Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

12'ern var kjedelig. Min ærlige mening. Har spillt helt opp til sistebossen, men fikk meg ikke til å avslutte.

Så. Poeng: Vi er alle forskjellige. Final Fantasy er alltid elsk og hat - selv ulike spill innenfor serien.

Å hoppe av serien pga en eller annen frustrerte idiot sier "ånei, jeg dør helt på slutten av en kamp, irriterende" og "spillet er lineært", høres bare teit ut. Det samme kunne vært sagt om final fantasy X feks.

Jeg er enig i "sistebossen", det vil si at det virket litt rart på slutten. Men makan til kule personer skal du lete lenge etter. Og for en awesome voice-acting? Du kan ikke nekte for at XIII stemmene er helt like og normale alle sammen.

Men jeg er ikke skeptisk til XIII p.g.a. argumentene du lister. Selvfølgelig er det lineært, hvilket FF-spill er ikke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er skeptisk til det han sier om leveling. Altså at spillet selv styrer level på karakterene dine, så du alltid er "riktig" level når du kommer til en boss. Jeg liker å gjøre masse fights og levele opp folkene mine, hvis jeg ikke klarer en boss grinder jeg en stund til vi er et par lvl høyere og kanskje bare gruser ham, fordi en spellcaster fikk en feit ny spell han ikke hadde.

Han som postet "lista" mi er heller ingen "forbanna idiot", bare en som har spilt spillet vi ikke har tilgang til enda.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hele denne ekstrme linæriteten ser ut som en smell SE virkelig er trynt på. Når jeg har spilt FF tidligere har jeg i det minste hatt en sjanse til å levle opp før jeg løper inn i en vanskelig boss, men at historien styrer hvordan man levler, er nesten teit. Det blir som de gamle Harry Potter-spillene hvor du fikk en ny type magi på et punkt i spillet som hjalp deg videre senere. Jeg har begynt å stille meg kritisk til dette, men kommer nok til å kjøpe det uansett. Har tross alt ventet i nesten 4 år når det kommer ut.

Lenke til kommentar

Etter man har kommet ca halveis forsvinner denne "levelcappen," og spillet har også ikke-linære områder som Pulse.

Tror faktisk den begrensede muligheten for å overlevele faktisk er en bra ting, da dette gir SE en bedre mulighet til å faktisk balansere fights. Tidligere FFs har en tendens til å bli litt for lette selv uten grinding, mens FF13 derimot vistnok skal være ganske utfordrende.

Lenke til kommentar
http://www.gametrailers.com/video/internat...l-fantasy/60730

Første internasjonale trailer, med engelske stemmer og alt.

Jeg sitter her med gåsehud og er sykt imponert. Stemmene er knall, lipsyncen knall, historien virker knall, grafikken idiotisk rå...WOW ^^

Glad jeg ikke trenger å spille det på engelsk. Burde vært en advarsel på den traileren... "Warning: Might make your ears bleed" :p

Har kommet meg 22 timer inn i spillet nå og går fortsatt gjennom en gang, eneste avstikkere som er er på 10 meter bort til en "treasure orb" eller noe sånt. Så må vel kunne sies å være det mest lineære FF spillet til nå. Crystarium-"treet" åpna seg heldigvis litt mer opp nå så man har litt flere valgmuligheter.

Lenke til kommentar

FFversusXIII har dobbelt så emo karakterdesign og enda fler prettybois, men om ryktene jeg har hørt om det er sanne kan det bli veldig kult. Det sies at det skal involvere et junction-system (som det i FF8, som jeg syntes var et veldig kult konsept), og Kingdom Hearts-gameplay. Gleder meg til å få vite mer.

Ryktene vil også ha det til at versus faktisk skal ha world map med fly osv, og være et mye mer tradisjonel Final Fantasy. Håper virkelig de er sanne.

Lenke til kommentar

Japanibois/gurls som deg sier det om all engelsk dub, virker det som. Tingen med japanske stemmer er at det er vanskelig å høre om stemmene er dårlige eller gode.

mrluni, nei, VERSUS kommer sikkert om tre år eller noe lol.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Ser ikke hva som var så galt med de engelske stemmene. Til og med Hope sin stemme passet ganske godt, syntes jeg.

Høres ut som det er samme voice actoren jo, skjønner du ikke hva jeg mener? Helt plaine stemmer, ikke det minste interessant. Hør på Balthier! På Fran! På Marquis Ondore! <3

Lenke til kommentar

Kan ikke si det er vanskelig å høre om de er gode eller dårlige. Jeg forstår faktisk hva dem sier :tease: Kan dog ikke si at jeg synes de japanske stemmene er de beste jeg har hørt i et spill heller, men gud bedre så mye bedre de er i forhold til de engelske.

Jeg er også generelt sett mot dubbing av både spill og filmer. Dubbing tar bort så godt som hele sjelen bak skuespillet. Eneste eksempel på dubbing som kommer i nærheten av originalen er MGS serien

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...