Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begrunnelse på hvorfor FFX er dårlig:

Final Fantasy X har en uinteressant og forvirrende historie. Det store fokuset på det mildt sagt morderisk kjedelige blitzballspillet er med på å undergrave resten av spillbarheten og historien. Stemmeskuespillerne er skandaløst patetiske, bare ta Tidus når han ler, f.eks. Spira er en kjedelig verden, monstrene og bossene er kjedelige og langtekkelige, skillssystemet er et eneste stort rot. Det vil ingen ende ta! At de fjerna "world map" som var med i de forrige spillene er et veldig dårlig trekk, ettersom jeg føler at verdenen er mye mindre sammenhengende da, samtidig som den virker tom og fattig. Spillet er dessuten lite innovativt i forhold til forgjengerne, hvis man ser bort fra det åpenbare og uunngåelige framskrittet på grafikkfronten. Nobuo Uematsus musikk er uinspirert og kjedelig (hvor den i FFVII var mesterlig og fantastisk).

Når jeg tenker tilbake på FFVII :love: og sammenlikner det med dette makkverket, blir det bare enda verre :(

Fornøyd nå, Strife_Cloud?

Lenke til kommentar
Begrunnelse på hvorfor FFX er dårlig:

Final Fantasy X har en uinteressant og forvirrende historie. Det store fokuset på det mildt sagt morderisk kjedelige blitzballspillet er med på å undergrave resten av spillbarheten og historien. Stemmeskuespillerne er skandaløst patetiske, bare ta Tidus når han ler, f.eks. Spira er en kjedelig verden, monstrene og bossene er kjedelige og langtekkelige, skillssystemet er et eneste stort rot. Det vil ingen ende ta! At de fjerna "world map" som var med i de forrige spillene er et veldig dårlig trekk, ettersom jeg føler at verdenen er mye mindre sammenhengende da, samtidig som den virker tom og fattig. Spillet er dessuten lite innovativt i forhold til forgjengerne, hvis man ser bort fra det åpenbare og uunngåelige framskrittet på grafikkfronten. Nobuo Uematsus musikk er uinspirert og kjedelig (hvor den i FFVII var mesterlig og fantastisk).

Når jeg tenker tilbake på FFVII :love: og sammenlikner det med dette makkverket, blir det bare enda verre :(

Fornøyd nå, Strife_Cloud?

6184422[/snapback]

Ja.

Endret av Strife_Cloud
Lenke til kommentar

Likte FFX jeg. :blush:

VII er selvsagt i en egen klasse, men synes X var på høyde med VIII og bedre enn IX.

Likte personene (Langt fra like my som i VII) og syntes storyn var ganske bra.

Etter min mening er IX det dårligste av de. Klarte aldri å "føle noe" for personene, og gadd rett og slett ikke gjøre noe annet enn å følge storyn.

Likte personene i VIII også, Squall var jo rå (mye pga gunblade ;))

Det jeg likte dårligst med X, var at de hadde fjernet worldmap. Irriterte meg litt, men etterhvert så ble man vant med det.

Synes ikke blitzballspillet ødela noe for FFX. Var jo ikke mange matchene som man måtte spille hvis man ikke hadde lyst.

Min rangering av FF:

1. FF VII (såklart)

2. FF X / FF VIII

4. FF IX

Tar ikke med de eldste spillene da det er så lenge siden jeg har spillt dem.

Har faktisk ikke spillt X-2, så kan ikke uttale meg om det. Har hørt mye dårlig om det, men kjøpte det faktisk for et par dager siden (får alltid lyst til å spille Final Fantasy når sommeren nærmer seg, er nesten blitt tradisjon :cool:).

Memory cardet ligger hos en kompis, så får ikke spilt det enda. :cry:

Endret av stalker.
Lenke til kommentar

FFIX er jo det nest beste av disse fire spillene det er snakk om. God historie, koselig, retroeventyraktig verden, bra musikk, bra gameplay med ålreit skillssystem.

FFVIII er forferdelig. Nesten dårligere enn FFX (mange av de samme grunnene her).

FFVII er den evige tronebesitteren. Skal en fanatisk revolusjon til for å detronisere dette spillet.

