Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Er du virkelig skuffa over at Lance Bass ikke lenger er stemmen til Sephirot?

5862137[/snapback]

 

Jepp! :p

 

 

mushi Postet 03/04-2006 : 22:24

  Bryr meg lite om stemmene, skal ses med orginal stemmene på japansk. Blir som å se på anime på amerikansk *grøss*

Du har noe å se frem til; Jeg likte den godt, selv om jeg ikke kan et ord japansk.. :blush: Måtte nøye meg med engelsk tekst..

Sett den 4 ganger nå; Den blir feetere hver gang! :w00t:

Lenke til kommentar

Har et FF spm og tenkte jeg like gjerne kunne poste her :

 

Jeg spilte FFVII flere ganger på på 90 tallet og var helt betatt. Jeg gleda meg voldsomt når jeg fikk tak i FFVIII men ble fryktelig skuffet. Spillet levde på ingen måte opp til forgjengeren.

 

Etter det har jeg ikke prøvd andre FF spill, og spm er da som følger : Finnes det andre spill i FF serien som ligner FF7?

Endret av TAAB
Lenke til kommentar

Jeg ble også fryktelig skuffet over FFVIII. Da FFIX kom ut, ble jeg positivt overrasket igjen. Det er ikke så veldig likt FFVII, men det er fremdeles bra. Verdenen er mer middelalderaktig enn FFVIIs og det er annerledes magisystem etc. Uansett var den en koselig og positiv opplevelse. Så kom FFX og skuffa meg igjen. Siden har jeg ikke spilt mer FF-spill, ettersom de kom med FFX-2 og online-spill.

 

FFVII, ingen over, ingen ved siden <3

Lenke til kommentar

FFVII er helt klart best ja men syns faktisk FFVIII var bra også. Squall og Rinoa var dritfete karakterer syns jeg. FFIX ble for sært for min del. Figurer som lignet på grønnsaker og en absurd planteverden omtrent. Har FFX og FFX-2 også men kun spilt noen timer med de, fenget meg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Så kom FFX og skuffa meg igjen. Siden har jeg ikke spilt mer FF-spill, ettersom de kom med FFX-2 og online-spill.

 

FFVII, ingen over, ingen ved siden <3

5928666[/snapback]

 

Personlig syns jeg X veldig bra, kun overgått av FF-VII selvsagt :love:

Likte ikke IX noe særlig..

VIII syns jeg blir omtalt for negativt; det var ikke dårlig...

 

 

Men enig;

FF-VII; Ingen over, ingen ved siden :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har et FF spm og tenkte jeg like gjerne kunne poste her :

 

Jeg spilte FFVII flere ganger på på 90 tallet og var helt betatt. Jeg gleda meg voldsomt når jeg fikk tak i FFVIII men ble fryktelig skuffet. Spillet levde på ingen måte opp til forgjengeren.

 

Etter det har jeg ikke prøvd andre FF spill, og spm er da som følger : Finnes det andre spill i FF serien som ligner FF7?

5928532[/snapback]

 

Hvis ikke du har prøvd andre spill etter VIII, så syns jeg du bør ta en kikk på X. Et utrolig bra spill :love:

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg X veldig bra, kun overgått av FF-VII selvsagt :love:

Likte ikke IX noe særlig..

VIII syns jeg blir omtalt for negativt; det var ikke dårlig...

5931488[/snapback]

Forstår verkeleg ikkje kva folk har imot FF8, det er jo det beste spelet i serien! Historia var betre enn både 7, 9 og 10, og den realistiske grafikkstilen passa i alle fall meg mykje betre. FF7 kjem på andreplass. God historie der òg, i tillegg til at eg identifiserte meg meir med Cloud enn med nokon av dei andre hovudpersonane. Men totalt sett likte eg 8 litt betre. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg X veldig bra, kun overgått av FF-VII selvsagt :love:

Likte ikke IX noe særlig..

VIII syns jeg blir omtalt for negativt; det var ikke dårlig...

5931488[/snapback]

Forstår verkeleg ikkje kva folk har imot FF8, det er jo det beste spelet i serien! Historia var betre enn både 7, 9 og 10, og den realistiske grafikkstilen passa i alle fall meg mykje betre. FF7 kjem på andreplass. God historie der òg, i tillegg til at eg identifiserte meg meir med Cloud enn med nokon av dei andre hovudpersonane. Men totalt sett likte eg 8 litt betre. :)

 

Kay

6029500[/snapback]

 

Det er det jeg sier; Jeg syns VIII blir omtalt for negativt.

Lenke til kommentar
Det er det jeg sier; Jeg syns VIII blir omtalt for negativt.

6030298[/snapback]

Jaudå, fekk med meg det, sikta ikkje til deg. :)

 

Det er rart akkurat med FF8, eg trur det er det FF-spelet folk er aller ueinige om. SJølv synest eg som sagt det er det beste, mykje takka vere historia og måten ho vart fortalt på. Det har jo ein heilt spesiell forteljeteknikk, med parallelle historier i fortida og notida, som har ein fantastisk effekt når trådane vert samla mot slutten. Men eg ser at andre faktisk gått so langt som til å kalle det ei dritspel...:no:

 

Kay

Lenke til kommentar
Det er rart akkurat med FF8, eg trur det er det FF-spelet folk er aller ueinige om. SJølv synest eg som sagt det er det beste, mykje takka vere historia og måten ho vart fortalt på. Det har jo ein heilt spesiell forteljeteknikk, med parallelle historier i fortida og notida, som har ein fantastisk effekt når trådane vert samla mot slutten. Men eg ser at andre faktisk gått so langt som til å kalle det ei dritspel...:no:

 

Kay

6030865[/snapback]

å si at et FF spill er dårlig er som å si at sjokolade gjør deg udødelig. bare tull :hrm:

 

rent personlig mener jeg at 8 ikke kan måle seg mot 7, basert rent på historien og personene i spillet. men at 8 har bedre grafikk og stil er ingen tvil om. så når folk sammenligner de to, sier jeg som oftest at 7 har en god ledelse i dybde, mens 8 er bedre mtp hvordan det ser ut på overflaten. og siden den forskjellen lager mye bråk uansett hvor den kommer, så er det vel ikke så rart at det blir rabalder med FF serien ;)

 

nå er vel jeg en hardbarka FF7 fan, så alt jeg sier blir vel til dens fordel, da. men kan man egentlig klandre noen for det, når FF7 har selveste Aeris? tror faktisk ikke det finnes en eneste figur som kan måle seg der, verken nå eller i framtiden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Final Fantasy XIII og Final Fantasy Versus XIII - kan livet bli bedre?

 

Da PlayStation 3 kom og prisen ble satt til 6000,- , ble jeg litt skuffet. Hadde ikke trodd at prisen skulle bli så høy. Joda, du får mye for pengene og det er verd det. Men noe manglet.

 

Men da Squere-Enix kom på banen med TO(!) nye FF spill, ble dagen reddet. Så det blir nok PS3 på meg også!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri likt at FF spillene skal være futuristisk. Derfor liker jeg ikke FF8 og 10 noe særlig. FF7 og 9 er de desidert beste spillene for PS1. Men igjen så er også alle spillene før FF7 også vanvittig bra. Vel, FF1 er kanskje ikke så bra som FF3 og 6, men uansett meget bra. FF8 blir for mye kjærlighet og sånt selv om storyen er nogså bra i seg selv. FF7 har den ultimate storien som jeg fortsatt har problemer med å forstå! Sephiroth er så mystisk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...