Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg er enig, det er ikke uten grunn at jeg har platinum på XIII. Men jeg mener gridingen bør komme på ett senere tidspunkt i spillet, og ikke de første timene. Du vet sikkert hvor jeg sikter til, når man er 'ferdig' med 005 AF.

 

Deilig å slippe Hope og Vanille, selvom de ikke var så sutreunger på slutten av XIII.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt et par timer nå. Men jeg skjønte ikke stort av Crystarium upgrade opplegget i dette spillet. I det forrige fikk jeg jo styre mot skillene jeg vil ha, og pekern stoppet hvis jeg ikke hadde nok CP til en skill.

Men her kan jeg bare velge skills og trykke A så hopper den dit. Men jeg får jo ikke se hva de nye skillene er til før jeg allerede har kjøpt dem. Litt forvirret :p

Er det Sentinel som gir meg heals?

Satt til slutt bare og hamret på A og hoppet mellom paradigms egentlig til points var brukt opp.

 

Har ikke kommet lengre enn til punktet der man jager etter Mog'en for å finne artefacten til startområdet.

 

Nå skal det nevnes at jeg spilte FF13 for et par år siden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du kan forøvrig se hvilke skills du lærer deg neste gang på listen helt til høyre. Eg konsentrerer meg bare om COM på Noel og RAV på Serah.

 

Sentinel er forsvar forøvrig.

 

The role's main function is to shield allies from enemy attacks with enhanced defense. The role is symbolized with the initials SEN and the color Yellow. Merely being in the role boosts the character's defense against both physical and magical attacks and the bonus is distributed to the other party members as well in lesser degree. The bonus depends on the role level. This bonus applies even if the attack ignores physical/magical Defense. If the Paradigm has more than one Sentinel the bonus is the sum of all applicable Sentinel bonuses.
Lenke til kommentar

Det er bare en vei. Men som du ser er det store og små 'kuler', hvor de store gir mer attributes og bonus poeng i de forskjellige klassene. Så i mitt tilfelle, hvor Noel er fokus på COM, passer jeg på å alltid bruke CP på COM der det er store kuler. I endgame er det nok ett fett uansett, men det har nok litt å si nå.

Lenke til kommentar

Nordic edition er den jeg kjøpte på PK. Den inneholder bare noen flyere med kode du redeemer på xbox live for ekstra kostymer til Serah og Noel, og en kode for et ekstra monster du kan få senere i spillet.

 

Ikke noe spesiellt ellers, står Nordic Edition på coveret.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Åja sant, det var et våpen ikke et monster. Sto noe om Chocolina og coliseum når jeg unlocka den igår.

 

Serah sitt alt-costume var alt for rosa for min del. Leon sitt var kult, da, type rød og svart leather armor. Er det noen regel for hvor "mye" man bør grinde i hvert område? Trenger man å grinde CP i det hele tatt?

I FF1 var det greit, der grinda man bare til man hadde nok penger til alle nye våpen, armor og spells i hver ny by :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...