Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å spiller 7 - 9 for nte gang nå,

pluss et annet genialt Square spill: Xenogears.

 

Xenogears må være på topp 3 lista over spill Square har lagd imho,

episk historie med mange kule plottwists ;)

 

Det kan skaffes på US PSN,

veldig enkelt å skaffe seg en US konto,

når de spør deg om zipcode,

bruk 90210 :p

 

Når det gjelder betaling må man kjøpe et amerikansk PSN kort via en nettside,

finnes flere som selger disse,

de jeg kjøpte av ringte meg opp etter ca. 15 min og spurte om jeg hadde kjøpt kortet,

og etter bekreftelse fikk jeg tilgang til koden i form av en bildefil sendt på e-post. (Som i mitt tilfelle var $10)

Lenke til kommentar

Xenogears er en episk reise, uten tvil. Rent story-messig er det lite som kan måle seg med det, men samtidig må man innrømme at produksjonen var en halvveis katastrofe. Er det et spill som trenger en remake er det Xenogears og ikke FF7.

 

Det er forøvrig ikke kjempevanskelig å få tak i en brukt kopi av det, men da må ha en amerikansk PS1/2 såklart. Jeg kjøpte det på Spaceworld for en ti års tid siden.

 

Chrono Cross? Gjesp. :p

Lenke til kommentar

Chrono Cross? Gjesp. :p

 

Hehe..har ikke spilt det selv, men Trigger er et av favoritt rollespillene mine, så har lyst til å prøve det.

Pluss det er mange delte meninger om det, og det har en av de beste overworld theme i Dream of the shore near another world. Har lyst til å gi det en sjanse ;)

Lenke til kommentar

Chrono Cross minner ikke om Trigger på noen som helst måte. Den eneste likheten er at tidsreiser er tema.

 

Mange elsker CC så jeg ville nok prøvd det (det gjorde jeg jo), men selv synes jeg spillet ble altfor rotete mens historie og karakterer ikke fenget, så jeg tar heller en runde til med Trigger enn å spille videre.

Lenke til kommentar

Hadde tenkt til å spille FFX på nytt i ferien, så fant fram PS2en med kontroller og alt. Setter opp alt for en god spillesesjon, skrur på spillet -> "no memory card". Tar ut memory card og finner ut at det er et PS1-memory card, mens PS2-minnet er borte.

 

FUFUFUFFUFUFU

Lenke til kommentar

Takker..Den siden jeg har sett på også, men greit å få en bekreftelse på at den er sikker å bruke :)

 

Bare pass på å oppgi et fungerende telefonnummer når du registrerer deg,

viss de ikke får tak i deg blir ordren kansellert,

var ihvertfall sånn da jeg kjøpte det for ca. 1 år siden.

 

Tror det bare gjelder første gangen du kjøper PSN-kort for å passe på at ingen misbruker bank/kredittkortet ditt. ^^

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Noen andre som har spilt/rundet Final Fantasy 2?

 

Jeg nærmer meg slutten og jeg må si at det er vært mer hardt arbeid enn moro. Spillet har knapt nok noen historie, uendelig med repetive kamper, seriens minst intuitive levelling-system og noen random encounters som er så vanskelige at jeg ikke forstår hvordan man kan vinne dem uten å utnytte smutthullene i levelling-systemet.

 

Det er f.eks. en fiende, en slags vampyrdame, som slår 1000-2000 i skade, samtidig som hun har en spell som kan kaste confuse på hele laget (slik at du også slår deg selv). Fordi jeg har utnyttet levellingsystemet så har jeg 4000-5000 i HP og har ikke så mye å frykte, men har man den HPen som du "normalt" ville hatt på det tidspunktet ville dette vært one hit kills. Når jeg møter 3-4 av henne på en gang så sliter selv jeg, og det blir det rene lykkespill om man kommer seg gjennom en dungeon uten å dø; noen fiender er så svake at de knapt gjør 100 HP i skade og dør på ett treff. Er man så uheldig å dø må man ta hele dungeonen på nytt, for det er sjelden/aldri noen savepoints underveis, og så er det bare å be for at man ikke støter på de verste fiendesammensetningene. Hva slags balansering er dette?

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Alle de gamle FF-spillene er sånn. Dette var lenge før noen tenkte på å skalere enemies etter level og slikt. Og grinding er 95% av gameplayet for å enten få høy nok level eller nok cash til å kjøpe alt som finnes i siste by.

De første Dragon Quest spillene er akkurat samme greia.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, det er ikke første gang jeg gyver løs på de gamle, men denne gangen har jeg bitt tenna sammen og bestemt meg for å fullføre dem, bare for å ha rundet hele serien. Når jeg er ferdig med 2 så mangler jeg 1 og 3, som i det minste har et mye mer interessant levelling-system (spesielt 3).

 

For min del blir FF først en fantastisk serie fra og med FF4.

 

Jeg er heller ingen fan av Dragon Grind som jeg kaller serien. Jeg kan holde ut med repetive kamper men da må jeg ha en sterk historie som driver meg og det hadde ikke DQ før åtteren, og i stedet for å lage noe lignende så satset de på DS.

Lenke til kommentar

Alle de gamle FF-spillene er sånn. Dette var lenge før noen tenkte på å skalere enemies etter level og slikt. Og grinding er 95% av gameplayet for å enten få høy nok level eller nok cash til å kjøpe alt som finnes i siste by.

De første Dragon Quest spillene er akkurat samme greia.

 

Det er vel kun ett Final Fantasy som skalerer fiender etter level, og de fortsatte ikke med den ordninga heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forøvrig rundet Final Fantasy 2 nå - endelig. Det spillet er brutalt vanskelig mot slutten; selv om man har utnyttet levellingsystemet til fulle så kan man fortsatt bli eid hardt hvis man er uheldig og møter en stor gruppe vanskelige fiender samtidig som man får "ambush". Pga. dette synes jeg random encounters i de to siste dungeons omtrent var som å rulle terning; er man uheldig flere ganger på så går det ikke, uansett. Må si jeg er mektig imponert over de som kan runde dette uten å bruke exploits i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...