Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

FF X: Tidus/Yuna, Wakka, Auron

Hvorfor ser eg at så mange har Yuna i party'et...er det pga Aeons'ene? Eg pleier bare å bytte henne inn når det er bruk for henne...

Pga Aeons, ja. Derfor det står en skråstrek der, fordi jeg bytter henne inn ;)

Og ja, IX-soundtracket er herlig!

Og nei, FF XII er ikke dårlig! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra wikipedia:

"Due to the frequency of rumored release dates appearing on the Internet, Square Enix's official website issued a statement reminding consumers that any "confirmed release dates" reported by sources other than Square Enix are "erroneous and should be disregarded". During Microsoft's media briefing at the 2008 E3, Square Enix announced that Final Fantasy XIII would be released first in Japan on PlayStation 3 in 2009, then released simultaneously in North America and Europe on PlayStation 3 and Xbox 360."

Så vi får det sannsynligvis i løpet av 2009.

Lenke til kommentar

Noen andre her som har split FF Tactics A2: Grimoire of the Rift? Jeg har ikke spilt noen andre Tactics-spill, men jeg likte dette veldig godt! Minner meg litt om FF XII RW også.

(Og FF XII er det FF-spillet jeg liker nest best, etter X. Bare for å ha vært med i den debatten ;) ).

Lenke til kommentar
Så vi får det sannsynligvis i løpet av 2009.

Rettelse, Japan får det nok i løpet av 2009. Vi i Europa og USA må nok vente enda et år.

Bra du også er med i debatten Tabris ;)

Tror X havner på en god andreplass hos meg. Historien der fenget utrolig og jeg likte det veldig godt =)

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg minnekortet i posten uten spillet, så jeg regner med at det ble stoppa i tollen ... Jeg tenkte ikke over det engang da jeg bestilte. Tror selve spillet kom på 220 kr eller noe (uåpna). -_-

Der kom spillet også! Uten toll. Skjønner ikke hvorfor det tok lengre tid med det da.

Nå kom jeg på at jeg aldri har sett et uåpna PS1-spill. :p

Lenke til kommentar
Nå kom jeg på at jeg aldri har sett et uåpna PS1-spill. :p

Og du blir nok en av verdens siste :!:

Min favorittliste, ja....får hive meg på jeg også....

1. X

2. VIII

3. IX

4. VI Advance

5. XII

-

-

-

∞. X-2 (<- er dette å regne som FF i det hele tatt?)

Lenke til kommentar
Og du blir nok en av verdens siste :!:

Hold kjeft. :blush:

Nå har

(luft)skipet nettopp kræsja i skogen,

og jeg liker det godt så langt. Artistisk sett er jo grafikken veldig fin, og skrivingen og noen situasjoner er underholdende (Lo høyt "første" gangen jeg så dronningen. Hadde helt glemt henne.). Det første broren min sa da han så spillet var at "musikken her er mye mindre slitsom enn på de spillene du vanligvis spiller". :p

Er litt hekta allerede. Hadde det ikke vært for spising, lekser, dette forumet og tv, hadde jeg spilt tre ganger så mye ..! Jaja, jeg får vel prioritere spillet da.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Hva gjør XII bedre enn de tidligere spillene? Hverken gameplay, karakterer eller historie fenget i like stor grad som de tidligere. Mener iallefall jeg og alle andre enn de 7.34% som har stemt på XII som beste spill.

Jeg reagerte bare på at du sa at FF XII var mye dårligere enn de andre spillene, jeg sa ikke at det er mye bedre.

Gameplay var awesome: Gambit->bruk av taktikk->elsket det. Husker for eksempel da jeg sloss mot Yiazmat (som for øvrig er hele spillseriens absolutt kuleste boss), først brukte jeg en standard og ganske heavy Gambit (res, healing, masse buffs, attacks), men ettersom man shaver av mer og mer liv blir han sterkere og sterkere, og til slutt byttet jeg ut med en (ress, reverse, curaga)-Gambit. Videre synes jeg det var en nyvinning at fiendene eksisterte på "World-mappen", jeg har spilt for mye FF til å fortsatt like random encounters. XII skal dog ha kritikk for dårlig nyttegjøring av magi, limits og summons (dog sliter flere FF-spill med dette).

