Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Nu er jeg her..

Slash; jeg vet det ang forumet.. driter i det jeg :p siden vi skal ikke bruke Phpnuke og phpBB så gidder jeg ikke å fikse det.. derfor :D

raziel014 hmm.. har ikke fått noe så mekket jeg et selv :p

kan sees her: clvn.net/ff-norge

Forresten plz ikke skriv noe om Final Fantasy før du har snakket med oss.. ok? Slik vi slipper å få to samme info.. kjedelig ikke sant?

Endret av andre_goaaal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruker den øverste walkthrough'en på gamefaqs siden jeg... og håper den har med seg alt.

Så du leser walkthrough om FF VII, helligheten selv? Du skulle skamme deg dypt inn i hjerteroten ^^

Men fra spøk til revolver, Det er mye morsommere å spille et spill uten en FAQ / Walkthrough. Så heller slå opp om du står fast. Storyen blir mye morsommere uten at man vet hva som skjer!

edit 4 skrivefeil :(

Det er morsommere uten FAQ ja. Jeg synes det er greit å spille uten noen guider første gangen jeg spiller gjennom et spill. Og så sjekker jeg dersom jeg står skikkelig fast.

Og så kan jeg heller spille gjennom med walkthrough og få med meg alt andre gangen jeg spiller gjennom spillet. :)

Lenke til kommentar
bruker den øverste walkthrough'en på gamefaqs siden jeg... og håper den har med seg alt.

Så du leser walkthrough om FF VII, helligheten selv? Du skulle skamme deg dypt inn i hjerteroten ^^

Men fra spøk til revolver, Det er mye morsommere å spille et spill uten en FAQ / Walkthrough. Så heller slå opp om du står fast. Storyen blir mye morsommere uten at man vet hva som skjer!

edit 4 skrivefeil :(

Det er morsommere uten FAQ ja. Jeg synes det er greit å spille uten noen guider første gangen jeg spiller gjennom et spill. Og så sjekker jeg dersom jeg står skikkelig fast.

Og så kan jeg heller spille gjennom med walkthrough og få med meg alt andre gangen jeg spiller gjennom spillet. :)

Seff, er helt enig i det... men nå har jeg jo fått med meg historien 3-4 ganger før... så nå har jeg lyst til å få med meg absolutt alt av extra stæsh som jeg ikke har vært borti før. knakk i hvertfall de weapon bossene, men det er andre ting som bare kan gjøres ved bestemte steder i spillet.

edit:

hele websiden er helt borte jo... ligger bare et par mapper der... o.O

Endret av neero
Lenke til kommentar

aha... har ikke fått med meg det...

uansett, si i fra hvis det trengs hjelp med noe PHP, har drevet litt med det. men har ikke vært så mye borti PHPnuke.

edit:

titta på det du har mekka Andre, ser veldig bra ut, men banneren øverst er enorm. Ser ut som det er blitt vanlig rundt om kring på nettet, men det er ikke noe jeg har klart å venne meg til ennå :p

Endret av neero
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom til å tenke på noe;

Weapons i FFVII.

Det er jo 5 weapons i spillet, men "Ruby" og "Emerald" er jo de to vanskeligste.

Men hva er Ruby og Emerald? Hvorfor er de med i spillet? Er jo ingen handling..

Og når man er oppe i Great Glacier, og rufus/hojo (husker ikke helt) er inne i det fjellet med treet, så er det et øye som blunker i bakgrunnen..

Hvilke weapon er dette?

Mvh. Lasse

Lenke til kommentar

Det stemmer at Ruby og Emerald ikke har noe direkte med historien å gjøre. Og tro det eller ei, men de var faktisk ikke en gang med på den japanske versjonen av spillet.

Det er nemlig sånn at japanere liker enkle spill. Mens vi europeere, vi liker det vanskelig. Derfor la de til to ekstra superbosser i den europeiske versjonen. Emerald Weapon og Ruby Weapon. Tror ikke disse var på den amerikanse utgaven heller. Så der har vi faktisk en fordel med å bo i Europa.

Samme med Dark Aeons i Final Fantasy X. De var heller ikke i den japanske utgaven.

Lenke til kommentar

Angående våpnene i FFVII så ble de faktisk lagd for den amerikanske versjonen og senere også i den europeiske.

Det var mer en test fra Squaresoft sin side, for å teste om folk gadd å drepe disse monstrene. Den ble oppgradert i FFVIII og FFIX, og det hele toppet seg med Penance i FFX.

Bare så det er sagt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...