Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

De har ødelagt Tidus mener jeg. Jeg likte han som han var i det orginale... Men nei, selvfølgelig må de endre på han. :hrm:

Gameplay!

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

De har ødelagt Tidus mener jeg. Jeg likte han som han var i det orginale... Men nei, selvfølgelig må de endre på han. :hrm:

Gameplay!

Pokkers reklame i bakgrunnen :hrm:

Tidus har aldri vert noe favoritt karakter i FF10 for meg, Auron Lulu og noen få andre syns jeg var mye kulere.

Men ser hva du mener, han har bare blitt enda mer lik Meg Ryan nå som de har trimmet vekk bollekinnene .

post-241361-0-56873000-1372905120.jpgpost-241361-0-80335300-1372905131.jpg

Lurer på hvilken shaman de brukte for og få Tidus til og se så livløs ut :hmm:

Meg Ryan/Tidus

post-241361-0-73637900-1372904634_thumb.jpgpost-241361-0-31552400-1372904661_thumb.jpgpost-241361-0-10940900-1372904642_thumb.jpg

Og min personlige favoritt post-241361-0-18783900-1372904670_thumb.jpg

Her er hvordan Tidus egentlig skulle sett ut post-241361-0-61601100-1372904650_thumb.jpg

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

FFX er spillet der karakterene begynte å bli glossy og moteblad-inspirerte. Det gjorde også så spillene føltes kaldere og man fikk et mer distansert forhold til karakterene. Utfra det jeg har sett av FFXV ser det ut som det i enda større grad kjører på "kule" karakterer, så de lune og sympatiske karakterene fra de eldre spillene tror jeg er en saga blott.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått kritikken mot Cloud og Squall. Jeg opplevde dem som de mest sympatiske rollespillkarakterene jeg hadde vært borti og jeg har verken før eller siden kunne relatert så mye til spillkarakterer. De var reflekterte mennesker som var usikre på seg selv og sine omgivelser, i skarp kontrast til Tidus og fjaset hans.

Lenke til kommentar

Jeg kritiserer hverken Cloud eller Squall, begge er helt sjef, og Squall kanskje den spillfiguren jeg identifiserte meg mest med når jeg var 15.

Men ingen av de er spesielt lune. Eller sympatiske. Ihvertfall ikke slik de så ut på trailere før spillene kom ut, i previews eller i starten av spillene.

Akkurat slik som Noct blir vist fram nå. Og gjengen hans :). Gleder meg så jævlig!

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg fikk aversjon mot tidus er muligens at han har en absurd sense of entitlement, som en bortskjemt unge eller en religiøs person som ikke har reflektert noe særlig over troen sin eller stilt seg selv noen spørsmål.

Kombinert med den sutrete voiceactingen og det utrolig fine konseptet med hans "huh!?" og "what??" etter hver eneste gang det skjer noe fullstendig forståelig og veldig lite "huh!?"-verdig.

Vanskelig å pinpoint. Men det er noe i den duren som gjør at jeg ikke liker ham spesielt mye og har mest lyst å se hva Auron driver med.

For ikke snakke om Yuna. Munner meg mest om Navi fra ocarina of time.

For så vidt uenig med XV. Karakterene ser interessante ut, syntes jeg, og gleder meg til å se hvordan det blir.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Kanskje "lun og sympatisk" er et dårlig ordvalg for å beskrive design, og at det er derfor vi nå snakker om personlighetene, selv om det ikke var det jeg i utgangspunktet reagerte på. Om de er sympatiske som personer er i grunn en annen og rent subjektiv diskusjon. Det som ikke er subjektivt derimot, er at det har skjedd en endring i karakterdesignet fra FF7 til FF10, der karakterene i førstnevnte åpenbart er designet som spillkarakterer og ikke noe annet mens de fleste karakterene i FF10 kunne sklidd inn i et hvilket som helst jpop-band. Når designet bevisst spiller på populærkultur for å fenge så har det mistet noe av det likefremme og ukalkulerende, og det gjør så designet føles kaldere og mer kynisk. I FF9 tok man bevisst fullstendig avstand fra det, og Sakaguchi uttalte selv at det er slik FF skal være, men fra og med FF10 har visjonen vært å gjøre spillene mest mulig "hippe og kule".

