Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Patney: Ja, men det er liten tvil om hvilket spill de fleste foretrekker, og da tror jeg sjansen er større for at jeg liker VII. :)

Ja, jeg elsker VII selv. Det er et veldig bra spill uansett hva alle gays sier. Men grunnen til at jeg liker FFVIII mer er nok minnene, det satt litt bedre i meg enn FFVII gjorde. Jeg ser hvorfor folk liker FFVII aller best.

Lenke til kommentar

Man kan lure på hvordan FF VII hadde blitt dersom den originale planen var blitt fulgt:

Planning sessions for Final Fantasy VII began in 1994 after the release of Final Fantasy VI. At the time, the game was planned to be another 2D project for the Super Nintendo Entertainment System. Series creator Hironobu Sakaguchi intended the story to take place in modern New York City in the year 1999. Several of the staff members were working in parallel on Chrono Trigger, and development for Final Fantasy VII was interrupted when the other project became important enough to require the help of Yoshinori Kitase and other designers. Some of the ideas originally considered for Final Fantasy VII ended up in Chrono Trigger instead. Other ideas, such as the New York setting and the sorceress character Edea, were kept unused until the later projects Parasite Eve and Final Fantasy VIII respectively. The original script of Final Fantasy VII, which was written by Sakaguchi, was completely different from the finished product. Tetsuya Nomura recalled how Sakaguchi "wanted to do something like a detective story". The first part of the story involved a character named "Hot Blooded Detective Joe" who was in pursuit of the main characters. The main characters managed to blow up the city of Midgar, which had already been developed for the story.
Lenke til kommentar
Ett kjapt spørsmål

Hvilket er "best" ?

Final Fantasy XII: Revenant Wings (DS)

Final Fantasy IV (DS)

Kjøpte meg DS i går, trenger ett rollespill :innocent:

*Håper det ikke gjør noe at jeg spurte her* :roll:

Det er egentlig ganske hipp som happ. Revenant Wings et bra spill og FFIV er et bra spill, men har du ikke spilt FFXII bør du ikke kjøpe Revenant Wings.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt IV enda, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men Revenant Wings anbefales, jeg likte det veldig godt. Men RW er mer et strategispill enn det er et typisk rollespill, så hvis det er et typisk rollespill du er ute etter så vil jeg anbefale III eller IV. (III har jeg spilt på DS og det likte jeg også godt).

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

FF IV har fått litt bedre kritikk og er mer rollespill ihvertfall. Som sagt er RW mer taktikk enn IV.

Ellers kommer jo Chrono Trigger til Europa tidlig i 2009 (har allerede kommet ut i Amerika og Japan, selvsagt ...). Det virker som det er et spill du "må" kjøpe hvis du ikke spilte det på SNES.

Lenke til kommentar

Om FF XIII:

I et nylig intervju forklarer spillets produsenter bakgrunnen for avgjørelsen. SquareEnix' Yoshinori Kitase sier at PS3-fansen ikke må føle seg sviktet eller skuffet, fordi begge versjonene vil være optimale og ingen av dem vil lide. Hans kollega Shinji Hashimoto minner om at PS3-versjonen hverken er kansellert eller blir utsatt, mens 360-versjonen blir en hyggelig bonus for de som kun eier denne konsollen.

I følge SquareEnix er fansen bekymret at multiplattform-lansering vil svekke begge versjonene, men selskapet forsikrer om at det ikke er tilfellet. Spillet utvikles først for PS3, og vil deretter være fullstendig optimalisert for Xbox 360. Utviklingen av 360-versjonen er visstnok fremdeles ikke i gang, men heller ikke langt unna.

Datoen for lansering av spillet er fremdeles ukjent, men spillet vil bli lansert eksklusivt til PS3 i Japan, mens den vestlige verden skal få begge versjonene samtidig. Vi gleder oss uansett hvilken plattform vi skal spille på.

Det jeg er redd for er at den japanske PS3-versjonen blir ferdig først, begynner versjonen til 360 utviklingen. Nå er det ikke nok at vi må vente lenge pga alle de forskjellige dubbingene som må til for å lanseres i Europa, nå må vi sikkert vente på at 360-versjonen også skal bli ferdig.

Kilde.

Intervjuet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...