Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Omg i fucking love this. musikken og grafikken er super, fikk sjokk etter beginners guide og plutselig stod det 100 spillere ved siden av meg, skikkelig god følelse av starten av spillet, blir og kjøpe dette, får håpe det fortsetter og overaske meg og ikke blir for kjedelig.

(edit)

Tallet har gått fra 100 personer til 500 (1000+) det er så fucking crowded her, aldri sett så mye spillere før , gotta enjoy the moment. Synd jeg ikke før lov og legge det ut på youtube.

(edit)

God som gull

Folk kan si hva de vil, men dette spillet virker ikke bra.

Fly rundt i en by å queste i et par timer først, hvor questsa er driitkjedelig og den samma musikken går om og om igjen, da blir man lei. Fightinga er også ikke noe å skryte av, som en type mage kan på level 5 kaste to spells, begge to med 2 sekunder castingtime, og det blir bare å bytte mellom disse to. I tillegg synes jeg spillet er ganske rotete når det kommer til map og questing. Det er for mye unødvendig dilldall på mapet (nå har jeg ikke sjekka om det går ann å skru av da)

Nei, det går egentlig bare en vei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol det er jo beta, du har jo mye mere magi valg når du starter det ordentlige spillet.

Questene er bedre en Guild Wars 2 og noen andre MMo så den delen er jeg ikke enig med,

Kartet er plagsomt, men again vi er i beta folk vil klage på dette og de vil fikse det pluss at det kan hende de har tenkt og fikse det uansett, og har et problem med casting time og, men dette blir definitivt fikset .

PLuss klager som om at man ikke finner fram er bare nitpicking og har ingenting med gameplayet og gjøre. når du går litt rundt blir du fort vandt til det og finner fram lett. som alle andre spill.

Dette spillet er helt forskjellig fra FF 14 og vil bli kjempebra mest sannsynelig Øystein i Gamer vil gi det 7-9

Ting som er dårlig er ting som man må vere lat for irritere seg over,

Det er enda et halvt år til det kommer ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Blir nok noe FF13 på meg i morgen. Må bli ferdig med det og bl.a FF13-2 slik at jeg kan hoppe rett på FF13-3 når det kommer ut. :3

Lenke til kommentar

Kan ikke avvise alle klager med at "det er bare beta".

Jo det kan man når bare 15 prosent av spillet er visst og fyren klager på dårlige quest og lite magi da er det noe som ikke stemmer, f eks de har ikke lagt til stemmer til cutscenen

Classic noob mistake og klage på spillet i beta. besides spillet er kjempe bra etter det som har blitt visst.

Klagingen skal gives til FF forumet sån at de vet hva som er feil, og posetiv feedback går til youtube sån at flere folk kjøper spillet.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Like klassisk noob-mistake å avfeie alle klager med "det er bare beta". En åpen (som i "dere kan snakke om det med andre uten kontraktuelle sanksjoner") beta er et markedsføringsstunt, og da viser man frem de delene av spillet som er mest ferdige og mest representative.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Like klassisk noob-mistake å avfeie alle klager med "det er bare beta". En åpen (som i "dere kan snakke om det med andre uten kontraktuelle sanksjoner") beta er et markedsføringsstunt, og da viser man frem de delene av spillet som er mest ferdige og mest representative.

Det er ikke et markedsføringsstunt stunt det er en viktig del av og lage spillet siden MMO må vere online hele tiden og serverne skal holde mye folk. dette er et must for MMO spill.

Pluss at det er mange faser igjen av betaen så de har ikke startet engang med betaen.

Og klaging skal man ta til staffet ikke spy ut negative ting før spillet er ferdig.

Og alle vet at folk som dømmer spillet før det er ferdig er folk som kommer til og klage uansett for de har noe imot bedriften eller andre grunner.

Og si at spillet blir bare verre ser jeg på som en idiotisk ting siden det bare er i Beta.

FF 14 er et spill som kommer til og få massiv dårlig kritik fordi det var elendig før og folk vil hate spillet uten at de har testet det engang, FF og MMo har noen av de mest trangsynte fansene som finnes så excuse me for trying too be a little positve.

Lenke til kommentar

Tror du misforstår poenget med beta. Det er å rapportere feil, ikke godta alle mangler "fordi det er beta".

Som jeg sa, klagingen tar man til staffet så de får fikset det.

Visst man forteller om spillet kan man bli bannet, men vi skriver på norsk så tviler at det blir og skje

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det er på tide å innrømme at spilla begynner å bli dårlig, selvom man er en Final Fantasy fan.

Virkelig ?

Ber du meg den største hateren av hele FF siden 2002 om og inrømme at spillene begynner og bli dårlig?

Men i motsetning til deg så lar jeg ikke gamle spill vekte nye spill og står fortsatt fast på at Realm Reborn kommer til og bli kjempebra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg synes FFXIII er et av de beste spillene paa PS3, men FFXIV er vaert en katastrofe fra ende til annen. Jeg tror allikevel at serien taaler en svak tittel, men kanskje ikke saa mange fler.

Helt enig! :)

Lenke til kommentar

Jeg synes FFXIII er et av de beste spillene paa PS3, men FFXIV er vaert en katastrofe fra ende til annen. Jeg tror allikevel at serien taaler en svak tittel, men kanskje ikke saa mange fler.

Nå er ikke disse spillene umiddelbart sammenlignbare. De deler noen elementer, men ble laget av vidt forskjellige team. Dessuten er det nesten åpenbart at XIV ble i stor grad outsourcet til Kina.

Når det gjelder XIII så er jeg delt. Kampsystemet er konge og grafikken og artwork'en er super, men selv sammenlignet med tidligere FF så er det bare for lineært. Det er som kampesteinen fra Indiana Jones, bare litt saktere.

Lenke til kommentar
Nå er ikke disse spillene umiddelbart sammenlignbare. De deler noen elementer, men ble laget av vidt forskjellige team. Dessuten er det nesten åpenbart at XIV ble i stor grad outsourcet til Kina.

Og det er jo helt sinnsykt, men det virker det som ledelsen i S-E ikke lenger forstår, blant mye annet. Det ville vært helt utenkelig for Hironobu Sakaguchi å "outsource" deler av arbeidet da han jobbet på f.eks. FF5. Et spill er et kunstverk som må ha en kreativ integritet som er knyttet til utviklernes personlighet, spesielt når det gjelder en serie som FF, det er ikke en bil eller en PC der det ikke spiller noen rolle hvem som setter sammen delene så lenge de er satt sammen riktig.

Lenke til kommentar

Det er Team 3 som har laget Realm Reborn og de har ingenting med at FF spillene blir dårligere,

Her er listen til Team 3

Xenogears, Chrono Cross, FF 11, FF 14.

Team 3 har alltid holdt på med ett spill, men Team 1 som har FF hoved titlene er helt fucked up de har gått fra 1 spill om gangen til 10 spill om gangen,

Sjekk Square Enix Teams detaljene og legg merke til hvor bra alle teamene gjør det bortsett fra Team 1.

Det er nå 10 teams siden 2004, siden 1999 var det 8.

Team 3 er de eneste som har fått Nobuo til og lage musikk siden FF 10,

Noe som legges godt merke til og når man hører musikken

Men de kunne ivertfall fjernet FF 11 og 14 og laget egne titler,

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...