Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

xD Selvfølgelig det jeg mente. Skal redigere nå.

EDIT: Jeg trodde du bare gikk utifra det lille vi har fått vite om personligheten (og utseendet i noen tilfeller) til karakterene, det var derfor jeg sa det. Men misforsto angående Lightning og Cloud.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

It looks like Square-Enix have already finished coding their new US official flash site, before the countdown has even finished. Even though they only launched it today, we can already see what Square are planning to put on the official site by decompiling the flash. Thanks to our forum member byoushinn who has done just that, it looks like Square are planning to post an official trailer when the site is launched. We assume this because two files called "ff13-trailer-sd.flv" and "ff13-trailer-hd.flv" reside hidden in the flash. Unfortunately they aren't accessible yet.

It's impossible to say at the moment but it could be a new trailer. Maybe Square-Enix's countdown might be more than just a site opening. Don't get your hopes up though. They could just post the E3 2008 trailer again (the last one to be released for free). In any case, it will be the first full trailer to be officially released in HD if the second filename is correct. To keep an eye on the countdown, visit the US Official site through the link below.

Link

Da ser det ut som om vi kan vente oss en trailer om 5 dager og 21 timer.

Lenke til kommentar
Da kan FFVII:ACComplete med FFXIII demo bestilles fra Play-Asia, sendes ut 16 april, koster 76$ med frakt uten MVA i tilleg. Havner på ca 650kr med MVA. http://www.play-asia.com/SOap-23-83-2vkj-7...-j-70-384b.html

Funker den filmen på min Canadiske PS3?

Skulle mene at USA og Canada har samme region, så ja. Selv laster jeg bare ned et rip med Japansk tale og Engelsk teskt, noe som av en eller annen grunn ikke finnes på Complete. Man kan si at SE driter på leggen med dét og regionslås. Pluss at XIII-demoen ikke har noe som helst Engelsk i seg. Håper de tar til seg litt vett og legger til en patch med i det minste tekst og menyer på Engelsk...

Lenke til kommentar

De FF spillene jeg har spilt

Final Fantasy III: Spilte re-maken til DS. Dette er et gammelt spill og mangler dybde i karakterene og storyn er så og si fraværende. Likevel verd å spille. Har forøvrig en "hemmelig boss" som kan måle seg med Ozma i vanskelighetsgrad.

Karakter: 7/10

Final Fantasy IV: Det første final fantasy spillet med en dyp og spennende story. Spillet er full minneverdige øyeblikk, uten at jeg skal spoile noen her. Har rundet SNES versjonen (FF2) GBA versjonen, og er i nesten igjennom DS versjonen. Til dere som har en DS er dette et must buy. Dette er også nummer to på min liste over de beste FF spillene noen sinne

Karakter: 9/10

Final Fantasy V: Det første spillet jeg prøvde i serien. Sammenliknet med IV var dette en nedtur. Ikke samme dybde i story eller karakterer. Har oppgradert job systemet fra III. Egentlig ikke så mye å skrive om det, for meg er dette et helt ordinært spill. Ikke spesielt bra ikke spesielt dårlig. Er det lov å håpe på en re- make til DS? mulig det vil komme bedre ut?? :hmm:

Karakter: 6/10

Final Fantasy VI: Det beste Final Fantasy spillet noen sinne, og et av de beste spillene uansett sjanger. Har du ikke spilt det, så skamme seg ;) En gripende og spennende story, og karakterer som er morsomme og dype, uten at de blir platte og svulstige. Spillet har forøvrig tidenes bad guy :w00t: Krever en DS remake nuh :D PS: spillet finnes til GBA. Playstation versonen er desverre ikke noe å skrive hjem om.

Karakter: 10/10

Final Fantasy VII: Det mest populære FF spillet. Final fantasy 7 brakte serien ut til massene, og har nærmest fått gude status blant final fantasy fansen. Spillet er bygd rundt den samme lesten som VI. Det vil si vi har en tidlig kjent trussel, et stykk ondt imperie/selskap, pluss en følelses ladet øyeblikk (Aries død, og det at de har baller til å holde henne død :thumbup: Er så ufattelig lei av karakterer som dør for så å bli vekket til live igjen). Et bra spill men når ikke helt opp til IV, VI.

Karakter: 8/10

Final Fantasy VIII: Hotel Cæsar goes final fantasy. Dette er noe av det flaueste jeg har lidd meg igjennom. Den dype storyen er blitt erstattet med en latterlig såpe opra om en emo uten sosiale antenner, som til syvende og sist trenger litt kos og kjærleik. Det klart svakeste spillet i hoved serien (tar ikke med spin offs)

Karakter 4/10

Final Fantasy IX Fryktet at hele serien skulle gå dukken med VIII, men IX bringer Final Fantasy tilbke på skinner igjen. Flott story, dog noen litt spesielle karakterer (Zidane ser ut som noe Michael Jackson kunne hatt som kjærledyr). Men et spill som er strålende om vi sammenlikner med den katastofalt ræva forgjengeren :yes:

Karakter: 8/10

Final Fantasy XII: Det beste Final fantasy spillet siden...tja.....IX? Fikk aldri prøvd X dog. Et nytt kampsystem som er omdiskutert, men som jeg likte godt (selv om gamebits gjør det litt vel enkelt. Hovedpersonen er befriende "orginal" i FF sammenhengog storyn er bra (selv om Star Wars ringer i det fjerne. Det viktigste er at Final Fantasy XII bringer håp om at SquerEnix forsatt kan lage Final Fantasy spill ;)

Karakter 8/10

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg mest til Versus :)

Men, egentlig, syns jeg FF-serien har tapt seg. Etter psx-generasjonen har det lissom mistet sjarmen sin. Og så har alle mennene blitt så feminine...

Versus virker som det har et spennende plot. Blæh, jeg vil ha en mann som helt!

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg mest til Versus :)

Men, egentlig, syns jeg FF-serien har tapt seg. Etter psx-generasjonen har det lissom mistet sjarmen sin. Og så har alle mennene blitt så feminine...

Versus virker som det har et spennende plot. Blæh, jeg vil ha en mann som helt!

Hehe ja du sier noe. Selv mener jeg at ingen av spillene til psx kommer opp mot SNES generasjonen (IV VI). Og når det gjelder metroseksuelle sytepaver må Squall i VIII være den aller værste :sick: . Men som du sier så ser plottet spennende ut.

Endret av Far_til_dine_barn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...