Jeg likte i all hovedsak characterdesign og elsket voice actingen. Balthier er tøffere enn toget og Fran eier som bare pokkern (voice actingen til Fran er helt nydelig). Mange andre kule bi-personer; alle Judges (særlig Gabranth), Vossler, Marquis Ondore, Al-Cid, osv, osv, osv. Vaan er desverre litt kjedelig og Penelo uvesentlig.

Noe som er kjipt med både X og XII er at de har et system som gjør karakterene klin like. Helt forferdelig. XII har dog et veldig bra equipmentsystem.

Det finner utrolig mye å gjøre i XII; deriblant anskaffelse av unike våpen/bazaar goods, summons som er utenfor story-line og Hunts. Hunts var dritkult, spesielt monstrene du virkelig måtte ta i et tak mot.

Musikken eide balle (dette gjelder vel for alle FF-spill); jeg hører på Battle on the Big Bridge nesten hver dag. Det bringer meg inn på et bonuspoeng;

XII har med Gilgamesh<3 Han bruker for øvrig både Gunblades, Masamune og Brotherhood

Atmosfæren var flott, alle stedene ga en særegen følelse.

Bare antall ulike våpentyper du kan få løfter spillet.

Historien var så som så, men grunnen til at folk ikke følte at de klarte å "bonde" med karakterene var kanskje at det ble satset på en slags politisk historie rundt imperier i krig enn den gode gamle superslemming skal ødelegge verden + hovedpersonen er forelsket. Jeg var hvertfall følelsesmessig engasjert i spillet.

Da har jeg skrevet enda en megapost om hvorfor XII er bra, som kommer til å bli hoppet over og spammet bort av "når kommer XIII?"-poster. :p

Endret av Emoel
Lenke til kommentar

Hvis det er noen trøst, synes jeg det var et veldig godt og saklig innlegg, Emoel. :p

Jeg hadde forresten en liten spoiler i det forrige innlegget mitt. Sånn som jeg snakker om å være ekstra forsiktig, bør jeg nok skjerpe meg litt ...

Om hvor jeg har kommet i FF IX nå:

Nå er jeg i Dali (?). Jeg tapte mot bossen i Ice Cavern fordi jeg glemte å bruke en potion, og jeg gikk til høyre istedenfor venstre et sted, så jeg fikk ikke lagra. Måtte spille en halvtime om igjen eller noe. Glad for at det ikke er mer, men når jeg har spilt i tre timer blir det faktisk 1/6. :p

Liker det enda bedre nå! (det ser ut som sarkasme, men det er faktisk ikke det ...)

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Siden det var mitt innlegg som startet diskusjonen om ff XII er bra eller dårlig (igjen) så må jeg nesten presisere at jeg synes ikke FFXII er dårlig. Er enig i mye av det du sier emoel spesielt det med hunts og evig jakt etter våpen og bazaar goods var positivt... Men storyen klarte jeg liksom ikke å bry meg om i det hele tatt. derfor jeg skriver at FFXII "skuffet", det var ikke så bra som jeg håpet/ forventet. ;)

Lenke til kommentar
Gameplay var awesome: Gambit->bruk av taktikk->elsket det.

Gambits likte jeg godt i begynnelsen, men etterhvert savner jeg den gode gamle kampmodusen. Alt ble så automatisk med Gambits syns jeg. Joda, man kunne unngå å bruke det, men manglet fremdeles noe. Så var det jo dette her med å løpe vekk fra fienden mens man ventet på mulighet til nytt angrep..

