Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Lurer på hva som ansees som "ekte" fans? De som dilter etter som sauer uansett hva slags pill som hadde kommet ut eller de som faktisk fortsatt liker de gamle mesterverkene og som liker de nyeste spillene?

 

Hva folk liker å spille, og hva de mener har skjedd med FF og hvorfor eller hvorfor ikke de liker de bryr meg igrunn veldig lite, eg spiller det eg vil.

 

 

Og om noen vil kalle meg en "uekte" fan er det er igrunn veldig lite intr i mine øyne, eg har spilt FF siden de første spilla tikka ut, og når eg fortsatt finner meg selv i å laste ned FF7, 8, 9 osv på PS Store, SELVOM eg har spilla på original disk til tidligere utgaver av Playstation så om noen vil kalle meg ekte fan eller ikke er for meg bankende ligegyldig.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10 januar på xbox og dagen etterpå PS3.

 

Forøvrig synes jeg det er passe latterlig at vi som fortsatt finner glede og underholdning i spillene fra Final Fantasy, ikke blir sett på som ekte fans. De som har forlatt serien står fritt til å gjøre det selvfølgelig, men å kalle oss som liker de nye spillene som blir gitt ut er ikke uekte fans.:roll:

Såklart, har spillt alle FF fra 7 og oppover og de gammle ER faktisk mye bedre enn for eks. FF13. men det er fortsatt morro!

Lenke til kommentar

Forøvrig synes jeg det er passe latterlig at vi som fortsatt finner glede og underholdning i spillene fra Final Fantasy, ikke blir sett på som ekte fans. De som har forlatt serien står fritt til å gjøre det selvfølgelig, men å kalle oss som liker de nye spillene som blir gitt ut er ikke uekte fans.:roll:

 

Jeg tror ikke du skal ta den kommentaren min så seriøst, det var mest ment som spøk. Uansett hvilke spill i serien man liker, så er man akkurat like mye "ekte", det er ikke mulig å lage noen rangering på det.

 

Men jeg synes dog at alle som er fans av Final Fantasy skulle ta å sjekke ut spill laget av tidligere Final Fantasy-maestro Hirenobu Sakagauchi. Det gjelder både Blue Dragon, Lost Odyssey og The Last Story. Skulle tro at man ville kunne finne glede i disse om man var fan av Final Fantasy hva?

 

Lurer på hva som ansees som "ekte" fans? De som dilter etter som sauer uansett hva slags pill som hadde kommet ut eller de som faktisk fortsatt liker de gamle mesterverkene og som liker de nyeste spillene?

 

Hva folk liker å spille, og hva de mener har skjedd med FF og hvorfor eller hvorfor ikke de liker de bryr meg igrunn veldig lite, eg spiller det eg vil.

 

 

Og om noen vil kalle meg en "uekte" fan er det er igrunn veldig lite intr i mine øyne, eg har spilt FF siden de første spilla tikka ut, og når eg fortsatt finner meg selv i å laste ned FF7, 8, 9 osv på PS Store, SELVOM eg har spilla på original disk til tidligere utgaver av Playstation så om noen vil kalle meg ekte fan eller ikke er for meg bankende ligegyldig.

 

Mitt svar til Clodemyx gjelder vel her også.

Lenke til kommentar

@LunaticFanatic: Akkurat mine tanker. Jeg bestilte Final Fantasy 13-2 Crystal Edition fra Gamezone her om dagen. Ventet i det som virker til å være en evighet på Versus... *sukk*

 

Hørt at historien i Final Fantasy Type-0 til PSP er på høyde med Final Fantasy X på BAWW-skalaen.

 

@taterfyrings: Kunne ikke være sikker på om hvor seriøst det var ment, jeg er dårlig på sånt. :whistle: Samme hvilken spill-serie det er, så er påstanden om ekte/uekte fan uvesentlig. Blue Dragon og Lost Odyssey har jeg faktisk, men har ikke fått spilt siden jeg ikke har hatt en Xbox. Julenissen løste det problemet. :D

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Forstår det. Så lenge man er fan av et av spillene, så er det mer enn godt nok.

