Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Om hvor jeg har kommet i FF IX nå:

Nå er jeg i Dali (?). Jeg tapte mot bossen i Ice Cavern fordi jeg glemte å bruke en potion, og jeg gikk til høyre istedenfor venstre et sted, så jeg fikk ikke lagra. Måtte spille en halvtime om igjen eller noe. Glad for at det ikke er mer, men når jeg har spilt i tre timer blir det faktisk 1/6. :p

Liker det enda bedre nå! (det ser ut som sarkasme, men det er faktisk ikke det ...)

Skitt, har det gått så kort tid siden jeg var der?! Er på begynnelsen av disc 2 nå. De andre discene er lengre enn 1, eller?

Jeg er en smule hekta. :whistle:

Håper dere ikke har noe imot at jeg skriver om "statusen" min her nå og da. Én av grunnene til at jeg gjør det er så jeg kan se tilbake og finne ut når jeg var der og der, hvor lang tid jeg faktisk brukte (det kjennes som minst to dager siden jeg var på det stedet jeg var i morges ...) osv. :p

Husket du på å plukke opp Quina i sumpen på vei mot Gizamaluke's Grotto? Quina er en dust, men kan være hjelpsomt med en fjerdemann i partyet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Snakker du om Qu's Swamp (er det det den heter?)? Jeg var jo der, men fikk ingen ny karakter? Hva måtte jeg ha gjort, og når kan jeg plukke henne opp senere (ingen detaljer, bare si ca. tid)? Jeg klarte meg uansett fint i GG og byen, brukte bare litt mer potions enn vanlig mot bossen i GG.

Forresten bør du sette det du skrev der i spoiler. Jeg kunne blitt sur. :p

Lenke til kommentar

Mer som et valg. Har null å gjøre med kontinuiteten å gjøre, du bare ser litt ekstra med Quina om du plukken hen(???) opp tidlig. Det er bare greit med et fjerde medlem på det punktet, det er alt. Men som sagt, du blir tvunget til å ta med deg tullingen senere når du må gjennom sumpen for å komme videre.

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp blitt ferdig med disc 2, og spillet er søren meg genialt! Historien og omtrent all tekst i spillet er godt skrevet, du tror på karakterene, gameplayet er utrolig avhengighetsskapende (jeg har spilt 22 timer de siste fire dagene, det sier mer enn dere tror), det er en episk historie perfekt smelta sammen med masse morsomme detaljer og du lever deg inn i verdenen ... Det er allerede et av de beste spillene jeg har spilt (nå har jeg ikke spilt utrolig mange, men ...), selv om jeg ikke har kommet halvveis ennå! (?)

Jeg må nærmest tvinge meg til å gå fra spillet, og jeg hadde nok ikke husket å gjøre det hvis ikke foreldrene mine hadde minnet meg på det etter noen timer med spilling.

At spillet kosta bare litt mer enn 200 kr uåpna er mildt sagt merkelig ...

Nå gleder jeg meg bare til å spille mer.

Lenke til kommentar

Jeg klarte visst å stoppe skrivinga i denne tråden i rekordlang tid. :p

Jeg synes historien ble dårligere kort tid etter at jeg skrev innlegget over. Handlingen ble mer forutsigbar, detaljene jeg snakka om har det bare blitt færre og færre av og karakterene har mista litt av særpreget sitt. Håper det tar seg opp mot slutten!

Lenke til kommentar

Nei, jeg tar meg god tid.

Kom nettopp til Terra, og har spilt litt mer enn 40 timer. Har ikke utforsket hele byen ennå.

Jeg visste halen til Zidane betydde mer enn at den gjorde han litt annerledes! :p

Ble litt irritert når jeg kunne få bedre utstyr i Terra selv om jeg hadde kjøpt nytt i Daguerreo for ikke lenge siden. Fikk bare bruk for det mot bossen i en av "Shrinene" og noen få fiender i Terra ... Noen ganger tar det ti timer før du får nytt og noen ganger tar det mindre enn en halvtime. :dontgetit: Det kan hende jeg kunne dratt til Daguerreo før jeg gjorde, men ...

Vet du om en side hvor jeg kan finne ut hva de forskjellige "abilitiene" gjør? Noen er ganske selvforklarende, mens andre skjønner jeg ikke noe av. :blush:

EDIT: Jeg fant en side som forklarer det. Var litt redd for å komme over spoilere, derfor spurte jeg deg. Men så ingen.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

=/ Da må jeg snart være ferdig med disc 3 (det visste jeg vel egentlig fra før, det er alltid noe viktig som skjer like før discbytte, og den har allerede vart omtrent like lenge som de to første), og disc 4 kan ikke være så lang. Kan du si omtrent antall timer før historien er ferdig? Eller, hvis man merker at slutten nærmer seg når den nærmer seg, trenger du ikke. Men det er alltid kjipt med en brå og uventet slutt ...

