Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Har akkurat sittet å sett litt på FF13 demoen, og lest litt og sånt.

Og det ser absolutt bra ut!

Men det er bare en ting, ikke som jeg er missfornøyd med, men som jeg syns er litt synd.

Jeg syns, i hvertfall med FF13, at FF spillene mer og mer går bort fra den originale FF stilen vi alle satt og spilte på gutterommet.

Jeg syns spillene mer og mer heller minner meg om et Star Wars spill, enn et FF spill som vi kjenner den.

Vi har svære romskip, et dusin med roboter, mennesker iført i robot uniform i beste star Wars stil, Vi har lasere, ultramoderne skytevåpen. Ja det hele ser veldig Chi-fi ut.

De prøvde å jo med FF9, selv om den lever veldig i skyggen av FF7 og 8. (kan muligens hende at teamet som stod bak FF9 var et helt annet team enn de som stod bak 7 og 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er bare en ting, ikke som jeg er missfornøyd med, men som jeg syns er litt synd.

Jeg syns, i hvertfall med FF13, at FF spillene mer og mer går bort fra den originale FF stilen vi alle satt og spilte på gutterommet.

Jeg syns spillene mer og mer heller minner meg om et Star Wars spill, enn et FF spill som vi kjenner den.

Vi har svære romskip, et dusin med roboter, mennesker iført i robot uniform i beste star Wars stil, Vi har lasere, ultramoderne skytevåpen. Ja det hele ser veldig Chi-fi ut.

De prøvde å jo med FF9, selv om den lever veldig i skyggen av FF7 og 8. (kan muligens hende at teamet som stod bak FF9 var et helt annet team enn de som stod bak 7 og 8)

Har du sjekket ut Mistwalker-spillene? Lost Odyssey minner om PSX-FF, og er på noen måter bedre

Lenke til kommentar
FF7 remake er nok bare snakk om tid , men nei, de har ikke planer om å lage en enda.

Den kommentaren var MEGET gjennomtenkt :lol:

Det er ingenting galt med kommentaren, men for all del, la meg forklare. :roll:

Første del av setningen er mine ord, jeg er rimelig sikker på at det vil komme en FF7 Remake, definitivt ikke i nær fremtid, men jeg tror det er uungåelig at den ikke blir laget en gang i fremtiden. Siste del av setningen er Squeenix sine ord, de holder for tiden ikke på med et slikt prosjekt.

Endret av Gnurpen
Lenke til kommentar

For det vi vet! ;) De har jo ihvertfall sagt at hele teamet jobber med FF13 og for at en remake skal finne sted så må ihvertfall alle personene som jobbet med det originale FF7 ta del av prosjektet.

Det vil jo være en del jobb, uten tvil. Alt må jo lages på nytt sannsynligvis, bortsett fra story og kampsystem.

Nå vet jeg jo heller egentlig ikke om de fortsatt har den originale koden og art-assets til det originale FF7. Jeg mener, FF7 brukte jo forhåndsrenderte bakgrunner. Men igjen, det var jo også 3d-modeller en gang sannsynligvis? Kanskje de fortsatt har disse? :)

Tror ikke magien har ville forsvunnet egentlig dersom en remake hadde funnet sted. Det er vel strengt tatt historien og musikken som utgjør nesten hele feelingen av FF7. Bare de ikke har begynt å "gjøre om" musikken med el-gitarer osvosv slik som på Advent Children. Det fungerte, men bare fordi det var en film. En remake hadde ikke funnet hatt noe sånt, da har de måttet lage kun symfoni-orkestrerte versjoner av den originale musikken og ikke dalle mer med det. Det samme gjelder forøvrig alle andre aspekter av spillet også. Holde seg så mye true til det originale spillet som overhodet mulig.

Lenke til kommentar

FFXIII-demoen dumped innom postkontoret på mandag, plukket den opp og satte det rett i maskinen. Må si jeg er ganske fornøyd med den. Kampsystemet virker til å fungere og det ser pent ut. Gleder meg til dette kommer ut og hele kampsystemet viser seg i sin fulle prakt!

Atpåtil så fungerte filmen på min EU PS3, trass i SE's lovnader om regionsperre. Enten så har de ombestemt seg, eller så har PS3'n min herpa seg på en heller positiv måte :!:

Lenke til kommentar
For det vi vet! ;) De har jo ihvertfall sagt at hele teamet jobber med FF13 og for at en remake skal finne sted så må ihvertfall alle personene som jobbet med det originale FF7 ta del av prosjektet.

Det vil jo være en del jobb, uten tvil. Alt må jo lages på nytt sannsynligvis, bortsett fra story og kampsystem.

Umulig. Microsoft eier sjefene bak spillet, Sakaguchi, og musikken, Uematsu.