Jeg likte i all hovedsak characterdesign og elsket voice actingen. [...] Mange andre kule bi-personer; alle Judges (særlig Gabranth), Vossler, Marquis Ondore, Al-Cid, osv, osv, osv. Vaan er desverre litt kjedelig og Penelo uvesentlig.

Voiceactingen var ganske bra, det skal den ha (skal ikke nevne en viss plystrescene fra X her..).

Judge-ne var også stilige. Likte også egentlig de fleste i party-et, men det ødela utrolig mye at vi ikke har personen alt dreier seg om som hovedperson. Vaan er jo bare en rompedilter og når ikke de andre til knærne engang.

Noe som er kjipt med både X og XII er at de har et system som gjør karakterene klin like.

Helt enig. Savner de gode gamle klassene.

Det finner utrolig mye å gjøre i XII; deriblant anskaffelse av unike våpen/bazaar goods, summons som er utenfor story-line og Hunts.

Det var mye å gjøre, men ikke så mye som fristet.

Musikken eide balle (dette gjelder vel for alle FF-spill); jeg hører på Battle on the Big Bridge nesten hver dag. Det bringer meg inn på et bonuspoeng;

Atmosfæren var flott, alle stedene ga en særegen følelse.

Kanskje bare jeg som syns musikken i XII ikke er all verdens å skryte av? Av omtrent samtlige andre FF-spill er det iallefall én melodi som skiller seg ut og gir minner og klump i halsen - ingen i XII. Men rett skal være rett, Theme of the Empire er ganske bra.

Atmosfæren var veldig bra.

Historien var så som så, men grunnen til at folk ikke følte at de klarte å "bonde" med karakterene var kanskje at det ble satset på en slags politisk historie rundt imperier i krig enn den gode gamle superslemming skal ødelegge verden + hovedpersonen er forelsket. Jeg var hvertfall følelsesmessig engasjert i spillet.

Noe av det jeg tror manglet, var å styre hovedpersonen som jeg har nevnt tidligere. Før har man alltid vært hovedpersonen i et spill og fått medhjelpere som er villig til å gå gjennom ild for deg. Mens denne gangen er det vi som skal være medhjelperen som går gjennom ild for hovedpersonen. Og derfor blir vi ikke like tett knyttet til de andre, siden det ikke er oss det dreier seg om.

Den politiske settingen har også en del å si. Før har det alltid vært en boss som skal taes, mens denne ganga er det et imperium. Det blir for mange å ha fokus på, i tillegg til at det ikke blir brukt så veldig lang tid på hver enkelt. Det blir for mange å identifisere seg med og det at vi blir heller ikke like god "kjent" med sisteboss i XII som de andre, hjelper heller ikke på saken.

At hovedpersonen er forelsket tror jeg ikke har så mye å si. Jeg liker iallefall at folk slåss for en grunn dypere enn "vi må bare ta bossen for å gjøre verden til en bedre plass, enkelt og greit" ;)

Lenke til kommentar
Om hvor jeg har kommet i FF IX nå:

Nå er jeg i Dali (?). Jeg tapte mot bossen i Ice Cavern fordi jeg glemte å bruke en potion, og jeg gikk til høyre istedenfor venstre et sted, så jeg fikk ikke lagra. Måtte spille en halvtime om igjen eller noe. Glad for at det ikke er mer, men når jeg har spilt i tre timer blir det faktisk 1/6. :p

Liker det enda bedre nå! (det ser ut som sarkasme, men det er faktisk ikke det ...)

Skitt, har det gått så kort tid siden jeg var der?! Er på begynnelsen av disc 2 nå. De andre discene er lengre enn 1, eller?

Jeg er en smule hekta. :whistle:

Håper dere ikke har noe imot at jeg skriver om "statusen" min her nå og da. Én av grunnene til at jeg gjør det er så jeg kan se tilbake og finne ut når jeg var der og der, hvor lang tid jeg faktisk brukte (det kjennes som minst to dager siden jeg var på det stedet jeg var i morges ...) osv. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...