Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. FF VII (såklart)

2. FF X / FF VIII

4. FF IX

6185246[/snapback]

Enig med rekkefølgen din. Det eneste jeg vil forandre på er at VIII kommer på tredjeplass, og ikke delt andreplass.

Final Fantasy VII :love:

INGEN over, INGEN ved siden av.

Endret av Strife_Cloud
Lenke til kommentar
Nei, FFVIIIs store problem var at det manglet alt dette, med mulig unntak av musikken.

6187749[/snapback]

VIII ikke bare hadde alt det, men var faktisk bedre enn alle de andre spillene på alle de nevnte områdene.

Interessante rollefigurer: Alle figurerene har engasjerende historier hver for seg, og mellom dem enda mer engasjerende historier. Samspillet mellom karakterene slår både VII og IX.

Bra musikk: BEST musikk. Dette ser jeg på det beste som noensinne er lagd av Uematsu. Ja, faktisk det beste som noen gang er lagd til et spill.

Spennende verdner: Mye variasjon, og det beste systemet for å bevege seg ute på verdenskartet gjør at denne verdnen er mist like spennende som VIIs eller IXs.

God spillbarhet og driv: VIII er uten tvil det FF-spillet jeg har spilt mest, og gjennomført flest ganger. Det blir aldri kjedelig.

Det eneste punktet av de du nevnte jeg vil si at et annet FF-spill er bedre, er sjarm. Her vinner IX.

Alt dette er såklart subjektivt, men jeg ville bare gi utrykk for hvordan jeg ser på FFVIII. Ikke bare det beste spillet i FF-serien, men det beste spillet gjennom tidene.

Lenke til kommentar

FF XI var det første FF spillet jeg fikk. Og det fikk jeg til bursdagen var hekta fra dag 1. En venn av meg som het øyvind hadde jo snakket så varmt om FF VII så jeg gikk gjennom det også etter vært. etter det har jeg gått gjennom X og X-2. Sistnevnte var litt skuffende men et bra spill det også. :w00t:

Edit måtte legge til en smily. :tease: ops det ble 2 det

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Jeg syns FFX var et fabelaktig spill. Jeg syns det var litt merkelig i begynnelsen, men det tok ikke lang tid før jeg var helt oppslukt i spillet. At world map var tatt vekk var med en gang en skuffelse, men det gjorde ingen verdens ting litt uti spillet. Det er to ting jeg er litt misfornøyd med, det er den forferdelige blitzball-greia, og at siste "bossen" var altfor lett å hamle opp med. Skjønt jeg skjønner ikke helt en uttalelse her om at blitzball var en så stor del av spillet. Jeg har bare spilt et par kamper, den obligatoriske og et par til og ikke sett mer til det. Musikken til spillet er etter min mening på lik linje med den du finner i FFVII.

Jeg rangerer forøvrig spillene slik:

1. FFVII

2. FFX

3. FFVIII

4. FFIX

FFVII er klart best, utrolig stemningsfullt, en fantastisk historie og karakterer som går rett i hjertet. Det at man måtte finne materia og equippe for å få ekstra egenskaper var også et ypperlig opplegg, mye bedre enn de andre spillene i serien. World map er etter min mening det klart beste, for ikke å snakke om chocobosystemet som jeg likte veldig godt. At Sephirot, verdens tøffeste skurk er med skader heller ikke :)

FFVIII klarte ikke helt å følge opp, men nesten. Jeg ble hekta på det kortspillet av en eller annen merkelig grunn og det hadde en veldig lang og hard siste "boss"-kamp. Likte musikken godt også i dette spillet. Tok en stund før jeg klarte å svelge det der junctionsystemet eller hva det nå het.

FFIX er det dårligste av dem syns jeg. Klarte aldri å like karakterene som i de andre spillene, og ikke syns jeg musikken var i toppklasse heller. Jeg syns hele spillet ble litt for upersonlig og leikete. Det eneste spillet i serien jeg ikke har spilt sønder og sammen. Men et bra spill var det, det er alle FF-spillene. Helt klart mine favoritter hele gjengen :thumbup:

Dette er mine meninger da, skulle egentlig være en bitteliten post men blei rivi med :whistle:

Lenke til kommentar

Skal jeg rangere spillene (noe jeg egentlig ikke liker å gjøre siden jeg er så glad i dem alle sammen), så blir det slik:

1. Final Fantasy VII

2. Final Fantasy IX

3. Final Fantasy X

4. Final Fantasy VIII

Og cun: Ikke jeg heller. Har elsket IX fra første gang jeg spillte det, og som du ser rangerer jeg det som nr. 2 av alle FF jeg har spillt.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

1.FF VII, Det var det andre spillet eg fikk til Playstation og det spillet eg har spilt mest på Playstation. Det har alt eg liker, bra historie, bra rollefigurer og bra stemmning.

2. FF IX Likte dette veldig bra eneste var at eg hatet halen til Zidane =p men resten er bare fryd og gammen.

3. FFVIII / FF X Syns det var ok men fikk meg ikke fult så gira på å spille som de andre i serien.

10. FF X-2 Likte det ikke, syns det var litt for "rart" for min smak.

Lenke til kommentar
2. FF IX Likte dette veldig bra eneste var at eg hatet halen til Zidane =p men resten er bare fryd og gammen.

6207822[/snapback]

Sleit litt med den halen eg òg. Likar generelt ikkje å spele med "søte" hovudpersonar, det blir liksom ikkje meg. Cloud var bra, Squall gjekk an. Tidus og Zidane tok det litt tid før eg heilt likte.

Eg er forøvrig ikkje overbegeistra over han karen her heller. :nei:

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...