Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Dunedain: Jeg likte III til DS, må jeg innrømme. Men så har jeg ikke spilt III før heller.

^Olav^: Jeg har nok sett slutten på YouTube (dessverre), men jeg vil gjerne ha 100 % i X-2 uansett. Spira er min favorittverden når det gjelder spill, og jeg kan ikke ha på meg å ikke ha spilt til 100 % i et spill som foregår der. ;)

Her har du en fin liten guide som hjelper deg til 100% om du på død og liv må: http://www.gamefaqs.com/console/ps2/file/562386/23915

EDIT: @Dunedain, jeg får bare tråle gjennom hyllene hos diverse elektrokjeder og håpe på det beste. Men om jeg finner det, kan det være siste kopien de har, og langt unna der du bor. Hvis du bor i Sandvika og jeg finner to VI et sted, skal jeg si i fra ;)

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg bruker Gamefaqs når jeg skal få 100 %, men har også den offisielle strategiguiden. :grin:

Jeg vet ikke helt hva de mener når de sier at historien i FF-X er "rett frem". Det stemmer at spillet er mer lineært enn mange tidligere FF-spill, men det anser ikke jeg som negativt.

Lenke til kommentar

Det som menes med "rett frem" i FFX, er nok at du geleides gjennom spillet siden Overworld ikke er til stede her. Historien er da kompleks nok med sine utallige elementer og sine vendinger. Tror nok historien er mer avansert enn i de to foregående FF (VII har jo alle sine spinoff's...)

Selv synes jeg at X var linært nok, men det var jo nesten et problem når jeg først støttet på Overworld i IX, skjønte jo ikke bæret av hvor jeg skulle. Kjørte meg fullstendig fast i Gizamaluke's Grotto, ikke var jeg sterk nok til å ta Gizamaluke og ikke fant jeg tilbake til Lindbulm. Etter en runde med VIII fikk jeg det til, da....

Lenke til kommentar

Ah Final Fantasy ja :love: Har kun spilt X'en, og må si det er det beste spillet jeg noen gang har spilt! Har faktisk kun spilt X'en, så jeg gleder meg til å få spilt VII for det har jeg hørt er enda bedre! :)

Kjørte btw for første gang gjennom FFX nå i tillegg til å ha komt til Penance! Det vil si at jeg har tatt alle dark-dragene, og fått Nemesis i arenaen :D Trur ikke du trenger å få Nemesis for å få fram Penance, men jeg måtte bare^^ Og nå som jeg har gjort omtrent absolutt alt som går an i FFX, føler jeg at det blir leeeenge til neste gang jeg skal spille det.

Dark-yojimbo var vanskeligst og ta, synest jeg. Måtte makse ut Agility, Accuracy, Strength og Defense for å ta han, og i tillegg må du ta han fem ganger på rad, men jeg klarte det, med kun gubbene mine (Tidus, Wakka og Yuna) :D

Andre som har komt så langt som? Eller lengre? Eg har jo ikke fått alle de legendariske våpene osv, men det orker jeg heller ikke. Trenger bare Wakka, Tidus og Yuna sitt^^

Lenke til kommentar

Jeg har tre stk i mitt party i IX, S-r-ex, men klarte ikke bossen der.

I X har jeg låst opp Nemesis, men ikke tatt ham enda. Jeg må lvl mer først. Jeg har tatt Dark Valefor, Ifrit, Ixion og Shiva, og jobber med og ta de andre. Jeg har alle Celestial Weapons ferdig oppgradert, bortsett fra Kimahris.

Lenke til kommentar

I X har jeg låst opp Nemesis, men ikke tatt ham enda. Jeg må lvl mer først. Jeg har tatt Dark Valefor, Ifrit, Ixion og Shiva, og jobber med og ta de andre. Jeg har alle Celestial Weapons ferdig oppgradert, bortsett fra Kimahris.

Oj shit, tipper du brukte laaang tid på å få Lulu sitt våpen oppgradert :D

Må jo dodga 200 lyn ffs!

Endret av Danny Boy
Lenke til kommentar
Hehe, det er vel omtrent der jeg står fast i IX akkurat nå, og grunnen til at jeg har lagt det på hylla for øyeblikket. ;)

Gizamaluke er et lite mareritt. Det eneste man kan gjøre er å gå grindegrindegrinde til man har gått opp et par levels, sånn at man kan denge Gizamaluke uten altfor mange problemer.

Lenke til kommentar

Du må nok få med deg Quina som je sa. Han/hun holder til i sumpen mellom Lindbulm og gizamaluke, du ser den som en mengde siv som stikker opp av bakken med et lite hus i midten. gå inn, let omkring, og til slutt forlater du med fire stykker i partyet.

Lenke til kommentar
Nei..Zanmato til Yojimbo funker ikke på Dark Yojimbo...Men har banket han ja.. :D

Lulz,

mener å ha brukt Zanmato mot Dark Yojimbo jeg da,

siden jeg har defeatan,

og er ikke nærheten av å kunne tan på normalt vis,

"problemet" med DY er at du må tan fler ganger,

og selvom du saver i mellom slaga,

så må du begynne på nytt hver gang du loader(!)

fordelen med dette igjen er at du får et stk.

Dark Matter hver gang du slår DY ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...