Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svaret er jo simpelt,

Visst spill nå til dags tar så lang tid og lage, så må de prioritere 1 spill om gangen,

Kutte ut remakes eller gi det til noen små bedrifter så de kan leke seg med dette utenfor Square Enix bedriften,

Derfor de lager FF 13 -2 og -3 er fordi de må tjene penger for den elendige strategien de har holdt på med alt for lenge,

FF 13 hadde ikke trengt og sett så forbanna smooth ut, square må slutte og prøve og være fremst innen grafikk og heller gjøre ting som er innen deres rekkevidde,

Grunnen til at man går rett fram i 13 er rett og slett på grunn av tid og budsjett av prosjektetet , hadde de hatt et lettere spill og lage ville de tatt med verden i en heartbeat.

Lenke til kommentar

Må vel ta med faktoren at kanskje ikke de samme folkene jobbet i Square i 20 år.

Nå er det jo kanskje nettopp det at mange av de som har mest kreativ kontroll iforhold til FF, slik som Kitase og Nomura, er utviklere som har vært der lenge, og at det er like mye der problemet ligger.

Og selv om det har vært en del utskiftninger på andre viktige stillinger, er det først og fremst folk som har vært med lenge, og som har kommet lenger opp i systemet i det siste.

Så jeg tror problemet ligger like mye, eller mer i for få utskiftninger enn for mange. Jeg håper det er helt andre utviklere som får jobben med FF15.

Lenke til kommentar

Nomura har hendene fulle med Versus (og muligens noen KH-saker), så kanskje vi slipper glidelås-fetisjen hans og Toriyama og Kitase har LR:XIII. Det er kanskje for tidlig for å sette tilbake Matsuno med Ivalice, og siden Sakaguchi ikke har hatt noe med Square siden 2003, kan vi anta at det er ungt blod bak årene. Med mindre det er Shinji Hashimoto selv som tar styringen. [/rabling

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Hvis det er så mye mer ressurskrevende å lage gode spill i dag enn for ti år siden er den åpenbare løsningen å konsentrere innsatsen mer, og ikke smøre den utover en rekke mer eller mindre nødvendige prosjekter (trengte vi virkelig enda en FFIV-remake?) samtidig som man bruker 3-4 år mellom hvert spill i hovedserien. Jeg kjøper imidlertid ikke helt den forklaringen. Jeg tror Square rett og slett har tapt seg i kompetanse og visjoner. Det er den eneste forklaringen på at et så veletablert selskap presterer å gi ut neste spill i hovedserien sin uten at spillet fungerer rent teknisk (FFXIV). De mangler lederskap, visjonene er for kommersielle og den tekniske kompetansen svikter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjøpt en del FF spill i det siste. Må jo hedre denne serien. Er fryktelig surt at Final Fantasy 25th Anniversary Collection ikke har kommet til Europa.

Om den hadde kommet her så kunne jeg betalt 3000kr for den eller mer!

Du virker litt for positiv over spill.

Du forklarer mere om at du har kjøpt en at du har spillet.

Du må si hvordan spill du har klart.

Endret av Realzi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har kjøpt en del FF spill i det siste. Må jo hedre denne serien. Er fryktelig surt at Final Fantasy 25th Anniversary Collection ikke har kommet til Europa.

Om den hadde kommet her så kunne jeg betalt 3000kr for den eller mer!

Den kan jeg faktisk få kjøpt av en kompis. Pris er ikke bestemt, men jeg vurderer den sterkt.

Har alle FF spilla som er komt ut, men denne er for samlinga.

Lenke til kommentar

Du virker litt for positiv over spill.

Du forklarer mere om at du har kjøpt en at du har spillet.

Du må si hvordan spill du har klart.

Må jeg virkelig det? Er det regler for det eller? :) Kort oppsummert et dårlig formulert innlegg du skrev. Men da kan jeg si dette:

Jeg kjøper ikke FF spill bare for å kjøpe. Skal spille dem nok engang som jeg har gjort siden FF-serien startet. Da skal jeg starte med det første så går det bare oppover.

Merket at man når man begynner på et spill i en serie så går det en vei, at neste spill blir bedre på noen punkter og noen punker kan bli værre.

Det kan jo jeg si siden jeg har spilt denne serien altfor lenge

Var dette godt nok forklart?

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Må jeg virkelig det? Er det regler for det eller? :) Kort oppsummert et dårlig formulert innlegg du skrev

Jeg kjøper ikke FF spill bare for å kjøpe. Skal spille dem nok engang som jeg har gjort siden FF-serien startet. Da skal jeg starte med det første så går det bare oppover

Vell når du bruker GOTY på spill så da må jeg bare spørre, spiller du spillene eller legger du dem i hyllen som en samler. i stedet for snakke om saken kan du bare ikke si hvorden spill du har spillt av FF.

Er du ekstrem samler ?

(ingenting galt med og samle og bruke penger på skaperne)

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Vell når du bruker GOTY på spill så da må jeg bare spørre, spiller du spillene eller legger du dem i hyllen som en samler. i stedet for snakke om saken kan du bare ikke si hvorden spill du har spillt av FF.

Er du ekstrem samler ?

Samler og spiller dem. Det er to ting jeg gjør.

Legger ingen spill på hylla. De spilles fullt ut til dem er ferdig. Så blir dem samlet opp i hyllene når dem har ingenting mer å gi meg.

Nok om det.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Ganske åpenbart at det ville hete FF 15.

Dette spillet er alt for stort for og vere en etterkommer av FF 13

Men at det blir Ps4 ekslusivt er så i det helvetes deilig og høre.

Får håpe det er sant, siden de lovet oss at det skulle vere ekslusivt.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke så mye om eksklusivitet, selv om det gjerne betyr at spillet blir bedre optimert til maskinvaren, men det kan nok uansett være positivt for S-E å samarbeide med Sony,

FF 15 er en konsoll selger, jeg kjøpte faktisk bare Ps3 for jeg visste at FF 13 Versus kom til den, men nå må jeg kjøpe enda en konsoll for 1 spill XP

Men jeg er mest glad i Playstation så hadde vel endt opp med og kjøpe uansett.

Tenk visst Metal Gear blir ekslusivt og :O gode tider i sikte for Playstation ^^

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...