Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Har aldri forstått dette at alle digger ffvii, er det ingen seriøse final fantasy fans her inne, altså folk som innser at Celes og operascenen er det beste spilløyeblikket noensinne, at Kefka er den heftigste fienden, og Teraa er den vakreste hovedpersonen, at Cyan er den tapreste karakteren, at Shadow er den mest mystiske figuren, og ikke minst at det bunnivå Celes opplever når Cid dør ikke kan konkurere med noe annet enn det "ray of hope" hun likevel opplever da hun finner Lockes skjerf. Final Fantasy VI - tidenes final fantasy-spill og tidenes spillhistorie!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FF-X er min favoritt. Ikke bare favoritt-FF, men favorittspill i det hele tatt. Når det gjelder FF, så kommer XII på en god andreplass.

 

I-VI er seks forskjellige spill, Parted, men de fikk andre nummer i USA enn de gjorde i Japan. (Jeg husker ikke i farten hvordan det var).

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Har desidert spilt FFX mest av alle spilla. Enig i at det er elsk :)

 

Men likte historien i FFV aller best da. Er bare noe helt spesielt med det spillet som rørte ved meg. For de av dere som ikke har prøvd det så anbefales det på det sterkeste! Spilte faktisk dette etter FFX så det var litt morsomt å se at Magus Sister's befant seg i spillet. :)

Lenke til kommentar
Har aldri forstått dette at alle digger ffvii, er det ingen seriøse final fantasy fans her inne, altså folk som innser at Celes og operascenen er det beste spilløyeblikket noensinne, at Kefka er den heftigste fienden, og Teraa er den vakreste hovedpersonen, at Cyan er den tapreste karakteren, at Shadow er den mest mystiske figuren, og ikke minst at det bunnivå Celes opplever når Cid dør ikke kan konkurere med noe annet enn det "ray of hope" hun likevel opplever da hun finner Lockes skjerf. Final Fantasy VI - tidenes final fantasy-spill og tidenes spillhistorie!

 

Jeg er veldig enig. Jeg liker FFVII, men det er langt i fra det beste Final Fantasy. Dessuten er alle spinoffene av FFVII kvalmende. Hvis de skal lage en skikkelig remake av et Final Fantasy som alle ønsker så sterkt, vil jeg at det skal være FFVI, et spill mye bedre enn FFVII.

Lenke til kommentar
Har aldri forstått dette at alle digger ffvii, er det ingen seriøse final fantasy fans her inne, altså folk som innser at Celes og operascenen er det beste spilløyeblikket noensinne, at Kefka er den heftigste fienden, og Teraa er den vakreste hovedpersonen, at Cyan er den tapreste karakteren, at Shadow er den mest mystiske figuren, og ikke minst at det bunnivå Celes opplever når Cid dør ikke kan konkurere med noe annet enn det "ray of hope" hun likevel opplever da hun finner Lockes skjerf. Final Fantasy VI - tidenes final fantasy-spill og tidenes spillhistorie!

 

Jeg liker FFVII, men det er langt i fra det beste Final Fantasy. Dessuten er alle spinoffene av FFVII kvalmende. Hvis de skal lage en skikkelig remake av et Final Fantasy som alle ønsker så sterkt, vil jeg at det skal være FFVI, et spill mye bedre enn FFVII.

 

Alle ønsker ikke ett skikkelig remake av et FF,Vi ønsker det av FF VII.

 

Du mener at FF VII ikke er det beste i serien og at alle spinoffene av VII er kvalmende så vil du heller ha en remake av VI...... Okey.

 

Men eg liker best VII så eg håper inderlig at vi får en remake, og uansett smak og behag så kan eg si at VII er ett mye bedre spill enn VI.

Smaken er som baken........

Lenke til kommentar
Eller så finnes det andre som har øynene åpne for de andre spillene også.

 

Og du kan ikke mene at alle her som liker FFVII IKKE er seriøse FF fans,for da trenger du en liten sjekk min venn.

