Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

En stund siden denne tråden ble brukt, men jeg spør nå uansett. Har dere spilt FF9? Begynte på det på PS1-emulator for et par timer siden, det virker jo helt rått. Har vært skuespiller i et shakespear-ish show, swordfightet etter prompts (gjorde det om igjen ørten ganger til jeg fikk en perfekt run), sprunget rundt som liten guløyd fyr med alt for stor hatt, spilt Steiner captain of the guards, og nå jager jeg en prinsesse gjennom bygatene som Zidane. Cutscenene er også konge.

Har også 8 og 10, lurer på hvilke som er best å slenge ned masse timer i først? Starta bare FF9 siden jeg akkurat hadde spilt gjennom noen låter i Theatrythm final fantasy på 3DS, og likte stilen.

7 har jeg spilt frem til overworld tre-fire ganger på PC allerede, så det gidder jeg ikke begynne på nå. Disse andre har jeg aldri prøvd før.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

En stund siden denne tråden ble brukt, men jeg spør nå uansett. Har dere spilt FF9? Begynte på det på PS1-emulator for et par timer siden, det virker jo helt rått. Har vært skuespiller i et shakespear-ish show, swordfightet etter prompts (gjorde det om igjen ørten ganger til jeg fikk en perfekt run), sprunget rundt som liten guløyd fyr med alt for stor hatt, spilt Steiner captain of the guards, og nå jager jeg en prinsesse gjennom bygatene som Zidane. Cutscenene er også konge.

You've seen nothing yet... "Ooh, soft".

Har også 8 og 10, lurer på hvilke som er best å slenge ned masse timer i først? Starta bare FF9 siden jeg akkurat hadde spilt gjennom noen låter i Theatrythm final fantasy på 3DS, og likte stilen.

7 har jeg spilt frem til overworld tre-fire ganger på PC allerede, så det gidder jeg ikke begynne på nå. Disse andre har jeg aldri prøvd før.

Det spørs litt på din smak i spill. Hvis du likte 9 vil du antagelig like 10 bedre enn 8.

Lenke til kommentar

Litt av en tilfeldighet bytex, fyrte opp IX på emulatoren i dag, like herlig som alltid.

Spiller vel gjennom det ihvertfall en gang i året, en av de få spillene jeg aldri blir lei av.

Jeg derimot, likte VIII bedre enn X, smag og behag i guess.

IX vil alltid være favoritten tho. Herlig storyline, fantastiske karakterer og soundtracken er bare helt magisk.

Lenke til kommentar

Litt irriterende at det tar så lang tid fra "screen swirl" til man er inne i combat, med tanke på hvor utrolig ofte random fights popper opp. Hadde 3 random kamper på den korte strekninga fra crash site til cage-bossen. Satt og masha X hele tiden mens jeg venta på at ATB'n skulle lade opp..utålmodig allerede :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Min teori er at dette er fordi FF9 er litt mer teknisk utfordrende enn PS1en er komfortabel med. Litt for mange teksturer å laste, litt for fancy effekter, etc. Dessverre går mange av disse ekstra detaljene tapt på grunn av den lave oppløsningen, og gjør grafikken litt grøtete. Etter min mening så traff FF8 den gyldne middelvei mellom grafisk kvalitet i forhold til hva PS1-maskinvaren er god for. FF8 har generelt sett renere grafikk og mye kortere lastetider.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, tenker å prøve et par filtre i emulatoren for å glatte ut litt grøtete textures..men ikke for mye så det bare blir en smørje. Må jo fortsatt se autentisk ut. Kjører i 800x600 på 40" hdtv, ser mye bedre ut enn samme bildet på monitoren.

Craaaaaap savestate-greiene fjerna visst savegamene mine..trykka Load istedet for Save. Nå må jeg starte på begynnelsen igjen. Snerr..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...