Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Nå nærmer det seg FFXIV folkens, noen som har tenkt til å skaffe seg Collectors å starte allerede 22.September?

 

Nei, ikke pokker.

Jeg skal absolutt ikke ha FF14. Det er bare en ny versjon av FF11. Skulle jeg i det hele tatt strukket meg til å prøve det, skulle jeg hvertfall ikke falt for pengegriskheten til Square, og kjøpt samlerutgave. Dette spillet hadde jeg heller lastet ned.

 

Tro i mellomtiden ikke at samlerutgaven som kommer ut blir den første. Her vil det komme mange tilleggspakker, og samlebokser for hver eneste en av dem.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Nå nærmer det seg FFXIV folkens, noen som har tenkt til å skaffe seg Collectors å starte allerede 22.September?

 

Nei, ikke pokker.

Jeg skal absolutt ikke ha FF14. Det er bare en ny versjon av FF11. Skulle jeg i det hele tatt strukket meg til å prøve det, skulle jeg hvertfall ikke falt for pengegriskheten til Square, og kjøpt samlerutgave. Dette spillet hadde jeg heller lastet ned.

 

Tro i mellomtiden ikke at samlerutgaven som kommer ut blir den første. Her vil det komme mange tilleggspakker, og samlebokser for hver eneste en av dem.

 

At det kommer flere collectors editions tviler jeg ikke på, men jeg skal da kjøpe det for å kunne spille fra 22.September og ikke 30. som er standar game start :)

 

Bryr meg ikke om den koster litt mer, de gjør jo som regel det :) Har ikke spill FF11 heller, så kan ikke akuratt påstå at jeg tråkker i den samme salaten heller, hehe :)

 

Jeg henger ikke så godt med i FF-universet som jeg en gang gjorde, men er ikke FF14 en MMORPG?

Jo riktig.

 

Jeg anser det egentlig ikke som et ekte Final Fantasy-spill heller. De burde bytte navn på dem.

 

Hvorfor skulle det ikke være et ekte FF-spill? Kan ikke "storyen" formes over tid av spillerne selv? regner med at det er storyen du sikter til når du påstår dette?

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

*Kaster en Phoenix Down på tråden*

 

Ser tråden har "dødd" ut i takt med de crappy spilla Square-Enix har skvisa ut,

de skulle aldri ha slått seg sammen,

Squaresoft lagde bra spill før Enix blanda seg inn,

har også hørt at Enix lagde bra spill før også,

hvordan det har gått med de seriene aner jeg ikke,

nå er det opp til noen andre å gi tråden en elixir,

evt. caste en Full-Cure, Cure3, Curaga el. :tease:

 

Ps. Vi får vente å så hvordan FFXV blir,

men har mine tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter for tiden å spiller FF 13 på PS3.

Kjøpte spillet for leeeenge siden, men har ikke hatt tid til å spille før nå.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si om selve spillet. Synes egentlig det er veldig moro, grafikken, musikk og mye annet er nydelig. Samtidig så klarer jeg ikke å engasjere med 100%, slik foregående spill har klart.

I FF 8, X, X-2 satt jeg å gledet meg hele tiden, så virkelig fram til neste cutscene og "historiefortelling" osv.

 

Nå, i FF 13, kommer lange cutscenes hele tiden, og jeg klarer ikke engasjere meg i historien de forteller. Vet ikke helt hvorfor, om det er fordi jeg er blitt for gammel :p eller hva det er, men jeg tror det er fordi de rett og slett kommer for ofte.

Man spiller 10 minutt, så kommer en 2 minutter lang cutscene, så spiller man i 5 minutt, ny cutscene osv.

 

Men men, er akkurat kommet til chapter 11. Skal spille gjennom hele spillet før jeg avgir endelig dom.

Lenke til kommentar

Det er første gang jeg har hørt noen beskrive teknomusikk som "nydelig".

 

Hahaha!

Ok, la meg omformulere, musikken i cutscenes er slik FF musikken alltid har vært.

Nei det er den ikke.

Den blekner i forhold til klassisk FF-musikk, av Nobuo Uematsu. Og jeg tror de fleste som har vært fans i lang tid er enige. De vil nok bli rystet over det utsagnet ditt gitt. Fordi musikken til FF13 gjevnt over sugde, og bare beviser at nok et kvalitetsaspekt ved serien, er på vei nedover. I stor hastighet!

Lenke til kommentar

 

Nei det er den ikke.

Den blekner i forhold til klassisk FF-musikk, av Nobuo Uematsu. Og jeg tror de fleste som har vært fans i lang tid er enige. De vil nok bli rystet over det utsagnet ditt gitt. Fordi musikken til FF13 gjevnt over sugde, og bare beviser at nok et kvalitetsaspekt ved serien, er på vei nedover. I stor hastighet!

 

Helt riktig. Veldig trist at ingen av de orginale folkene bak Final Fantasy er med lengre, og at SquareEnix nå bare driver og trykker det gode navnet ned i sølen. For de som er interessert i hva folkene bak de gamle Final Fantasy-spillene driver med så anbefaler jeg å sjekke ut Lost Odyssey til 360 og The Last Story til Wii. Spesielt det sistenevnte har av Hironobu Sakagauchi (Final Fantasys far) blitt kalt for den egentlige fortsettelsen på Final Fantasy-serien.

 

*Kaster en Phoenix Down på tråden*

 

Ser tråden har "dødd" ut i takt med de crappy spilla Square-Enix har skvisa ut,

de skulle aldri ha slått seg sammen,

Squaresoft lagde bra spill før Enix blanda seg inn,

har også hørt at Enix lagde bra spill før også,

hvordan det har gått med de seriene aner jeg ikke,

nå er det opp til noen andre å gi tråden en elixir,

evt. caste en Full-Cure, Cure3, Curaga el. :tease:

 

Ps. Vi får vente å så hvordan FFXV blir,

men har mine tvil.

 

Dette er bare tull, hvis ikke Enix hadde overtatt Square så hadde selskapet vært konkurs for lenge siden. Det som gjør at selskapet er en skygge av sitt tidligere jeg er at supertalentfulle folk som Sakagauchi, Uematsu og Takahashi er presset ut, og at folk som Nomura har fått fritt spillerom til å lage alt mulig rart. Enix-siden lager fremdeles meget bra ting de, er Squaresiden selv som har kvittet seg med sine mest talentfulle folk og nå bare forsøker å lage FF7-kloner i stedet for å lage dype, meningsfulle historier og innovativt gameplay slik som vi så i FF5 og FFT.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...