Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Du fikk ikke resonnert deg selv frem til at når en kommando med navnet "Attack" vises øverst i menyen i en kampsammenheng, så kunne det være relevant å prøve den? :p

 

Jo,

jeg brukte jo også en del "Attack" gjennom spillet,

men "Magic" var jo awesomesauce mot en del fiender,

f.eks "Bolt" mot mekaniske fiender dreper de fleste før de rekker å si "Atta.." ;)

 

Ulempen med Demons Gate er at han har høyere forsvar mot magi enn fysiske angrep viss jeg ikke husker helt feil nå,

men det tenkte ikke jeg på,

jeg trodde bare at bossen var übervanskelig siden han ikke ville dø av den "op'e" magien min. :p

 

Argh, kom nettopp på hvor mye jeg sleit med Materia Keeper i Mt. Nibel,

tror jeg brukte et sted mellom 15 - 40 forsøk (Med litt grinding mellom hvert forsøk),

før jeg endelig ble "sterk nok" til å knekken på'n.

 

Nå til dags er Materia Keeper bare ei pingle selv med lavere level enn det jeg hadde på det første forsøket.

Endret av malmern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo,

jeg brukte jo også en del "Attack" gjennom spillet,

men "Magic" var jo awesomesauce mot en del fiender,

f.eks "Bolt" mot mekaniske fiender dreper de fleste før de rekker å si "Atta.." ;)

 

Ulempen med Demons Gate er at han har høyere forsvar mot magi enn fysiske angrep viss jeg ikke husker helt feil nå,

men det tenkte ikke jeg på,

jeg trodde bare at bossen var übervanskelig siden han ikke ville dø av den "op'e" magien min. :p

 

Argh, kom nettopp på hvor mye jeg sleit med Materia Keeper i Mt. Nibel,

tror jeg brukte et sted mellom 15 - 40 forsøk (Med litt grinding mellom hvert forsøk),

før jeg endelig ble "sterk nok" til å knekken på'n.

 

Nå til dags er Materia Keeper bare ei pingle selv med lavere level enn det jeg hadde på det første forsøket.

 

Demons gate slet eg med også, men nå hver gang eg spiller gjennom FFVII så grinder eg lenge i samme rommet som Dark Materia'en er. Løper rundt og rundt der inne og du møter ofte to eller tre flyvende dragelignende vesener. De som bruker Southern Cross for alt det er verd, de gir en grei mengde med AP og kan lett taes ned med feks Bahamut eller Odin (Insta kiiiiiil)

 

Og er det en Enemy Skill en godt kan ha med seg så er det Big Guard, den varer ikke like lenge som Protect-Shell-Wall, men så gir den samtidig Haste også.

 

Ah.. FFVII

Lenke til kommentar

Jeg synes heller den kampen der du er Kimahri mot de to andre Ronsoene som jeg ikke husker navnet på nå, er vanskeligere. Jeg hadde ikke brukt Kimahri i det hele tatt og måtte grinde for å tøffe ham opp. Det var riktognok den første gangen jeg spilte spillet, de andre gangene var jeg litt mer forberedt.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg synes heller den kampen der du er Kimahri mot de to andre Ronsoene som jeg ikke husker navnet på nå, er vanskeligere. Jeg hadde ikke brukt Kimahri i det hele tatt og måtte grinde for å tøffe ham opp. Det var riktognok den første gangen jeg spilte spillet, de andre gangene var jeg litt mer forberedt.

 

Det er en lekse alle som spiller FF vil lære etterhvert,

ikke la vær å levle noen som helst,

da kan du få svi for det senere. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg synes heller den kampen der du er Kimahri mot de to andre Ronsoene som jeg ikke husker navnet på nå, er vanskeligere. Jeg hadde ikke brukt Kimahri i det hele tatt og måtte grinde for å tøffe ham opp. Det var riktognok den første gangen jeg spilte spillet, de andre gangene var jeg litt mer forberedt.

 

Første gangen for meg var jeg helt ræv. Jeg tok advanced sphere-grid + jeg brukte bare Tidus, Auron & Wakka når det kom til battles. Alle de andre karakterene var helt ræva så når jeg begynte andre gangen var jeg også mer forberedt på hva som skulle skje og hva jeg måtte gjøre.

Tror han ene av dem heter Biran elns. "Biran break Kimahri's horn", kan jeg huske han si.

Lenke til kommentar

Biran og Yenke scaler med Kimahri om jeg husker rett. Så jo bedre han er, jo bedre er Biron og Yenke. Men selv om de scaler, så er de lettere om man har en relativt brukbar Kimahri enn om man ikke har trent han.

 

Det er sant til en viss grad,

Biran & Yenkes strength makser ut på 27 og 13,

mens HPen dems er basert på Kimahris strenght og magic,

så den kan bli rimelig heftig viss du har powerlevla. :p

 

Skal dog sies at de ikke er immune mot Doom. :ph34r:

 

"Kimahri so small can't see Yenke and Biran's faces."

 

Edit: Strengthen dems er 2/3 av Kimahri sin frem til 27 og 13 for de som lurer.

(Dvs. at ved 41 eller mer i strength begynner du å få en ekstra fordel.)

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Det er en lekse alle som spiller FF vil lære etterhvert,

ikke la vær å levle noen som helst,

da kan du få svi for det senere. :p

Ja og det gjelder ikke bare FF-serien, men også andre RPG-spill. Jeg har vært borti andre spill der du plutselig må spille som en ubrukelig karakter fordi du ikke har viet den nok oppmerksomhet. Jeg tror forresten FFX var det andre spillet i serien jeg spilte.

Lenke til kommentar

Ja og det gjelder ikke bare FF-serien, men også andre RPG-spill. Jeg har vært borti andre spill der du plutselig må spille som en ubrukelig karakter fordi du ikke har viet den nok oppmerksomhet. Jeg tror forresten FFX var det andre spillet i serien jeg spilte.

Hva trur du du Solid snake fansen følte rett etter et awsome båt mission så blir du en blond plagsom idiot som du har ingen interesse i . og han er med resten av spillet.

 

Nå var dette et stunt for og gjøre Snake mere kul... se han i kulissene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...