Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, siden figurene i FFIX er såpass strengt inndelt i klasser, kan det være lurt å holde dem nogelunde jevnlig levlet. Dessuten vil de dele seg opp i to lag flere ganger gjennom spillet, så å holde dem jevnt levlet blir enda viktigere. Gjorde selv den tabben på første playthrough, så når jeg kom meg til ett punkt satt jeg igjen med små drittfolk mot en over middels vanskelig boss. Dessuten, powerlevle til tider i spillet er heller ikke dumt, altså gå rundt på et sted og levle figurene langt forbi det som er beregnet for det punktet i spillet.

Lenke til kommentar
For meg så har det funket i alle FF spill å velge de eg "syns eg tøffest" ( :) ) og holdt meg til dem gjennom hele spillet.

Litt søgt å ha det som grunn kanskje, men har alltid funket fint for meg... :D

Hihi :innocent:

FF7: Cloud, Cid og Vincent/Barret

FF8: Squall, Zell og Irvine

FF9: Zidane, Steiner, Vivi og Armand

FF10: Tidus, Auron og Wakka/Yuna

Ingen jenter her :ermm:

Endret av Fox
Lenke til kommentar
joda, Amarant :p Er såååå trøtt...

Angels Eye, Lulu pga puppene hennes? :p Men hva i huleste kan du unngå Cid?!? Han er kul!

Lulu pga fordelene hennes(forelsket i henne, hun er jo komplett nydelig)..og pga Overdrivene hennes....Cid syns eg ikke er så god at det gjør noe..Vincent er mye artigere å ha med..synes eg.

Lenke til kommentar

Hold hvert spill fra hverandre, ellers blir det umulig :p Bortsett fra Auron, det virker som designerne gikk inn for å lage en overkul person bare lesset med absolutt alt de kom på.

FF VII: Cloud, Cid, Vincent

FF VIII: Squall, Zell, Irvin

FF IX: Alle likt levlet

FF X: Tidus/Yuna, Wakka, Auron

FF XII: Alle likt levlet, delt i to lag: Balthier, Fran, Vaan, og Penelo, Basch, Ashe. Alle karakterene er jo vilt kule i XII (Kanskje bortsett fra Penelo)

Jeg velger ofte lag på grunnlag av karakterenes limits/Overdrives/osv.

Endret av Emoel
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg minnekortet i posten uten spillet, så jeg regner med at det ble stoppa i tollen ... Jeg tenkte ikke over det engang da jeg bestilte. Tror selve spillet kom på 220 kr eller noe (uåpna). -_-

Men jeg tror det blir verdt det uansett. Merker minnene strømme på når jeg hører på denne:

(Hvorfor er ikke det vanlige kampthemet der?! Det er jo kanskje den beste. :p). Jeg tror ikke jeg skjønte mye av spillet da, og jeg husker at jeg gjerne ville lese litt av det karakterene sa og prøve å forstå, mens de andre bare ville hoppe over alt. Nå skal det bli digg å få med seg hele historien, og "filmene" ser veldig bra ut selv i dag. Det liker jeg godt, for sannsynligvis blir det sånn jeg tenker at karakterene er. :)

Merker jeg ser mer frem til FF IX enn Fable II som jeg vant med Xbox 360 (og ett års Live-abonnement). :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei.

Slenger meg på denne tråden, om enn noe sent. Har vel egentlig nettopp fått opp øynene for jrpg. hatet turbasert kamp tidligere.

Siste par mnd har jeg spilt gjennom ff VII, ff VII crisis core, ff X, ff XII og KH 1 og 2(disse har vel kun karakterene til felles med ff egentlig) helt sprøtt at jeg ikke har fått opp øynene for ff spillene tidligere. Har og fått tak i VIII og IX... Får vel starte på disse etter Lost Oddyssey.

XII er vel egentlig det eneste spillet som "skuffet". Fikk liksom ikke samme forholdet til karakterene i det spillet som i de andre. Historien fenget meg heller ikke noe særlig, men av en eller annen grunn er det det spillet jeg har brukt mest tid på å gjøre sidequests og levle i.

Lenke til kommentar
XII er vel egentlig det eneste spillet som "skuffet". Fikk liksom ikke samme forholdet til karakterene i det spillet som i de andre.

Skjønner hva du mener. Jeg merket også det. Grunnen er nok at vi for engangs skyld ikke styrer hovedpersonen i spillet. Vaan blir mer bi-rolle sammenlignet med Ashe (og til dels Basch), iallefall historiemessig. Tror det er derfor mange, iallefall jeg, ikke knyttet meg like mye til disse karakterene som de i feks FF VII der Cloud som man styrer er tydelig hovedperson.

Lenke til kommentar

Mitt dream team? Vel....

VIII: Squall, Zell og Irvine

IX: Zidane, Vivi, Steiner og....eh....samme faen egentlig, kanksje Freya....?

X: Tidus, Auron og Yuna, men abilities vaskes jo ut etter hvert utenom overdrives og summon command.

XII: Samma det, kliss like hele gjengen! Muligens Vaan, Balthier og Fran (siste pga rumpa hennes <3)

Men den andre diskusjonen på gang her, håper vi kan knytte oss til Lightning, Snow (Mr.33cm heter nå Snow Villiers!) og Pigtails i samme grad som de før XII. Selv om det er på det beste et år til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...