Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lightning er litt emo til tider, men gjør opp for det når hun slår til Snow tre ganger på rad. Badass.

Ellers synes jeg Vanille er LITT irriterende. *squeal* CIAO *squeal* Sazh har best stemme. Gleder meg til å se hvordan Fang er, nettopp tatt den første bossen i krystallsjøen.

Lenke til kommentar

What? Snow ser jo ut som David Beckham på sitt mest jålete!

Vanille er definitivt den søteste, og hun har enormt med pågangsmot. Jeg liker Lightning, pga av hun er ekstremt badass i tillegg til å være den største drittsekken til tider. Hot. Snow er tøff, men har sine svake sider. Hope er den mest plagsomme av dem alle. Han gjør ikke annet enn å skrike og snakke om hevn.

Sazh er en altfor trivelig fyr. Og xxxx er xxxxx.

Og til posten tidligere, jeg mente selvsagt "normalt", ikke unormalt.

Endret av Creowks
Lenke til kommentar

Lightning er litt emo til tider, men gjør opp for det når hun slår til Snow tre ganger på rad. Badass.

Ellers synes jeg Vanille er LITT irriterende. *squeal* CIAO *squeal* Sazh har best stemme. Gleder meg til å se hvordan Fang er, nettopp tatt den første bossen i krystallsjøen.

Gled deg til level 5 bossen

Lenke til kommentar

Kommer med en liten spoiler her jeg. Er neppe noe superviktig, men det handler om starten på kapittel 8.

Ehh. Nautilus Park = Gold Saucer?

Det ligner veldig foreløpig, men har bare nettopp kommet dit. Skal utforske mer i løpet av helgen, men jeg må si at det første som poppet opp i hodet mitt var Gold Saucer når jeg kom der. Sinnsykt fett de har gjort Chocoboene! :D

Lenke til kommentar

Jeg er nå på kapittel 7. Muligens litt spoiling her, men ikke noe stort noe, bare tanker om historien..

Begynner å skjønne HVORFOR de har gjort det sånn at du egentlig kastes inn midt inni historien, og at ting fortelles både forover og bakover. Hele temaet om frykt for det ukjente, skjebnen, at man ikke har frihet osv fenger meg enormt, i det hele tatt så gleder jeg meg skikkelig til å få vite hvordan ting egentlig er!

Kampsystemet er rått, en flyt og en styring som man ikke har hatt før - alt går raskt raskt raskt! Og karakterene virker veldig bra også.. more to them than meets the eye rett og slett.

Lenke til kommentar

Svar til Alastor og alle som også leste hans innlegg:

Helt enig med deg, Alastor. Historien er ganske spennende. Det faktum at karakterene har blitt veldig separert i forskjellige grupper som mildt sagt har gått forskjellige veier/retninger har frustrert meg litt til tider (fordi jeg ikke kan komponere mitt eget party til enhver tid), men i ettertid ser jeg at dette bare har bidratt positivt, i den forstand at jeg får testet ut alle spillerene i combat og at historien har blitt mer mangfoldig.

Kampsystemet er jeg veldig fornøyd med. Jeg var i utgangspunktet en smule skeptisk til å kun kontrollere èn character mens de andre er automatiske, men med Paradigm Shifts er dette en sannhet med modifikasjoner. Jeg føler hvertfall at jeg styrer partyet i helhet, og det faktum at jeg i hovedsak styrer en person gjør kampen mer spennende og actionfylt (fartsfylt, som du sier). Noen kritikere sier at kampene er mye X-trykking og for mye automatikk, men jeg har ennå ikke rukket å bli lei.

Den datalogen er ganske kjekk. Jeg bruker å lese det meste som faller inn der. Det er mye gjentagelser og fakta der som man skjønner lett ved å bare følge med på cutscenes, men det er også en del funfacts og informasjon som gjør at historien får mer kjøtt på beinet. Første gang jeg spilte Final Fantasy 7 var jeg en liten pjokk som knapt kunne engelsk, og jeg forsto ikke stort av historien (Edit: Det har ordnet seg i ettertid). Nå føler jeg at jeg sitter midt inni en ganske spennende historie som rulles opp fra begge kanter (som du sier).

Gleder meg til å spille videre ila. helgen! :D

Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

Eg har kommet til en boss kamp som eg prøvde 1 gang, med Vanille og afromann mot to dyr lignende greier, tapte så det sang, og har nettopp kommet fra en annen boss kamp( Light og Hope mot Pokemon monsteret :p ) så eg brukte MANGE forsøk på å greie. Eg er ikke akuratt noen nybegynner i FF historien, men eg kjenner at eg begynner å gå lei XIII nå, de vanlige fiendene er for lette, og noen boss kamper er en smule for vanskelige.

Og det at du blir ledet fremover i historien hele tiden, og ikke kan vandre avgårde og sose rundtom i byer osv, tar bort litt av gleden kjenner eg, dette visste eg jo før eg kjøpte det, men det spiller større rolle en eg trodde det kom til å gjøre. Eg er ikke en som legger fra meg FF spill fordi eg står fast på feks bosser, men med XIII gjør eg det, og det blir nok ikke noe FF spilling før helga nå, bare fordi eg må få lysten tilbake, taper eg noen ganger igjen mot den bossen så legger eg det fra meg igjen, synd at FF skulle få meg til å gjøre slikt, men det betyr bare at FF XIII ikke blir noen favoritt hos meg.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Ang boss som lunatic sliter med:

Kluet er å spille mye mer defensivt enn du vanligvis gjør. HUSK LIBRA PÅ BEGGE! Åpne med synergis/medic, medic/commando osv. Og så når du er litt buffa, åpne med en runde commando/ravager, bytte lynkjapt til ravager ravager så du får stagger på ene, bytte tilbake til kommando/ravager i det du får stagger, og så virkelig sparke rompe. 2 runder med dette på den ene, og du har den nede.

I tillegg er det lurt å makse ut alle områdene på crystariumet, ikke bare hovedrollen til spilleren. Og oppgradere våpen.

Om det fortsatt ikke går, smell på en fortisol og aegisol, og du starter kampen uberbuffa.

Lenke til kommentar

Buffs og debuffs bør ikke glemmes eller undervurderes, nei. Saboteur/synergist er kjekt å bruke i starten av kamper. Spesiellt hvis du pøser på med 3 reavers, og har gitt alle fiendene magic-resist-debuffen først+buffet opp dine egnes strength/magic damage. Da raser livet nedover.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er hverken "gay" eller "lame", men ganske lineært, du springer bare langs korridorer de første 10-15 timene. Altså ikke åpne landskap og byer og slikt, bare fra A-B på en lang tarm av et map, og dreper alle monstre i mellom punktene. Retning er stort sett "fremover".

Det åpner seg opp i kapittel 11 sier de som har spilt så langt.

Lenke til kommentar

Jeg elsker spillet så langt. Akkurat ferdig med kapittel 7 nå, og alt er helt konge :D.

I starten får du sjokk, takle det og kos deg :).

Jeg synes voiceacting er veldig god, setter pris på at de ser ut til å ha laget egen lipsyncanimasjon for den engelske versjonen feks. Stemmene er bra og troverdige -semispoiler-

- ikke la deg lure av starten da mange har masker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...