo ikke så aller verst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi må ha X-2 pga vi trenger mange søte medlemmer (jenter) hehe

Hahaha :!:

Men det er litt feil, for de søte jentene liker Final Fantasy IX ;)

4279307[/snapback]

 

..jeg er en Jente som liker FF IX(Hvem gjøkke det?? :thumbup: : :love: )

og jeg er ikke søt, men du har nok rett i at Fleste av jenter liker FF IX best siden den har en Happy ending...

da vil de nok også like X-2( nå jævla møkk!!! de synger der! hva Faen er det for noe!!?!)( har aldri likt FF X elle FF X-2

 

Beste Final Fantasy Spillet(Spillene) i verden er: FF IX og FFVII. (XD)

JEg vil være medlem! kan jeg det? pliss og plisss !!? snille??! :innocent::innocent:

Lenke til kommentar
..jeg er en Jente som liker FF IX(Hvem gjøkke det?? :thumbup::love:  )

og jeg er ikke søt,  men du har nok rett i at Fleste av jenter liker FF IX best siden den har en Happy ending...

da vil de nok også like X-2( nå jævla møkk! de synger der! hva Faen er det for noe!!?!)( har aldri likt  FF X elle FF X-2

 

Beste Final Fantasy Spillet(Spillene) i verden er: FF IX og FFVII. (XD)

JEg vil være medlem! kan jeg det? pliss og plisss !!? snille??! :innocent:  :innocent:

6389253[/snapback]

Et meget fornuftig menneske! Har selvfølgelig helt rett angående at FFVII og FFIX er de beste spillene. Du er medlem i min bok, i alle fall.

 

Og velkommen til forumet.

Lenke til kommentar
..jeg er en Jente som liker FF IX(Hvem gjøkke det?? :thumbup::love:  )

og jeg er ikke søt,  men du har nok rett i at Fleste av jenter liker FF IX best siden den har en Happy ending...

da vil de nok også like X-2( nå jævla møkk! de synger der! hva Faen er det for noe!!?!)( har aldri likt  FF X elle FF X-2

 

Beste Final Fantasy Spillet(Spillene) i verden er: FF IX og FFVII. (XD)

JEg vil være medlem! kan jeg det? pliss og plisss !!? snille??! :innocent:  :innocent:

6389253[/snapback]

 

Støtter cun; Du er medlem i min bok (selv om du liker IX bedre enn X :p )

 

Velkommen til forumet.

Alltid plass for jenter som liker FF ;)

Lenke til kommentar

FF6 (3)

 

Meget meget bra spill generelt og veldig bra leveling-system. Udødelig egentlig.

Historien er blandt de beste i hele serien og karakterene er dritkule. Musikken er også noe av det meste innen FF.

 

FF7

 

Beste spillet ever. Sykt bra faktisk. Uten tvil. Sykt bra historie og masse ledetråder man kan finne som man egentlig ikke trenger, men som gjør alt så mye bedre. Beste leveling og fighting systemet noen gang i noen FF-spill og materia gjør alt veldig enkelt men likevel veldig stilig. Musikken er fantastisk i mangel på bedre ord. Kan faktisk gråte av å høre sangene nå i ettertid. Veldig veldig kule characters og Sephiroth er verstingen av alle ondinger. Han er bare så utrolig stilig! (se avatar! ;))

Likte også Advent Children og måten de har greid å fått det til å ligne det originale spillet. Men likte ikke dubbingen fra Japansk til Engelsk. Det hørtes rett og slett litt for dubbet ut. Håper selvfølgelig på en remake til PS3! :D

 

FF8

 

I grunn veldig bra, men likte det ikke så veldig når jeg hadde kommet et stykke inn. Liker ikke kjærlighet i spill som dette selv om det kanskje var gjort på en litt disket måte. Storyen var bra i og for seg, og likte hvordan den delte seg etterhvert. Liker dette med tidsforstyrrelser og hvordan hun bad-guy dama på slutten styrte alt! Men likte ikke at alle characters kjente hverandre fra før da de var små. Faktisk veldig bra leveling system.

 

FF9

 

Veldig bra spill. På nesten lik linje som FF7, men selvfølgelig ikke helt. Det ble litt barnslig kanskje, men storien likte jeg veldig godt. Ihvertfall et godt stykke utover og dette med flere planeter osv. Fikk faktisk frysninger av det! :)

Musikken er veldig bra, men minner kanskje litt om oppgulp fra tidligere FF-spill.

Sinnsykt kul bad-guy (Kuja), men er litt i meste laget femi for min smak. Hadde han brukt en kul outfit istedet for en kjole hadde det vært kulere.

Men det mest skuffende var sistebossen som jeg ikke engang skjønner hva kommer fra.

 

FF10

 

Det eneste FF-spillet jeg har avsluttet uten å være best i alt. Ble altfor slitsomt. Startet litt bra, men jeg hadde ymse følelser helt fra begynnelsen. Veldig bra intro sekvens og ganske bra story utover spillet. Men altfor mye kjærlighet og altfor fjortis stemmer. Musikken er egentlig ganske greit, men kan aldri matche FF7. Leveling systemet er helt bak mål og fungerer ikke bra i hele tatt synes jeg. Ble altfor slitsomt. Men veldig veldig langt spill, noe som trekker opp. Seymour var i grunn veldig stilig og jeg likte faktisk stemmen hans godt. Men han er altfor feig og minner om en kopi av Sephiroth.

 

Konklusjon

 

I en rangering vil jeg sette det slik

 

FF7 (sier seg selv)

FF3

FF9

FF8

FF10

 

FF2 har jeg faktisk aldri spilt. :( så jeg kan ikke vurdere det. Har også spilt FF5, men husker faktisk ikke så mye av det fordi det er så lenge siden. Husker kun at musikken var veldig bra!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Stemmer i FF-VII-AC

 

Stemmer i Kingdom Hearts

Steve Burton ....  Cloud Strife

Christy Carlson Romano ....  Yuffie Kisaragi

Mandy Moore ....  Aerith Gainsborough

Lance Bass ....  Sephiroth

 

 

Stemmer i FF-VII-AC

Steve Burton ....  Cloud

Christy Carlson Romano ....  Yuffie Kisaragi

Mena Suvari ....  Aeris Gainsborough

George Newbern ....  Sephiroth

 

 

Mulig at det kun er jeg som bryr meg, men jeg mener at Square burde holdt seg til de første stemmene. Når du først gir stemmer til et spill, mener jeg at de samme stemmene burde fortsette, siden man har blitt litt vant til de. Både Aeris og Seohiroth har fått ny stemme.

Syns dette er slurv av Square.  :nei:

5862101[/snapback]

 

NEIIIII!! de må være de Japanske!! T_____T :cry::cry: :Cloud og Sephiroth sin stemme er jo abre.. så hærlige :love::blush: ( bare tyspisk meg at jeg begynner og like folk som ikke finnes -.-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...