Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hay guise.

Hva er korteste tid man kan bruke på å spille gjennom FF8? Jeg mener for en som kan spillet inn/ut eller følger walkthrough slavisk. Er interessert i lignende tall for andre FF-spill også. Tenker bare i forhold til hvor mye tid man legger ned i det. Et standard PS3-spill (typisk singleplayertype) krever sjelden mer enn 20 timer spilling, og ofte mye mindre (uten å medregne eventuell multiplayer).

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på FF8 men jeg brukte litt under 40 timer på syveren, og det inkluderer kraftig grinding og noen sidequests. FF8 er vel ikke så mye lengre.

Det som tar tid og som er stas i FF8 er å få tak i de beste våpnene, spesielt da Lion Heart til Squall som mer eller mindre gjør deg udødelig. Tror jeg brukte ca 30timer på FF8 inkl Sidequest. Jeg har riktignok spilt gjennom dette spillet sikkert 8-10 ganger før. Håper også på FF9 som var en av mine favoritter og spesielt Xenogears som er min absolutte favoritt.

Lenke til kommentar

Gamestop pleier å ta inn sånne guidebøker, både brady guides og andre typer. Kjøpte en 700-siders Pokemon Platinum guide der for 199,-

Faen meg tjukkere enn telefonkatalogen. Men uvurderlig hvis man vil legge litt mere enn bare mainquest inn i spillet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har alvorlig problemer med chocobos i FF7 nå. jeg skal mate good chocobo og great chocobo slik jeg får en blue og green chocobo,Jeg har feeda de 30sylkis greens each og løpt de til S class.Etter det så fighta jeg 10fights som guiden min sier.så har jeg skaffa 3carob nut slik de kan mate.Jeg skal få tak i knights of the round summon og Mime og qaudra magic slik jeg da får lvle de opp til master og får 1master of each materia som i fargen,jeg skal drepe emerald og ruby weapon.

Men hver gang jeg mater så får jeg bare green male og så må jeg ta en reset.Er det noe jeg gjør feil eller?

jeg har spilt igjennom FF7 på min originale FF7 uten problemer med matinga og jeg fulgte samma guiden.Noen som har slete med dette eller er det noe jeg gjør feil?

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Les på gamefaqs.com. Står masse om chocobo-raising og fanging der. Du har sikkert glemt noe fra dine gamle dager.

Vil for øvrig ikke avskrive FF13 før jeg har prøvd det selv. Går ikke glipp av det bare fordi noen andre ikke likte det. Kanskje jeg liker det fordet.

Lenke til kommentar

Hører noen sier at FF13 kan bli tidenes verste FF. Kan nesten virke sånn, med tanke på hvor lite "final fantasy" det virker.

Tidenes? hehe nei det er klart FF X-2. Tror ikke noe annet FF hadde klart å bli værre en det om dei hadde prøvd

FF X-2 hadde det best kampsystemet i serien da, som jeg følte gjorde opp for mye.

Lenke til kommentar

Hører noen sier at FF13 kan bli tidenes verste FF. Kan nesten virke sånn, med tanke på hvor lite "final fantasy" det virker.

Tidenes? hehe nei det er klart FF X-2. Tror ikke noe annet FF hadde klart å bli værre en det om dei hadde prøvd

X-2 er bra addition i FF serien synes jeg.Etter og ha spilt FFX og man har følgt så prøver yuna og finne her love of her life gjennom spheres som har blitt spilt inn.Man ser også hva som har skjedd med Wakka og Lulu osv og auron,ganske stilig,det er definitivt ikke dårlig,vil heller si FF12,det er det eneste FF spillet jeg har blitt fort lei av,jeg fulførte ikke spillet engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...