Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er ikke styggere, men mye penere. Alt av 3D-modeller er finpusset, og optimalisert for ny hardware og for nye oppløsninger. Det ser virkelig bra ut. Musikken kan skiftes ut med FLAC. DRM ungås ved å bruke en piratkopi.

 

Veldig rart det med alltid-online DRMen. Skjønner ikke helt vitsen.

Ok, det er bra det med grafikken, då. Likevel synest eg det verkar som om SE har gjort ein svært slett jobb her. Kvifor i alle dagar er ikkje dei betre musikkfilene inkludert som standard? Musikken er ein veldig viktig del av Final Fantasy-serien.

 

Og når ein må finne tak i ein piratversjon for å få spelt spelet ein har kjøpt normalt, er der nokon som har tenkt feil.

 

Kay

Lenke til kommentar

Straffe dei som kjøper lovleg, og legitimisere produksjon av piratversjonar. :( Heldigvis finst der nokre få unntak (CD Projekt, t.d.), men det meste av spelindustrien har no blitt so kundefiendleg at innhaldet i spela ofte kjem i skuggen av tiltaka som blir gjort for å hindre folk i å spele dei.

 

Kay

Lenke til kommentar

Er ca 25 timer inn i spillet nå. Alle bugs som kunne ødelegge for spillet er fikset, mens estetiske bugs fortsatt er der. F.eks. så får du fortsatt bare et par knøttsmå tomme rammer når du vinner et par av kampene i Fort Condor serien :)

 

Gleder meg veldig til cd3 for å finne ut om du fortsatt kan få et kjapt glimt av en viss pike i en viss kirke ;)

Lenke til kommentar

Noen som har problemer mod chocobo raceing?

 

Første gang man besøker Golden Saucer må man gjennom ett obligatorisk race, dette var ikke noe problem. Tok manuell kontroll, og vant suverent.

 

Men nå er jeg tilbake for å breede gold chocobo. Det er nå umulig å bruke manuel styring. Fuglen gjør ikke det jeg ber den om. Jeg har ikke skiftet noe på kontrollene siden jeg var der første gangen.

 

Det er rett og slett umulig, da automatic control alltid havner på sisteplass.

Lenke til kommentar

Fun fact: Final Fantasy XII ser helt utrolig bra ut når det kjøres på PC. Sjekk her: FFXII via emulator

 

Har testa det sjøl og forskjellen fra å spille det på PS2en og flatskjermen i stua (bruker komponent, men forskjellen fra kompositt var ikke mye å skryte av, kanskje jeg gjør noe feil?) og å spille det på PCen under PCSX2-emulatoren er bare helt enorm.

 

Hva tenkte Square Enix egentlig på da de lagde et spill med så bra grafikk til ei spillmaskin som ikke kunne vise den i all sin herlighet? Kanskje var det ment å komme til PS3?

 

PS. Er klar over at emulering er gråsone og kontroversielt, men dette spillet må faktisk spilles under emulering for å komme til sin fulle rett. Eier du en PS2 og FFXII unner du deg sjøl å prøve dette.

 

PS2. Krever sikkert at du har en ganske grei PC...

Lenke til kommentar

Syns emulator funker helt fint til Ps1/ps2-spill. Jeg har ingen PS3 til å spille disse på. Kobler en X360-gamepad til PC USB, setter på litt scanlines på flatskjermen så blir det ypperlig bilde. Skal ikke være HELT sylskarpt, da får man ikke den rette CRT-TV effekten. Men jeg unngår sånne stygge grafikkfiltre som Super SAIx2 osv som pesten. Ødelegger jo hele grafikken med antialiasing.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...