Lenke til kommentar

De var reflekterte mennesker som var usikre på seg selv og sine omgivelser, i skarp kontrast til Tidus og fjaset hans.

OBJECTION! Hva er galt med å være en energisk gladgutt som Tidus? Elsket hele gjengen fra FFX, men er litt bekymret for remaken basert på bildene av Tidus (ser tammere og mer innesluttet ut) og han badeball-fyren som jeg ikke husker navnet på (som plutselig ser helt anorektisk ut).

Lenke til kommentar

FF10 er nå nokså likt FF8 i designet. Kanskje figurene i FF8 var hakket mer karikerte, men de følger da mye av den samme designfilosofien. Faktisk synes jeg FF10 i mange tilfeller har et nokså jordnært figurdesign. Ta Yuna, den kjolen gjør ikke akkurat underverker for figuren hennes, og selv om Lulu har en puppekløft fra de dypeste krokene av luguber Hentai, så er henne da relativt godt påkledd ellers. Selv Rikku som representant for den frie ikke-religiøse Al bhed-kulturen, er nokså moderat kledd.

Så selv om FF10 var det spillet som virkelig markerte steget bort fra karikerte eventyr- eller chibi-designet fra de første 1-9 (-8) spillene, mener jeg at spillet ikke rotet seg for mye bort i merkelige klær, og overfladiske popkultur. Det var først med X-2 designet virkelig slo inn på den stien.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

OBJECTION! Hva er galt med å være en energisk gladgutt som Tidus? Elsket hele gjengen fra FFX, men er litt bekymret for remaken basert på bildene av Tidus (ser tammere og mer innesluttet ut) og han badeball-fyren som jeg ikke husker navnet på (som plutselig ser helt anorektisk ut).

Ikke noe galt i det, men jeg syntes han er plagsom og ikke så mye en gladgutt som en irriterende liten unintelligent fjomp =p .

Men det er nok mest voice actingen som gjør det. Skulle helst spilt det med japanske stemmer og engelsk tekst.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Badeball fyren heter Wakka.

Irriterende uintelligent fjomp hadde vi nok alle vært dersom vi hadde plutselig havnet på ett sted der vi ikke kjente noen, og som visstnok var 1000 år frem i tid og vi ikke hadde anelse på hvordan en havnet der, om det er mulig å reise tilbake og i det hele tatt HVORDAN en skal komme seg tilbake.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det var tendenser allerede i FF8, men samtidig så gikk man i en så totalt forskjellig retning med FF9, før man gikk tilbake til den mer populærkulturelle stilen - og forble der.

Jeg tar ikke påstanden om at designet er inspirert av moteblader ut av luften. Det er Tetsuya Nomura selv som har sagt han henter inspirasjon der.

OBJECTION! Hva er galt med å være en energisk gladgutt som Tidus?

Ingenting, jeg kan bare ikke selv relatere til den typen personer, og det å relatere til hovedpersonen er viktig hvis man skal tilbringe 50-100 timer med ham. Jeg hadde imidlertid sansen for Yuna, Auron og forsåvidt Kimahri, men han holder nå mest kjeft uansett...

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

En kan se på FF9 like mye som et sidesprang i så tilfelle, på samme måte som FF12, og Nomura, Kitase og co. hadde da også lite med disse spillene og gjøre.

Jeg synes uansett ikke FF8 er mye annerledes enn FF10 mtp. design, selv i FF7 kan en se tendenser, selv om inspirasjonen fra Tradisjonell Anime er tydeligere der (litt pga. manglende tekniske muligheter vil jeg tro.).

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...