Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Jeg hadde håpt at Gamezone skulle få inn FFX HD Remaster på dagen min men viste seg til å bli utsatt helt til september... Jaja, får bare vente da.

Lenke til kommentar

Hmmm, kanskje jeg skulle forsøke å prøve A realm reborn - men er det noe bra egentlig? Og er det noen raskere måter å få tilgang enn å søke om Beta? :)

Hvis du forhåndsbestiller spillet, så får du tilsendt betakode. Det gjorde hvertfall jeg når jeg forhåndsbestilte collector's edition fra gamezone. (Nå hadde jeg betatilgang fra før da, så hadde ikke så mye nytte av den :p )

Jeg syns hvertfall det er veldig lovende. Er jo fortsatt bare beta, så litt rusk her og der er det nok som må ordnes opp i. Men veldig spent på det ferdige produktet i august. :)

Lenke til kommentar

Jeg har en ubrukt betakode ja, men er litt usikker på å ta sjansen på å gi den bort, i og med at e-posten spesifiserer at

*Transferring or selling this registration code to another individual is prohibited. In the case prohibited actions are discovered, your rights to be a tester will be revoked and your FINAL FANTASY XIV account will be suspended.
Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Herre så mye grinding det ble i ff v da gitt. Hra for tiden ingen anelse hvor jeg skal gå, og jeg ser frem til rundt 150 battles mot fiender som gir 1abp per kamp.

Er like etter fire shrine.

Og uten noe spesielt driv for å dra meg fremover får jeg ikke den store feelingen for å fortsette =/ ...

Then again har jeg fortsatt litt vegring mot å starte på vi og vii igjen. Kanskje jeg er lei alt?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Herre så mye grinding det ble i ff v da gitt. Hra for tiden ingen anelse hvor jeg skal gå, og jeg ser frem til rundt 150 battles mot fiender som gir 1abp per kamp.

Er like etter fire shrine. Og uten noe spesielt driv for å dra meg fremover får jeg ikke den store feelingen for å fortsette =/ ...

Kanskje stedet du grinder på ikke er det beste?

http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Level_Grinding#Final_Fantasy_V

Jeg husker det ble noen timer med grinding på meg og for å få visse abilities, men tror nå jeg rundet spillet på rundt 30 timer, som ikke er så lenge for et FF. På fjorårets Final Fantasy-maraton ble det rundet på under 9 timer, så grinding er ikke strengt tatt nødvendig heller: http://tantalus4.se/times-2012/

Men ja, det er traurig å grinde i spill som ikke har en interessant historie som gjør at du bare må se hva som skjer videre. Det er grunnen til at jeg aldri har fullført et Dragon Quest.

Lenke til kommentar

Hm ja ser den. Får grinde litt til. Men jeg har liksom ikke noe fokus. Jeg vet jeg bør makse ut monk, ranger og en del til på hver character, men aner ikke hva som bør grindes først liksom.

Har lest litt rundt men alt er veldig "at some point max X" liksom.

Får se.

Prøvde litt ff xiii bare for å se hvordan det føltes. Veldig kaotisk kampsystem i starten. Virker nesten random når ting angriper, null kontroll over de andre i partyet, og ufattelig cheesy i starten, men det er jo ikke noe nytt i final fantasy =p .

De jeg har trua på av de jeg ikke har spilt mye enda er x, xii og viii.

Lenke til kommentar

Du spiller veldig intenst på Final Fantasy; flere titler i løpet av kort tid. Jeg tenker det må være bedre å velge ut en enkelt tittel og fokusere på den. Final Fantasy er jo i grunn en type spill man skal kose seg med over lang tid, og ikke runde i løpet av noen dager. (Sa han som propaganderer for at speedrun-maraton.)

Både VIII, X og XII er bedre enn XIII, og de føles mye mer som Final Fantasy-spill. Jeg går utfra at du allerede har spilt IX, siden du ikke nevner det.

Har selv et mål om å runde alle spillene i serien. Mangler bare 1 og 3 nå.

Lenke til kommentar

Ja har spilt ix, men ikke fullført det.

Er absolutt bedre å fokusere på ett om gangen. Var ikke noe problem i III frem til rett før slutten når jeg wipet på sistebossen og måtte starte grinde de summon-monstrene på slutten. Da gikk jeg lei nok til å gå over til iv. Som holdt meg grepet og investert gjennom hele spillet.

Bestemte meg for å sette v på hyllen og fokusere på vi for nå. Der har jeg karakterer jeg liker og en historie som er interessant og jeg vil se mer av, samt et battle system jeg kan wrap my head around.

Kommet til etter gruppen splittes opp og de må sloss mot Kefkas tropper i tre grupper (har Edgar, Sabin, Cyan, Gau, Celes, Terra og Locke at this point). Fremdeles moro =p .

Så får vi se om det blir vii eller viii etterpå.

Vil anta jeg går gjennom VII før VIII, men får se. Har liksom spilt det mange ganger før, men er en del år siden sist jeg har spilt lengre enn introen.

IX kom jeg ganske langt på før jeg gikk lei, men ikke rundet det heller. Det skal fullføres.

X kom jeg et stykke inn i, men ikke fullført det heller (tidus og yuna fylte meg med irritasjon på et helt nytt plan).

Men det skal rundes, tror jeg har bedre tålmodighet nå enn sist jeg prøvde. Skulle hatt det med japansk voice acting og engelsk tekst...

Endret av Slai
Lenke til kommentar

VI er nok et bedre spill enn V totalt sett, ja. Selv om jeg foretrekker job-systemet i V fremfor alle andre modeller i serien med unntak av materia-systemet er VI sterkere på story, karakterer, musikk og grafikk. Men siden du er på Kefka så vil jo det si at du runder spillet med en gang.

Jeg skal begynne på treeren snart selv, men ennå ikke bestemt meg om jeg skal kjøre remake eller originalen til NES. Remaken er så absolutt mer polert, men samtidig forandrer den spillet så mye at det nesten ikke kan sies å være samme spill. Ideelt sett skulle det vært en remake av treeren som kun var en grafisk oppdatering, slik som eneren og toeren har fått på flere plattformer.

Lenke til kommentar

Nei ikke så langt frem, bare til det punktet hvor Locke har fått brutt ut Celes av fengsel, Sabin og Cyan har kommet seg av Phantom Train og funnet Gau og Terra, Edgar og Banon møter dem igjen (første gang karakterene splittes og samles igjen) .

Har feks ikke engang kommet til flashbacket om Terra og hennes foreldre.

Veldig tidlig i spillet enda.

Er det så stor endring fra iii på NES og den til DS/android? Spilte selv den til android, ikke originalen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jo det visste jeg, tenkte mer på om de hadde endret mye fundamentalt.

Likte helt klart måten historien ble lagt frem på i DS-versjonen.

For min del kunne de lett lagd vi og oppover i samme grafiske stil som de to DS-versjonene til android.

V til android ser småkjipt ut syntes jeg. Merket at det gikk veldig fint med den versjonen av IV selv om jeg har litt nostalgi ovenfor NES-versjonen.

Bahamut: hva da =p ?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

KpYeM.png

Må si jeg gleder meg noe helt jævlig til å få tak i spillet! Forhåndsbestilling og greier, vurderer å kjøpe Limited Ed. men aner ikke hva man får ekstra. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Yes_gif_by_kimminjung-d4avb4j.gif

Kan jeg love deg! Skal modifisere meg en kjempe tøff FF-kontroller i løpet av sommeren når delene er kommet. Skal bli tøft. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...