Endret av cun
Lenke til kommentar
Hvem av dere liker egentlig FFX? :hmm:

6168948[/snapback]

Jeg!

Det er kanskje ikke like bra som VII (ingen er det), men kommer på en god andreplass over FF spillene.

Skal innrømme at jeg var skeptisk til X i begynnelsen, men dette gikk fort over. Mye av grunnen til dette var hovedpersonen, Tidus. Fikk sansen for han helt fra begynnelsen av.

Historien var spennende, og når jeg først begynte å spille, var det vanskelig å legge det fra seg igjen. Det opplevde jeg ikke med VIII og IX.

ffsword1.jpg:love:

Lenke til kommentar
FFVIII er forferdelig. Nesten dårligere enn FFX (mange av de samme grunnene her).

6185355[/snapback]

Eg synest FFVIII faktisk er det beste i serien, rett foran FFVII. Mange av dei samme grunnane? Forstår ikkje korleis det kan passe:

"uinteressant og forvirrende historie"

Det er sjølvsagt ei smakssak, men eg synest historia i FFVIII er det som gjorde spelet til det beste i serien. Måten den var fortalt på, med parallelle historier i fortida og notida, og måten trådane samlast på mot slutten, synest eg rett og slett var fantastisk. :)

"fokuset på det mildt sagt morderisk kjedelige blitzballspillet"

Vel, i FFVIII var det Tetra Master som var mini-spelet. Eg synest det var veldig gøy. Uansett var det valfritt.

"Stemmeskuespillerne er skandaløst patetiske"

Lite stemmeskodespel i FFVIII. :)

"Spira er en kjedelig verden, monstrene og bossene er kjedelige og langtekkelige"

Synest verda i FFVIII var spennande, eg. Mange spennande og flotte stader å besøke. Monstra og bossane var vel ganske standard for Final Fantasy-serien.

"skillssystemet er et eneste stort rot"

Junction-systemet i FFVIII synest eg var bra...sjølv om eg skal innrømme at systemet i FFVII kanskje var litt betre.

"de fjerna "world map""

Passar ikkje for FFVIII.

"lite innovativt i forhold til forgjengerne"

Det plar vel sjeldan å vere enorme forandringar frå eit FF-spel til det neste i serien. FFVIII hadde junction-systemet, gunblade, Tetra Master, ein annan forteljeteknikk, ein annan grafikkstil (realistisk vs. overdreven). Ikkje dei store forandringane, men ikkje vesentleg mindre enn forandringane frå VIII til IX heller.

"...musikk er uinspirert og kjedelig"

Ok, synest ikkje musikken verken i VIII eller X var dårleg, men den i FFVII var klart betre. So du skal få den. :)

Kay

Lenke til kommentar
Skal innrømme at jeg var skeptisk til X i begynnelsen,  men dette gikk fort over. Mye av grunnen til dette var hovedpersonen, Tidus. Fikk sansen for han helt fra begynnelsen av.

6186136[/snapback]

Flott bilete det der :). Sjølv synest eg ikkje Tidus var allverda...han vart litt for pen og populær og flink i sport og fjollete utkledd til at eg klarte å identifisere meg heilt med han. Synest Auron var MYKJE tøffare. ;)

Den hovudpersonen eg likte best å spele var Cloud Strife. Klarte å identifisere meg litt med han, og då vart det lettare å bli engasjert i historia.

Kay

Lenke til kommentar
FFIX er jo det nest beste av disse fire spillene det er snakk om. God historie, koselig, retroeventyraktig verden, bra musikk, bra gameplay med ålreit skillssystem.

FFVII er den evige tronebesitteren. Skal en fanatisk revolusjon til for å detronisere dette spillet.

6185355[/snapback]

Hva har du drukket cun? For min del synes jeg 8'eren er mye bedre enn 9'eren. Det har kanskje med at jeg bare har kommet meg gjennom 9'eren 1 gang.

Lenke til kommentar

Ehm ja, VIII har dessverre ingenting av dette. :roll: Synes junction-systemet i VIII fungerer mye bedre i 8 enn 9. Synes også at 9'eren ble litt for tegneserieaktig med for mange non-humans. Sier ikke at det er dårlig, bare dårligere enn de 2 foregåede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...