Da måtte vi iallefall ventet på en remake til 360 :p Edderkoppsansen min sier at vi får en ny sjokkmelding neste E3^^

Lenke til kommentar

Var ikke FFX, FFXI og FFXII "klassiske" FF-spill, altså ikke sci-fi? Det siste sci-fi FF-spillet var vel FFVIII, dersom en ikke regner med spin-offs. (Og da regner jeg FFX-2 som spin-off.)

Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Da måtte vi iallefall ventet på en remake til 360 :p Edderkoppsansen min sier at vi får en ny sjokkmelding neste E3^^

Det ville vært litt kult om det kom til 360. Det eneste jeg bekymrer meg for når det gjelder en remake av FF7 er om de fikser på personligheten til karakterene. De kommer garantert til å gjøre Cloud mer emo. Hørte at de gjorde Cecil mer emo i FF4-remaken. Kan ikke si noe selv om det siden jeg ikke har spilt originalen, annet enn at jeg ikke liker Cecil helt.

Men Japan tror at emo=dypt.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Kommer nok til å kjøpe meg en PS3 i løpet av kun kort tid bare pga FF13.

Jeg skjønner enda ikke at folk kan si at FF12 var en flopp, som sagt, jeg elsket det veldig mye.

Og please Square Enix kan dere ikke lage en remake av FF9 som er mitt yndlings Final Fantasy spill også!?

Lenke til kommentar

Men de eier ikke musikken vel? Den er jo allerede skrevet og eies sannsynligvis av Square Enix og ikke Uematsu? Om det hadde kommet til 360 hadde ikke det vært ille overhodet. Heller snarere tvert imot. Det hadde vært en bra ting at flere hadde fått spilt dette fantastiske spillet som fortsatt er en av de aller beste spillene gjennom tidene. :)

Lenke til kommentar

Men de eier ikke musikken vel? Den er jo allerede skrevet og eies sannsynligvis av Square Enix og ikke Uematsu? Om det hadde kommet til 360 hadde ikke det vært ille overhodet. Heller snarere tvert imot. Det hadde vært en bra ting at flere hadde fått spilt dette fantastiske spillet som fortsatt er en av de aller beste spillene gjennom tidene. :)

Ahh, det tenkte jeg ikke over. En remake bør kun ha nyinnspillinger av de originale mesterverkene. Og jeg hadde ikke hatt noen protester mot en 360-utgivelse (bruker den tross alt dobbelt så mye som PS3-en), men jeg kan forestille meg noen Sony-fanboys. FF7 er jo en juvel mange ikke vil dele med andre

Lenke til kommentar

Men det ville bare blitt litt for dumt mener jeg. FF7 er et spill som så mange som mulig bør få kunne spille. Uavhengig av plattform, bare den ene plattformen ikke drar den andre ned i gjørma selvfølgelig. FF7 er jo en juvel uten like og enda flere burde spille det for å se hvordan story skal gjøres :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Aiaiaiaiaiai.... dette er ikke bra. Jeg kunne skrevet en lengere post, men jeg tror det er trygt å si at: Nei, dette stemmer ikke.

Ellers...

Noen som har fått med seg plakaten i San Fransisco? FF13 kommer ikke i år i det hele tatt. Kommer neste år, da vil vi ha ventet nøyaktig fem år fra vi så den første reklamefilmen på E3 2005 :)

Lenke til kommentar

Aiaiaiaiaiai.... dette er ikke bra. Jeg kunne skrevet en lengere post, men jeg tror det er trygt å si at: Nei, dette stemmer ikke.

Ikke? Jeg var da overbevist om at MS finansierte Mistwalker. Mulig jeg har misforstått, så det er bare å opplyse meg

Lenke til kommentar

I følge Wikipedia er Nobuo en freelancer. Han har ikke skrevet under på at han "eies" av noen som helst, men han komponerer musikk hovedsakelig for Mistwalker og Square Enix. I tillegg har han bl.a. laget main themet til Smash Bros Brawl (nintendo). Og han jobber på FFXIII as we speak.

Så kommer det en FFVII-remake, tviler jeg på at Nobuo ikke får være med. Enten blir det i såfall til PS3 eksklusivt eller til BÅDE PS3 og 360. Noe annet ville vært dumskap med tanke på 360s brukerbase i japan kontra FFs brukerbase der, for å nevne en av flere grunner.

EDIT: Og for å legge til noe. Mistwalker lager spill for bl.a. DS også, og er ikke bundet til konsoll-ekslusivitet for noen som helst. Man vet aldri hva fremtiden vil bringe. Kanskje Mistwalker og SE setter sammen et speasialisert team sammen, når remaken skal lages. Noe som ikke er uvanlig.

Endret av UleDule
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...