Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Many fans have questioned why Square Enix chose Jecht over Seymour Guado as the antagonist representing Final Fantasy X. When questioned about Jecht's inclusion, members of the development team stated that Jecht had more of an emotional connection to Tidus than Seymour - choosing Seymour as the villain would require Yuna to be the playable hero, because of her ties to him. As well, in a screenshot the two are seen sitting next to each other in Jecht's arena, indicating they may not be entirely hostile to each other.

Hentet herifra.

Lenke til kommentar

Jada, da var FFXI bestillt! Fant ut at når jeg ville kjøre MMO skulle det med overlegg ikke være WoW...Kan også tenkes at med bare 500k mot 8 millioner at FFXI har litt større prosent med hyggelige folk som ikke bare kaller en for n00b fordi han nettop har startet. Burde være her innen et par dager, så da skal det bli gøy! Og nå som jeg endeling har PC som jeg kan spille på, blir dette fin fyllmasse mellom Burnout Paradise, FFXIII og eventuelt andre 2009-titler...

Lenke til kommentar
Vurderte for to års tid siden å begynne på XI selv, men i frykt for avhengighet, droppet jeg det. Du får fortelle hvordan det er når du har fått det =)

Jeg skal i det minste prøve å fortelle om hvordan det er :p

Vaenas: Kjøp fra absoluttspill.no, 150 for spillet og de tre første ekspansjonene i én pakke + 30 i frakt, 180 inkl. moms. burde være her senest torsdagen, om ikke det kommer i dag.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Da var FFXI i hus, installerer nå, og hiver på tilleggspakkene på samma kjøret. Noen andre her som spiller som kan hjelpe meg med å levle?

EDIT: KJÆRE, jeg kom vist litt sent. Da spillet skulle update var det 8012 filer av forskjellige størrelser som skulle laste ned. Startet vel ca halv fem, og enda er det 3t15m før den er ferdig...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Høres gøy ut å være deg nå :closedeyes:

Får håpe det er verd ventetida. Å mye koster det i mnd-avgift forresten?

EDIT:

Nå har IGN anmeldt KH: RE: Chain of Memories:

Closing Comments

Re: Chain of Memories is an impressive remake that improves the presentation of the original GBA version by leaps and bounds while simultaneously streamlining the battle system. Although this is a very different game than Kingdom Hearts I and II, it fills in extremely important gaps in the story and also offers the full Reverse/Rebirth mode from the original.

I strongly recommend this one, especially if you haven't yet played Chain of Memories and want more insight into Sora and Riku's time between the events of the first and second game. As long as you keep in mind that this is based on a GBA title and was originally just an extra feature in Kingdom Hearts II Final Mix+, you won't regret the purchase.

8.0 Presentation

Narrative in the Disney worlds is lacking, but all the actual Castle Oblivion stuff is top-notch. I'm in love with Organization XIII, what can I say?

8.0 Graphics

Environments are simpler in Re: Chain of Memories, but that's understandable when you consider the source material. Animation is still incredible and particle effects are slick.

8.0 Sound

Tunes are mainly just pieces you've heard from the original game, but the new voice acting bits sound great and help enhance the experience.

8.5 Gameplay

A complex yet equally rewarding battle system compliments a customizable dungeon crawling dynamic. Re: Chain of Memories is a very different game, but it's challenging and fun.

8.5 Lasting Appeal

The fact that you can play the entire game over again in Reverse/Rebirth mode and get a whole new story is still crazy awesome. One playthrough alone will easily take over 25-30 hours.

8.4(out of 10 / not an average)

Anmeldelsen i sin helhet.

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Syns det var unødvendig å kalle onlinespillet for Final Fantasy XI. Burde heller hett Final Fantasy Online, spesielt siden det ikke er en del av hovedserien.

EDIT:

Første gameplaybild av FF XIII:

up11227.jpg

Litt info:

The Cloud Message mag isn't even out on Japanese store shelves yet, and the internet is already blazing with sneaking peeks on the Fabula Nova Crystallis coverage within its pages. All three announced titles in the series: Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII and Final Fantasy Agito XIII (PSP) are all featured in the mag and there's juicy new info on each one.

For the two PS3 games, the new reveal on Versus XIII is a pretty big one. It's the first time anyone has seen gameplay images of the game. The images themselves are tiny (pictured above), but it is clearly seen (in the larger version) that numerous pictures show off in-game scenes as hinted by the visible HUD and map. As for the Main FFXIII title, the images don't reveal as much. It's interesting to note that a character design from the title's drawing board has been semi-blurred. It is possible that this design may be a new playable character, though that is not certain. If any of this has you interested, check out the larger sized images here and see the fine details.

Link

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Okay, folkens. Vi har hørt en hel del om kampsystemet til Final Fantasy XIII, men jeg forstår det ærlig talt ikke 100%. Forstår det sånn at det er en egen kamp-modus ala Blue Dragon, når man "toucher" fiendene i verdenen. Jeg forstår det òg som at selveste kampsystemet skal være veldig lignende Final Fantasy XII, uten like mye trykk på konseptet med "gambits". Noen som har peiling på hvor rett/feil jeg tar?

Og siden vi vet så lite... hvordan HÅPER dere at kampsystemet blir? Selv vil jeg ikke ha det likt som i Final Fantasy XII. Følte at jeg ble for passiv på alt annet en bossfights. Men jeg vil heller ikke ha mer turn-based. Altså. Det funker, men nå har XIII gjort mye hypa på noe nytt, så det er det jeg vil ha. Ærlig talt gleder jeg meg likevel mest til Versus, siden kampsystemet der skal ligne på Kingdom Hearts. Elsker kampsystemet i de spillene, selv om jeg føler at de mangler dybde. Men siden Versus ikke ser ut til å være ett "barnespil" tipper jeg det kommer til å være mye mer dybde i det.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg mest til XIII og Agito. Versus ser jeg ikke så mye frem til, egentlig, rett og slett fordi det ser for teknologisk og fremtidsrettet ut for min smak.

Ang. kampsystem og slikt så har jeg ingen forhåpninger eller forventninger. Jeg stiller meg helt åpen og ser hvordan spillet er når jeg får spilt det.

Lenke til kommentar
Okay, folkens. Vi har hørt en hel del om kampsystemet til Final Fantasy XIII, men jeg forstår det ærlig talt ikke 100%. Forstår det sånn at det er en egen kamp-modus ala Blue Dragon, når man "toucher" fiendene i verdenen. Jeg forstår det òg som at selveste kampsystemet skal være veldig lignende Final Fantasy XII, uten like mye trykk på konseptet med "gambits". Noen som har peiling på hvor rett/feil jeg tar?

http://en.wikipedia.org/wiki/FFXIII#Gameplay

Kampsystemet tar litt fra XII ved at fiendene står åpent ute i marka i stedet for gode gamle random battles.

Nå du kommer inn i kampen får du kommandoer til venstre på skjermen, en bar som sier hvor mange ATP points du har. Når du velger en kommando så bruker du ATBP, og du kan velge flere kommandoer på en gang som siden settes i en rekke etter rekkefølgen du valgte kommandoene i. Om du bruker alle ATB points tilgjengelig må du vente til de har ladet opp igjen. Innen det skjer settes kommandoene du har valgt på vent.

Det er det vi vet. Selv antar jeg at du må selv løpe opp til fiendene og selv velge når du vil utføre handlingen som står øverst i rekka med et knappetrykk, og man burde være i stand til å fjerne angrep fra rekken, og siden velge nye angrep som kan passe bedre.

Vi har ikke alle detaljer enda, men Jump Festa rett før jul kan avsløre noen fete detaljer om spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...