Lenke til kommentar

Ja, jeg har fått med meg at det er noen sidequests jeg kan gjøre. Kommer nok til å gjøre dem også.

Jeg merker at hovedhistorien snart er slutt nå. Den har tatt seg opp de siste timene. :)

Forøvrig sier Quina noen ganske morsomme ting en gang i blant, og ofte gjør settingen det enda morsommere.

F.eks. da Garland snakket om at livet var døden osv., og Zidane sa han var gal eller noe. Da kommer Quina:

"I exist to eat. (But I also exist to live!)". :p

Og etter at en av Genomene (?) sier at det er så mange ting på Gaia (eller noe), sier h*n:

"Why you make it so complicated? World only have two things: Things you can eat and things you no can eat" (sikkert ikke helt nøyaktig, men dere tar poenget). :fun:

Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med spillet i går kveld, etter litt mindre enn 50 timer.

Alle karakterene var over level 50, de fleste 55+, Zidane 64 eller 65.

Første gangen jeg kjempet mot Necron tapte jeg etter at han hadde maks. flaks på Grand Cross (det det heter?), som gjorde at jeg i praksis hadde én karakter med 300 HP igjen, uten tid til å gjøre noen ting ... Neste gang brukte jeg litt mer tid på abilities, og klarte det uten store problemer. Synes egentlig spillet var for lett, og de gangene det var vanskelig føltes det mer urettferdig enn noe annet. =/

Jeg likte slutten, selv om det ikke var vanskelig å se at den kom til å bli sånn.

Men vi fikk jo ikke vite hva som egentlig var greia med Vivi?! Var han en vanlig black mage (med litt annerledes utseende), og var barna hans bare flere av samme type? Var han prototypen Kuja snakket om som kunne leve lengre enn de vanlige? Eller var han et menneske/vesen som var født på vanlig måte?

Jeg hadde egentlig likt litt mer historie om bakgrunnen til alle karakterene (Zidane, Dagger/Garnet og Eiko fikk vi vite en del om, men hva med de andre?).

Hva tror dere Zidane mente da han sa at han sang sangen til Dagger/Garnet på slutten?

Var det bare noe han fant på så han kunne si at det var "deres sang", eller har han forandra seg mer enn det? :p

Og er Kuja en transvestitt? :whistle:

(Nei, jeg likte ikke at "bad guy-en" - eller en av dem - var så femi. Langt hvitt hår, tangatruse, lilla og hvite klær og et ansikt som jeg garantert hadde trodd var en jentes hvis jeg ikke visste at han var mann fra før av er bare minus i min bok.)

Som dere ser har ihvertfall spillet klart å få meg til å stille spørsmål, men vi vet jo at det kommer en oppfølger som forklarer ting.

:hm:

Alt i alt likte jeg spillet veldig godt. Det har gitt meg flere timer underholdning enn de fleste spill klarer, og selv om noen timer på disc tre var ganske kjedelige ødelegger ikke det helheltsinntrykket noe særlig.

Jeg hadde gitt det 9/10.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Da er det bare å fullføre chocobo og mæle Ozma ned i støvlene. Han har bare 65535hp, men du har jo ikke lenger Lionheart eller Blitz Ace til å mose ut 200k skade på rappen og han en jævelskap av noen angrep. Lv99 er anbefalt på de høyste. Ta en titt på noen guider og forbered deg!

Lenke til kommentar

Tantheman: Så du ga spillet en 9/10 nesten det samme som jeg ville gitt. Hadde nok gått en karakter opp jeg da. Ettersom jeg syntes det spillet var det nest beste. Men anngående Vivi så tror jeg han var den ene som var naturlig. Og de andre bare var replica.

Og anngående Kuja så er jeg enig. For en femi boy har jeg ikke sett før. Utenom Cloud i Advent Children da, for der gjorde de han virkelig femi.

Lenke til kommentar

@S-r-ex: Hehe, jeg gidder ikke å bruke så lang tid på det. En av grunnene til at jeg ga det 9/10 istedenfor 10/10 var at jeg ikke hadde følelsen av at "Jeg må spille mer!". Jeg ble ferdig med spillet hovedsaklig for historien.

Det kan hende jeg gjør det en gang hvis jeg lengter etter FF IX-verdenen, og det kan hende jeg gjør litt av det om ikke så lenge. Men som sagt vil jeg ikke bruke masse tid på sidequests i et spill når jeg tror noe annet er mer nyttig eller underholder meg mer. :)

@Vaenas: Ja, vi er nok relativt enige om ting.

Vivi var på en måte den mest "menneskelige" av karakterene, og jeg hadde vanskelig for å forestille meg han som en "dokke".

Hvilket spill synes du er det beste? VII?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...