 

Jeg mener selvsagt ikke det seriøst, alle som digger FF har jo selvsagt peiling. Jeg synes bare likevel det er rart hvordan FFVII totalt overskygger FFVI i popularitet når FFVI etter min mening er så fantastisk mye bedre! Kjekt at det var en til som var enig med meg, etter min mening var FFVI tv-spill historiens høydepunkt, etter det har det gått nedover dessverre (akkurat på samme måte som at ingen konsoll noensinne vil kunne konkurrere med snes'en).

Lenke til kommentar
Har aldri forstått dette at alle digger ffvii, er det ingen seriøse final fantasy fans her inne, altså folk som innser at Celes og operascenen er det beste spilløyeblikket noensinne, at Kefka er den heftigste fienden, og Teraa er den vakreste hovedpersonen, at Cyan er den tapreste karakteren, at Shadow er den mest mystiske figuren, og ikke minst at det bunnivå Celes opplever når Cid dør ikke kan konkurere med noe annet enn det "ray of hope" hun likevel opplever da hun finner Lockes skjerf. Final Fantasy VI - tidenes final fantasy-spill og tidenes spillhistorie!

 

Jeg liker FFVII, men det er langt i fra det beste Final Fantasy. Dessuten er alle spinoffene av FFVII kvalmende. Hvis de skal lage en skikkelig remake av et Final Fantasy som alle ønsker så sterkt, vil jeg at det skal være FFVI, et spill mye bedre enn FFVII.

 

Alle ønsker ikke ett skikkelig remake av et FF,Vi ønsker det av FF VII.

 

Du mener at FF VII ikke er det beste i serien og at alle spinoffene av VII er kvalmende så vil du heller ha en remake av VI...... Okey.

 

Men eg liker best VII så eg håper inderlig at vi får en remake, og uansett smak og behag så kan eg si at VII er ett mye bedre spill enn VI.

Smaken er som baken........

 

Jeg håper forøvrig også på en remake av FFVII, men FVI begynner å bli så gammelt nå, at en remake av det med dagens teknologi kunne bare blitt helt fantastisk - og enda bedre - gjort at folk får øynene opp for spillene før de kom i 3d. Men det ville kanskje også blitt litt rart, det er liksom noe spesielt med den "ovenfra og ned" visningen som er så typisk for de klassiske rollespillene: de tidlige FF-spillene, de tidlige Zelda-spillene, Chrono Trigger, de første Breath of Fire-spillene, Dragon Quest-serien, Secret og Mana og dets oppfølgere osv osv. Det var dengang det ble gitt ut rollespill dere!

Lenke til kommentar
Jeg håper forøvrig også på en remake av FFVII, men FVI begynner å bli så gammelt nå, at en remake av det med dagens teknologi kunne bare blitt helt fantastisk - og enda bedre - gjort at folk får øynene opp for spillene før de kom i 3d. Men det ville kanskje også blitt litt rart, det er liksom noe spesielt med den "ovenfra og ned" visningen som er så typisk for de klassiske rollespillene: de tidlige FF-spillene, de tidlige Zelda-spillene, Chrono Trigger, de første Breath of Fire-spillene, Dragon Quest-serien, Secret og Mana og dets oppfølgere osv osv. Det var dengang det ble gitt ut rollespill dere!

 

Helt enig i alt det der. Jeg savner gamle dagers rollespill, nåtildags er det bare noen veldig få godbiter som fengsler meg :(

 

 

Og Angels Eye, joda, det er hver og enkelt hva man liker, men jeg mener at det ikke gjelder her. FFVI har mange likheter med FFVII, bare det meste er bedre. Historien er mer engasjerende, karakterene er bedre, musikken er ganske lik, men bedre. Musikken er så og si i samme sjanger, så man kan nesten ikke si at det er smak og behag. Jeg tror dere rett og slett har for mye minner med at det var det RPGet som gjorde RPG virkelig populært, og alt det sitter igjen. Samtidig som at spillet er så hypet at dere tror det er det beste RPG ever.

