Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er hele greia deres over nå da? Hvorfor pakker de så mye mystikk rundt alt? De kaller konferansen for "Square-Enix DKΣ3713".

Dermed går ryktemølla, bare av navnet! Hva kan DKΣ3713 minne om?

Jo, et anagram for "remake 7".

 

rearrange.jpg

 

Som forklart hos Aeropause.

 

Wow, den var spennende :p Bare synd ingen remakes ble kunngjort.

 

Var mye spennende til PSP. Birth by sleep, Final Fantasy Agito XIII, Final Fantasy Dissidia, alle ser ut som bra kvalitetsspill og sammen med Crisis Core og Final Fantasy Tactics blir det et veldig godt tilbud fra Square til PSP.

 

Jeg kommer til å kjøpe Advent Children bluray filmen med én gang den kommer ut, har tross alt sett filmen over 20 ganger nå. Men at Square har klart å hoste opp en demo for FF13 først etter fire år synes jeg heller var mer skuffende enn positivt. Dette vil i bunn og grunn si at Final Fantasy XIII kanskje ikke kommer før midten av neste år igjen.

 

Jeg prøvde å finne utgivelsesdatoene for demoer av Final Fantasy VIII og X, men feilet. Vet derfor ikke hvor lenge vi må vente i gjennomsnittet mellom demo og spill.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Square lager så mye til DS.. Greit nok, billigere produksjon og Japan er jo helt sprø når det kommer til DS. Så fortjening kan virke som hovedgrunnen til at de gjør det. Men hardcore-fans vil ha spill til PS3! Hadde de bare gjort som RockStar og Konami med å kun lage skikkelig gode spill og ikke spy ut masse piss så hadde alt vært bedre. Synes det er litt betenkelig at alt dette ser ut til å ha skjedd etter at Square og Enix slo seg sammen. Nå har jeg ikke noe forhold til Enix fra før av, bortsett fra å ha sett litt av Dragon Quest-serien, men Square var bedre når de var for seg selv. Unlimited Saga som va det første spillet etter de slo seg sammen (?) er jo helt ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Square lager så mye til DS.. Greit nok, billigere produksjon og Japan er jo helt sprø når det kommer til DS. Så fortjening kan virke som hovedgrunnen til at de gjør det. Men hardcore-fans vil ha spill til PS3! Hadde de bare gjort som RockStar og Konami med å kun lage skikkelig gode spill og ikke spy ut masse piss så hadde alt vært bedre. Synes det er litt betenkelig at alt dette ser ut til å ha skjedd etter at Square og Enix slo seg sammen. Nå har jeg ikke noe forhold til Enix fra før av, bortsett fra å ha sett litt av Dragon Quest-serien, men Square var bedre når de var for seg selv. Unlimited Saga som va det første spillet etter de slo seg sammen (?) er jo helt ekstremt dårlig.

 

Square er vel neppe det selskapet som er kjent for å "spy ut piss". Hos forbrukere er de nok mest kjent for kvalitet.

 

Det er forresten PSP som gjør det best i Japan nå. Med en gang Crisis Core (Fra Square) kom ut, ble PSP den mest solgte konsollen siden. Det er kanskje derfor de kommer med flere lovende titler til PSP.

 

Final Fantasy Tactics Terningkast fem

Crisis Core Final Fantasy VII Terningkast fem

Final Fantasy Dissidia

Birth by sleep: Kingdom Hearts

Final Fantasy Agito XIII

 

Pluss flere kjente navn som Parasite Eve og noen nye titler.

Lenke til kommentar
Ikke helt, Phoenix. I de tidligere spillene kunne man kun gjøre opp til 9999 i ett treff, måten å gjøre mer skade på en runde var å bruke angrep som traff flere ganger pr runde, som Squall's Lionheart.

 

Det stemmer faktisk ikke,

i FFVIII kan man faktisk gjøre mer enn 9999 på et enkelt hit,

men det er ikke mange som vet om det,

Quistis kan lære seg Shockwave Pulsar (Den samme som Griever ja :D )

 

Jeg har fått den til å hitte 15.000+

 

Du kan forøvrig lære det ved å refine et stk. Dark Matter fra 100 Curse Spikes :)

Endret av malmern
Lenke til kommentar
Det stemmer faktisk ikke,

i FFVIII kan man faktisk gjøre mer enn 9999 på et enkelt hit,

men det er ikke mange som vet om det,

Quistis kan lære seg Shockwave Pulsar (Den samme som Griever ja :D )

 

Jeg har fått den til å hitte 15.000+

 

Du kan forøvrig lære det ved å refine et stk. Dark Matter fra 100 Curse Spikes :)

 

Du har rett der, men det blir vel noe annet? Vet i alle fall at selv Eden er cappet, var vel 60000 om jeg husker riktig...er en stund siden jeg lekte med den save-editoren på PC'n...

Lenke til kommentar
Det stemmer faktisk ikke,

i FFVIII kan man faktisk gjøre mer enn 9999 på et enkelt hit,

men det er ikke mange som vet om det,

Quistis kan lære seg Shockwave Pulsar (Den samme som Griever ja :D )

 

Jeg har fått den til å hitte 15.000+

 

Du kan forøvrig lære det ved å refine et stk. Dark Matter fra 100 Curse Spikes :)

 

Du har rett der, men det blir vel noe annet? Vet i alle fall at selv Eden er cappet, var vel 60000 om jeg husker riktig...er en stund siden jeg lekte med den save-editoren på PC'n...

 

Godt mulig det :)

 

Har finni en ting til som hiter mer enn 9999 da;

Kamikaze

(maks jeg har hitta er 50.000 eller 60.000,

men dog ikke mer enn 200 str.,

har ikke prøvd etter at jeg fikk 255 str. på Zell uten juks btw ^^)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...