Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Føler at dem bør skjerpe seg nå. Nå har vi ventet et år lenger enn vi burde. Vi vil ha FFX HD Remaster nå!

Jeg som hadde gledet meg i hele 2012 for at det skulle dukke opp. :confused:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Samme igrunn, bare den funker så :p

Har den selv og bruker den. Funker helt perfekt. :)

Jada jada, jeg vet det er HD, skrev feil

En HD remaster og ikke en remake. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Nedlasting av spill, piratkopiering og lignende må dere nesten diskutere andre steder. ;)

Regner med at PM er fint til det da? :wee:

Emulatorer og slikt er vel fullt lovlig sålenge man eier tingene en laster ned, i dette tilfelle en PS2 og FFX?

Det er det. :)

Lenke til kommentar

I henhold til norsk åndsverkslov er det ulovlig å laste ned en ISO selv om man eier spillet selv (man laster ned en utgave som er ulovlig tilgjengeliggjort).

Forumets regler gjelder også for PM, men av åpenbare grunner er vi veldig tilbakeholdne med å kontrollere PM-sending.

Lenke til kommentar

Det morsomme er at det også er ulovlig selv når fysiske kopier av spillet - som kan ha gått ut av produksjon for over ti år siden - er nærmest umulige å oppdrive. Tanken ser ut til å være at fikk du ikke kjøpt det for ti år siden kan du bare glemme å spille det i det hele tatt. Det er ikke rart det blir piratvirksomhet når de som eier rettighetene bare sitter på dem uten å gjøre produktene tilgjengelige.

Jeg lurer på om det samme gjelder rom/iso av spill som er fanoversatt fra japansk og aldri utgitt offisielt på engelsk. Dette er den eneste måten å spille en rekke JRPG-klassikere på. Men rettighetshaverne mener kanskje man værsågo' får lære seg japansk? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det samme gjelder rom/iso av spill som er fanoversatt fra japansk og aldri utgitt offisielt på engelsk. Dette er den eneste måten å spille en rekke JRPG-klassikere på. Men rettighetshaverne mener kanskje man værsågo' får lære seg japansk? :roll:

Da jeg var 6,5 år gammel importerte "jeg" (mor som gjorde etter mitt ønske) en famicom sammen med final fantasy fra Japan (dette var i slutten av 1989). Eneste måten å få spilt på var å sette seg ned med en japansk-norsk ordbok og lese til jeg ble blå. Fikk ikke med meg noe av historien omtrent, men klarte ihvertfall å fullføre spillet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Kunne dere tenke at jeg gjorde en Walkthrough/Playthrough av FFX? Kanskje med commentary ettersom at jeg ikke er så veldig erfaren med det. :p

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...