Lenke til kommentar

Grunnen til at mange like VII best, er at det antakelig var det første FF-spillet de spilte. Derfor fikk de en unik opplevelse, som de andre FF-spillene må leve opp til. Noe de ikke klarer, for man vet hva man kan forvente seg, noe man ikke gjorde før FF VII.

 

FF VII var det første FF-spillet jeg prøvde og det jeg liker best. Tilfeldig?

 

BTW, her kan dere se en ny trailer fra Versus XIII:

Her.

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Jeg har spillt FF siden jeg var 7 år gammal. Jeg starter med FFVI, men det var FF VII som ble mitt yndlings spill. Antageligt siden jeg har spillt og runda det ca vært år opp til nå (16år). FF VIII ble det aldri på meg, men FF IX var genialt. FF X var også kjempe bra, selv om FF x-2 ikke helt falt i mine baner. FF XI var en skam, FF XII var bare skuffende.

 

Men jeg må si, at nå tror jeg mine dager er omme. Jeg syntes rett og slett at spillene ikke faller i smak lenger, og nå som FF XIII også kommer til 360 føler jeg at jeg har lyst til å boycotte de. (Kjøpte ps3 kun til final fantasy egentlig).

 

Men skal nok prøve 13 fordet. ;)

 

Og forresten, tror ikke at det er en tilfeldig het at jeg syntes VII er best. Spillet har en genial historie, og spillet er gøy å spille. Noe som fører til avhengig het, og man legger ikke ned kontrollen fordi det er gøy.

 

Edit: Endra leifen som står under. Mente at jeg aldri spillte FF 8 ;)

Endret av Noseferatu
Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål angående Final Fantasy. Er det noen som vet hvorfor Shuyin og Tidus har nesten samme look? Først trodde jeg at Shuyin var Tidus med nye klær, men så viste det seg å være to forskjellige personer.

For ellers kunne ikke FF X-2 vært lagd. Yuna måtte tro at det var Tidus hun så, og derfor måtte Shuyin og Tidus likne.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål angående Final Fantasy. Er det noen som vet hvorfor Shuyin og Tidus har nesten samme look? Først trodde jeg at Shuyin var Tidus med nye klær, men så viste det seg å være to forskjellige personer.

 

Fordi FFX-2 suger uante dimensjoner med kameldiaré gjennom et synt sugerør og de som skrev historien var høy på crack når de skrev utkastet til manus....og desverre bestemte seg for å gå for det uferdige manuset selv om de var tydelig at det var skrevet av kåte japser på en psykoaktiv high.

 

Jeg hørte rykter om at når de "kom ned på jorden" igjen og beskuet det vederstyggelige makkverket de hadde sendt ut til hundretusenvis av FF-fans så begikk de kollektivt selvmord ved å hoppe foran undergrunnsbanen i Tokyo, Suicide Circle style!

 

Så nå som du vet bakhistorien til FFX-2 så er det vel klart at du aldri kommer til å få et godt svar på spørsmålet ;)

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål angående Final Fantasy. Er det noen som vet hvorfor Shuyin og Tidus har nesten samme look? Først trodde jeg at Shuyin var Tidus med nye klær, men så viste det seg å være to forskjellige personer.

 

Fordi FFX-2 suger uante dimensjoner med kameldiaré gjennom et synt sugerør og de som skrev historien var høy på crack når de skrev utkastet til manus....og desverre bestemte seg for å gå for det uferdige manuset selv om de var tydelig at det var skrevet av kåte japser på en psykoaktiv high.

 

Jeg hørte rykter om at når de "kom ned på jorden" igjen og beskuet det vederstyggelige makkverket de hadde sendt ut til hundretusenvis av FF-fans så begikk de kollektivt selvmord ved å hoppe foran undergrunnsbanen i Tokyo, Suicide Circle style!

 

 

Herregud, tanken på at du skrev alt det PISSET der bare for å prøve å være morsom gjør egentlig at eg syns litt synd på deg.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...