Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Vel...er det akkurat samme FF7 lo-fi grafikken som i 2000 PC-releasen (som så MYYYYYYYYE værre ut på en monitor enn en CRT-TV), bare med noen få achievements og en online-saving funksjon klatta på? Pluss "If you're stuck, you can max out all your stats with the click of a button"-cheating? Høres ikke så impressive ut..husker cutscenes var smekkfulle av pixels på størrelsen av en knyttneve pga en eller anna bug med ingame video-spilleren, de så bra ut hvis jeg spilte dem med en ekstern mediaplayer utenfor spillet.

 

Dette er vel ikke en overhaul eller "remake", bare et 12 år gammelt PC-spill som er kodet om til å virke på moderne PC'r, slik som good old games gjør...

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også en "always online" policy nå som de har "cloud saving" implementert. Ala Diablo 3. "Connection error" hvis du ikke er på nett når du starter spillet. Laaaaaame.

AKA glem å spille det på laptop på en kjedelig fly/buss/togtur.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei ikke meg heller, jeg er alltid online. Men jeg liker ikke sånne DRM's. Venter på reviews for å se om grafikken i kamp er like blocky som i 2000-versjonen hvertfall..måtte jo legge inn ørten mods for å få det til å se bra ut.

Og alle gfx-moddene gjorde spillet ENDA mere ustabilt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Åja, da blir det kanskje et kjøp likevel :) Det jeg var mest skeptisk til, bakgrunnene så helt fryktelige ut i kamp i 2000-versjonen. På CRT-skjerm på PS1 så det bra ut pga blurre-effekten i skjermen. Men på PC var det bare blocky og stygt og det kom masse mods som folk lagde for å gjøre grafikken finere. Også de rendera bakgrunnene ellers i spillet var fryktelig blurry.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hadde nok blitt et kjøp hvis de hadde frisket opp bakgrunnene litt, men det jeg har sett ser ikke imponerende ut. Kunne nok også ha støttet spillet, hvis S-E hadde gått foran som et godt eksempel blant de store utgiverne, og gjort spillet DRM fritt ala gog.com.

 

Jeg leste likevel at en ikke trenger å være online for å spille, bare for å ha achivments og cloud saving, men dette kom bare fra en vanlig bruker på ign så jeg aner ikke om det er sant. Fint om noen som eier spillet kunne konstatere hva som er realiteten?

 

Angående cheats, så ser jeg ikke helt problemet, som Bytex skriver, det er helt valgfritt. Og selv om alle nok kan være enige i at FF7 er relativt lett, er det ikke såååå lett første gangen, og FF8-10 er da minst like enkle. Tror vel uansett cheats vil bli mest brukt av veteraner som vil ha det gøy, og de som uansett aldri hadde orket å komme seg igjennom uten cheats. Bedre at sistnevnte får oppleve spillet, enn at de gir opp før de er ute av midgard.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg tror mange lett kan falle for fristelsen til å bruke cheats hvis de står litt fast i stedet for å ta seg en tenkepause og planlegge hvordan man skal komme seg videre. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste og fratar seg selv den mestringsfølelsen ved å løse et problem som er hele poenget med spill i utgangspunktet spør du meg. Gudene vet at hvis det fantes en slik mulighet i f.eks. Dark Souls så ville jeg falt for den ved et par anledninger...og angret bittert på at jeg ødela spillet for meg selv. Nei, spill skal ha et element av tvang og ubehag; det er bare sunt.

Lenke til kommentar

Svært få av valgene og uttalelsene til Square-Enix har gitt mening de senere årene. Det pleide å være mitt favorittselskap men i det siste har de prioritert lettvinte nyutgivelser, spinoff-produkter og et av tidenes dårligste MMOer fremfor å gjøre noe av det fansen ønsker seg, som et nytt FF eller en remake av VII. Det er lenge siden Square var et drømmemaskineri som spydde ut en udødelig rollespillklassiker annethvert år, om ikke oftere.

Lenke til kommentar

Jeg tror mange lett kan falle for fristelsen til å bruke cheats hvis de står litt fast i stedet for å ta seg en tenkepause og planlegge hvordan man skal komme seg videre. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste og fratar seg selv den mestringsfølelsen ved å løse et problem som er hele poenget med spill i utgangspunktet spør du meg. Gudene vet at hvis det fantes en slik mulighet i f.eks. Dark Souls så ville jeg falt for den ved et par anledninger...og angret bittert på at jeg ødela spillet for meg selv. Nei, spill skal ha et element av tvang og ubehag; det er bare sunt.

 

Måten man jukser på er at man går inn på nettsiden til spillet, og trykker på en knapp. Alle karakterene i den saven du valgte får maks HP og MP. Gil blir satt til 49,999,999. Det går ikke ann å reversere. Så dette er ikke noe man bare spontant bruker for å hoppe over en vaskelig boss.

Lenke til kommentar

http://www.vortez.ne...lly_buy_it.html

 

So, om eg har forstått det rett, er dette ein litt styggare versjon, med dårlegare musikk, og kundefiendtleg DRM (som dei ikkje gidd å opplyse om). Eg trur eg står over. Respekta mi for Square Enix er sterkt minkande.

 

Kay

 

Den er ikke styggere, men mye penere. Alt av 3D-modeller er finpusset, og optimalisert for ny hardware og for nye oppløsninger. Det ser virkelig bra ut. Musikken kan skiftes ut med FLAC. DRM ungås ved å bruke en piratkopi.

 

Veldig rart det med alltid-online DRMen. Skjønner ikke helt vitsen.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...