Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Er det noen som har NOE informasjon om et remastered FF X? Er det sant? Når er det ryktet at det skal komme?

 

 

Spillet er bekreftet men lanseringsdato er fortsatt ukjent.

 

 

Er det noen som har NOE informasjon om et remastered FF X? Er det sant? Når er det ryktet at det skal komme?

 

http://www.youtube.com/watch?v=sou0NMuK3cM&feature=player_embedded

 

Glad for at det er en remaster og ikke en remake. Synes spillet er fantastisk som det er og har ikke behov for en "MAKEOVER". Men de har snakket om å putte inn noen nye elementer og litt slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Mange som kjører det litt "remaster" aktig på pcen gjennom PCSX2 emulatoren så ser ikke helt vitsen men så har vi jo dem som ikke har så sterke pcer som også får en sjangs til å prøve det i HD. Jeg har god pc men får ikke helt "remasteren" til selv så jeg ser virkelig frem til å få tak i det.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Okay. Det var betryggende. Jeg har ikke PS2, så jeg var i utgangspunktet bare nysgjerrig på en enkel og grei løsning til PS3. Kommer muligens til å kjøpe remaken i så fall (antar at det er til PS3), fordi jeg har lyst til å spille gjennom det på nytt, og har ganske ræv PC. 399 spenn synes jeg de timene det tar å kose seg gjennom spillet er verdt, ettersom jeg (faktisk) aldri har spilt det fra start til slutt i eget tempo. Hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg tipper rundt 299-399 kr jeg også, ikke 599. Spillet er trossalt bare en remaster og ikke en remake.

Hvis du vil ha spillet billig anbefaler jeg Amazon.co.uk. ;) Hos dem pleier man å spare 2-3 hundre kroner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, HD-ports koster vanligvis ikke så mye. Det er jo lite arbeid som behøves å putte inn i de. Som regel er det snakk om kun høyere oppløsning (lett å programmere inn, minimalt med "manuelt" arbeid), og nye 2D-assets slik som brukergrensesnitt, oversiktskart, skrifttyper etc. Det hender så og si aldri at de faktisk legger inn høyere oppløslige teksturer og modeller med flere polygoner enn originalen. Samtidig er også dette noen av de mest tidskrevende tingene å lage for spill.

 

Jeg kjøpte vel MGS HD samligen som inneholder 3 spill til bare 300 kr rett etter lansering.

 

Har lyst til å spille FF10 igjen, men jeg holder meg til HD-versjonen kommer. Tror likevel ikke at den er på toppen av prioriteringslista mi, for der ligger nemlig Zone of the Enders HD :p.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Tror dere det fortsatt er plass til PS3'en til den tid og ikke har sluppet ut erstatteren PS4?

Uansett så har de bekreften den til PS3 og PS Vita, håper den kommer ut i løpet av neste år.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jammen er det ikke Tidus! Etter å ha gjort litt research ser jeg også at fyren gjorde statiststemmer i FFXIII.

 

Jeg hadde i grunn ingen problemer med hans tolkning av Tidus og synes han for det meste gjorde en god jobb. Jeg tror grunnen til at mange ikke likte ham rett og slett var at de ikke likte karakteren Tidus, men det må man nesten legge på forfatternes skuldre. Den infamøse lattersekvensen er også ufortjent latterliggjort fordi nissene av noen gamere ikke er oppvakte nok til å forstå scenen; latteren skal høres falsk ut fordi hele poenget med scenen er at man skal tvinge seg selv til å holde humøret oppe selv når er alt ser mørkt ut. Når man vet hvordan Yunas pilgrimsferd er å ment å ende så passer det perfekt med konteksten og blir en sterk scene, spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Mange mente at Tidus burde få seg en dypere stemme men jeg synes den var helt perfekt.

Den passer han bare og kunne ikke forestillt meg en annen stemme, da ville det blitt for jævlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...