 

Selv er jeg gigantfan av Final Fantasy VI, som jeg har inntrykk av at ikke så mange her i Norge har noe forhold til, men ser ikke noe galt i det.

 

Topp tre i serien:

1. Final Fantasy VI

2. Final Fantasy IV

3. Final Fantasy V

 

Blir forresten spennende hva som skjer med Versus XIII, jeg har lenge trodd at de vil omgjøre det til Final Fantasy XV, men er jo umulig å vite.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt mange si at FFVI er deres favoritt og jeg håper jeg kan få spilt det en dag også. Nummer V og VI er de to foruten om XI jeg ikke har spilt.

 

Spartapus gjorde meg oppmerksom på at Tantalus4 skal ha ny maraton ffra den 6-13 juni tror jeg det var. Jeg har ikke Facebook så jeg følger ikke de på den siden og de har ikke oppdatert hjemmsiden deres enda, men det kommer nok. Jeg skal følge med iallefall.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

10 januar på xbox og dagen etterpå PS3.

 

Forøvrig synes jeg det er passe latterlig at vi som fortsatt finner glede og underholdning i spillene fra Final Fantasy, ikke blir sett på som ekte fans. De som har forlatt serien står fritt til å gjøre det selvfølgelig, men å kalle oss som liker de nye spillene som blir gitt ut er ikke uekte fans.:roll:

Demoen var ute den 10. på PSN også, i USA. Det er en smal sak å lage en amerikansk PSN konto, og alt du laster ned av demoer der vil fungere selv om du logger på med din europeiske konto etterpå.

 

Å basere hvem som er "ekte" fans på hvilke spill de synes er best, og hvilket årstall de spillte sitt første, blir ganske pretensiøst, mener nå jeg. Det jeg derimot mener en person som kaller seg en "ekte" fan bør ha gjort er å faktisk prøve de fleste spillene i serien, selv om de kanskje er gamle, og ha en viss kunnskap om seriens historie.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

V har ikke like engasjerende plot som feks VI, men har etter min mening det beste gameplayet i hele serien. VI derimot har jo klart den beste historien, de beste karakterene, beste musikken, og mest sjarmerende grafikken. Fullstendig objektivt altså :love:

Jeg er enig i din 100% objektive vurdering.

V har også en munter stemning, og et likandes persongalleri. Spillet har også en verden som gir stor eventyrlyst.

 

Når det gjelder Vs 13, så er dette det spillet jeg alltid var mye mer interessert i enn 13.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Hyggelig å høre :)

 

Jeg har også lenge sett meget frem til Versus XIII, og fatter ikke hva Square Enix driver med som ikke får det ut. Siden det er Kingdom Hearts-teamet som lager spillet, så betyr den lange utviklingen også at en annen av SE store serier, Kingdom Hearts også lar vente på seg når det kommer til et nytt storspill, noe som er synd for alle fansene av den serien også.

 

Får håpe vi ser noe på E3!

Lenke til kommentar

Yeah, jeg tror Vs13 hadde en ganske god hype-topp for en stund siden, men at folk nå kanskje ikke er like interessert i spillet lengre, bortsett fra oss som er spesielt interesserte. Kanskje de skulle ha vedlikeholdt den interessen som var for spillet litt bedre. Sluppet noen bilder som the magic box kunne ha plukket opp eller noe slikt med jevne mellomrom.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Finalfantasy døde etter FFX-2, trenger ikke si mer

 

 

Okei?

 

FF-magi er Ihvertfall borte. Nå det har blitt så mainstream og lettvint, noe ala call of duty og FIFA. Istedenfor å sette seg inn og lage skikkelig spill uten at det blir så linært.

 

Lol, FF12 mainstream, lettvint og linært? FF12 er kanskje det spillet i serien som er minst lettvint, mainstream og lineært.

 

FF13 er helt klart lineært, men å sammenligne det med CoD og Fifa er ikke særlig rettferdig. Spillet hadde en lang utvikling, og benyttet seg av en helt ny spillmotor samt et nytt kampkonsept. For ikke å glemme at spillet i likhet med andre nummererte FF spill hadde en ny unik spillverden, og alt hva det innebærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...